Skip to main content
Vraag

Afleveringen voor een beëindigde serie in één keer verwijderen lukt niet

• May 22, 2025
  • 11 reacties
  • 136 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Het gaat om de serie Elixer, is inmiddels beëindigd dus niet meer ingepland. Ik koos voor serie verwijderen en moest vervolgens de afleveringen 1 voor 1 verwijderen. Dit op een Nvidia Shield. Dit is trouwens de eerste x dat ik een volledige serie wil verwijderen zonder te hebben bekeken, ik zal eens testen of dit vaker bij mij voorkomt ​@PeterG 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2025

Oh, de app. Tja, als je er niks bij vermeld gaan we uit van de ontvanger. 

Als je in het hoofd overzicht een serie (1 dia met vermelding aantal afleveringen) selecteert en dan langer van 2 seconden de OK knop ingedrukt houdt krijg je 5 opties. Een daarvan, de middelste, is serie opname verwijderen. Dan verwijder je in één keer alle opnamen van die serie.

Net nog getest in dezelfde app hier. Dat werkt op alle apparaten gelijk.

Nu kijken: speelt laatst opgenomen aflevering
Opname verwijderen: verwijderd (alleen) de laatst opgenomen
Serie opname verwijderen: verwijderd alle opgenomen afleveringen
Meer informatie: inhoud van de serie/laatste aflevering
Favoriete zender: toevoegen of verwijderen van de zender in favorieten

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

Ik kan het jammer genoeg niet reproduceren maar heb idd gekozen voor Serie opname verwijderen en moest toen alsnog alle afleveringen handmatig verwijderen. Als ik weer enkele afleveringen van iets heb opgenomen zal ik dit nog eens gaan testen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

Fijn dat mijn vraag is beantwoord, mss ben ik wat traag van begrip maar hier een voorbeeld:

2x vandaag inside opgenomen, 1 dia met 2 afleveringen, gekozen voor serie opname verwijderen, scherm keert terug naar opgenomen en de opname van gisteren staat nog in het rijtje, wat doe ik fout?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Bij de app blijven los opgenomen afleveringen apart staan. Die wis je dus niet als je via de dia met 2 afleveringen die 2 wist. Want met “ja, verwijder serie opnames” verwijder je alle afleveringen onder een dia met meerdere afleveringen.

De WITTE keuze is de actieve keuze. Ga je daar de mist mee in? 

In bovenstaande foto heb je dus de juiste keuze voor verwijderen alle afleveringen onder een dia.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

Ik heb geen los opgenomen afleveringen, de dia met 2 afleveringen zijn dus 2 opnames van vandaag inside, er staat dus geen losse opname van VI in het rijtje van opnames. Verwijder ik dus via de dia de 2 opnames dan wordt eentje verwijderd en de andere verschijnt los in de rij als je begrijpt wat ik bedoel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Heel raar. Gisteren n.a.v. je topic nog getest in de app (Android-TV) en bij mij verdwijnen dan alle afleveringen. Dat waren er in mijn geval 7. Er bleef er geen achter. 

Nu geen series staan waarmee ik kan testen omdat nog niet alle afleveringen gekeken zijn.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 26, 2025

Nog even 1 voorbeeld: als test 3 opnames van Nieuwsuur bewaard, verwijderd dmv serie opname verwijderen, er wordt nu 1 opname verwijderd (de laatste) opnames van 22 en 24 mei blijven staan. Bij andere opnames wordt wel alles verwijderd dus het blijft een beetje vaag. Ik hou het hierbij want ik dacht dat het om een bug ging maar blijkbaar ben ik de enige met dit probleempje tenzij het specifiek gaat om een bepaald apparaat in mijn geval een Nvidia Shield Pro uit 2019 met Android versie 11. 

Nieuwsuur is trouwens geen beëindigde serie maar een lopende dus het kan bij beide varianten voorkomen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Ik zal het vandaag nog eens testen met de smart tv app. Maar tot heden verdwenen bij mij daarmee alle afleveringen. En die app is bij iedereen dezelfde…

Om het te bespoedigen nu even '’idioten op de weg'’ rtl 7. Daarvan zijn meerdere afleveringen op één dag 😊

Doorgaans beheer ik mijn opnames op het hoofd toestel in de woonkamer en daarop staat een KPN TV ONTVANGER. Kijk wel eens via de app, maar in de slaap- en voorkamer kijk ik weinig tv.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 26, 2025

Nog even ter aanvulling, er bleven dus 2 opnames van Nieuwsuur over, deze ook weer op dezelfde manier verwijderd en nu blijft de oudste opname staan (22 mei)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Hmm, nu ook hier een keer in de app. 4 afleveringen “idioten op de weg”. 

Na “serie opname verwijderen” waren er nog 3. Alleen de meest recente is verdwenen.

Serie opname verwijderen doet in de smart tv app dus niet (altijd) wat ie moet doen.

DE app is op zeer veel fronten geen vervanger voor de ontvanger. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 26, 2025

Goed om te horen dat het toch aan de app ligt, blijkbaar stoort dat niemand datzelfde geldt voor mijn melding enkele weken geleden dat de knop 'vanaf het begin' ook niet meer werkte tijdens een live uitzending, ook toen waren er geen klachten over. Ik gebruik mijn Shield dagelijks ook vanwege Kodi, Stremio e.d. dus een foutje valt mij eerder op en ik heb geen zin om constant te switchen tussen 2 apparaten.