Skip to main content
Vraag

Af en toe stilstaand beeld bij gebruik KPN TV+ Box

• January 13, 2026
  • 7 reacties
  • 110 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb sinds een week of twee de tv+ box en ik heb af en toe last van stilstaand beeld dat ik kan oplossen door even van zender te wisselen. Dit is de afgelopen 4 dagen een aantal keren gebeurd. Ik gebruik de ontvanger via wifi met een v12 modem. Ik heb het voor de zekerheid ook bekabeld geprobeerd maar dat gaf geen ander resultaat. Mijn wifi en internet signaal is uitstekend ( 100 down en 30 up ) met een zeer lage ping en jitter. Het bekende lijstje van opnieuw opstarten etc. heb ik allemaal al geprobeerd. Alle instellingen heb ik staan zoals aanbevolen. Iemand suggesties?

7 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Loja welkom op onze community! Stilstaand beeld is wel vaak iets van een verbindingsprobleem maar je hebt al wel aardig wat uitgesloten met de kabel. Heb je hierover ook al met ons gebeld om de lijn eens uit te laten lezen? Je kunt daarvoor online een belafspraak maken

Heb je toevallig meerdere ontvangers in huis? Ik ben dan wel benieuwd of je dit op beide ontvangers hebt en zo nee, of het probleem zich dan verplaatst als je ze onderling omwisselt.

We denken graag even mee!

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 16, 2026

Hoi ​@Thomas van KPN het probleem heeft zich de afgelopen dagen niet meer voorgedaan. Wat ik heb aangepast is de beeldscherm resolutie die op automatisch stond vastgezet. Mischien was dit de boosdoener.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah dat is een goede tip. Ik hoop dat dit m was! Bedankt voor je terugkoppeling!

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

Het is bijna 2 weken goed gegaan maar gisteren toch weer last van stilstaand beeld en op een gegeven moment viel ook het geluid volledig weg terwijl het beeld gewoon doorliep. In beide gevallen was het te verhelpen door van zender te wisselen. Ik ga nu proberen om te switchen van multicast naar unicast, mischien geeft dat verbetering.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Je WIFI is goed zeg je.

Je gebruikt de DIW7022 dus via WIFI.

Maar om Multicast goed te laten werken, moet ook VLAN4 (IGMP Snooping) via WIFI goed worden meegezonden. Andes krijg je de problemen die je noemt.

1. Welke KPN router heb je of gebruik je de Fritzbox?
  2. Zitten er WIFI repeaters tussen, zo ja welke? 

Multimode gaat via VLAN4

Unicast gaat via interner, dus via VLAN6

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

Hoi ​@joop2011 bedankt voor je reactie. Ik heb het zwarte kpn modem V12 Sagemcom F5359 met wpa3 en zonder wifi repeaters. De info in het tv menu geeft aan dat de wifi ontvangst uitstekend is met een bereik van 99%. Ik heb een download van 100 en een upload van 30 via een dsl verbinding. Wat je zegt over vlan weet ik niet.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als je ontvanger direct verbonden is met wifi is dat goed, je gebruikt verder geen wifiversterkers oid van een ander merk?
In het onderstaande artikel staat hoe je de TV ontvanger in Unicast of Multicast zet: