Afspelen bij terugkijken stopt ineens via WiFi KPN TV+
Ik kijk iets terug via m’n TV+ ontvanger. Ineens lijkt de verbinding verbroken en stopt het afspelen. Alles gaat terug naar het beginscherm. Gekeken in de instellingen en er staat Verbinding WiFi : Uitstekend en is 79%, WiFi techniek : 172 Mbps. Dat lijkt me meer dan genoeg, maar toch gebeurd dit. Live heb ik hier nagenoeg geen last van en loop het heel ‘smooth’ allemaal. Gisteren naar F1 gekeken via het TV+ kastje en dat verloopt perfect, evenals Disney, HBO, Netflix wat direct via de TV loop (ook op WiFi). Dus de WiFi verbinding lijkt me oké.
Waar moet ik de oorzaak zoeken? Bedraad is niet gemakkelijk te realiseren. Oh ja, ik heb een Box12 MoDem/Router die perfect draait.
Ik ben erg benieuwd.
Bladzijde 2 / 2
Ik test het momenteel met het terugkijken van “Hunted” en hoop dat we dit ongestoord kunnen terugkijken.
Het lijkt te werken. We hebben twee programma’s (bewaarde) teruggekeken en ze draaide helemaal tot het einde zonder error. Ik hou het nog even warm.
Op het moment dat de storing optreedt/optrad, heb ik te weinig tijd om te checken of andere apparaten er ook last van hebben. Ik wil eigenlijk m’n iPhone pakken om een foto te make , ook daar heb ik geen tijd genoeg voor.
Zo verschrikkelijk jammer, maar net gebeurde het weer. Ik was echt in de overtuiging dat het ‘gerepareerd’ zou zijn. Ik begin er genoeg van te krijgen. Alles wat we terugkijken ging de afgelopen twee en een halve dag perfect. Nu net ineens weer hetzelfde scherm in beeld met de tekst dat de server onvindbaar is. Helaas blijft dit te kort in beeld om er een foto van te maken. Wat nu? Wordt er geen logboek aangemaakt die door technici van KPN uitgelezen kan worden?
Heel erg zuur om te lezen @ronvmeijer :(
Is dit probleem de afgelopen 2 dagen nog vaker voorgekomen? En verdwijnt die melding dan weer dusdanig snel dat je er geen foto van kunt maken? En is het probleem ook weer weg nadat die melding verdwijnt?
De melding staat er tussen de 5 en 10 seconden denk ik. Echt te kort om een foto te maken. Er staat iets over dat er geen internetverbinding is de rest gaat te snel om het te kunnen lezen weer weg. Daarna is alles er weer. Ik zit natuurlijk niet met m’n telefoon in m’n handen TV te kijken voor het geval het weer zou gebeuren. Maar zoals eerder gezegd “wanneer je van de commerciële stations iets terugkijkt is doorspoelen niet mogelijk”. Dus terug naar waar je was gebleven kan dus niet en merk in dit aan als ‘zeer irritant’ omdat je het dus niet meer af kunt kijken. Uit veiligheid heb ik de rest van het weekend maar via de KPN+ app op m’n TV teruggekeken. Die blijft het wel gewoon (via de WiFi) doen, al is de beeldkwaliteit daarvan wel minder, dus ik weet niet of het vaker voorgekomen was als ik via de Box teruggekeken had.
Nb. Bij live TV gebeurd dit nooit en als ik F1 via de Box kijk ook niet. Zonder horten en stoten
Gisteravond weer dramatisch te noemen
Bij het terug willen kijken van een programma om 21:37 kreeg ik dit scherm te zien, let op de informatie links en de tijd rechtsboven in beeld. Dit klopt natuurlijk totaal niet en de storingen worden al vreemder. Drie keer maar liefst opnieuw moeten opstarten, want na de 2e keer was er weer eens geluid bij het beeld. Een paar knoppen indrukken resulteert in een spontane reset waarbij de TV ook uitgeschakeld wordt. Dit is niet meer te doen en neemt het kijkplezier/gemak totaal weg. De eerste keer het Modem opnieuw opgestart zoals onderaan het scherm werd aanbevolen, dat gaf totaal geen oplossing en het werd dus al erger.
Wanneer gaat dit nou opgelost worden, want terugkijken en/of opgenomen items bekijken gaat dus zo niet.
En nu weer. De boel stopt en komt terug met onderstaand beeld. Ook nu klopt de info ook niet die op het scherm staat “Even tot hier (NPO1)” staat er terwijl de selectie op SBS 6 staat waar ik dus uitgesteld naar aan het kijken was
Please doe er wat aan want dit is geen kijken en het frustreert enorm en dan druk ik me heel zacht uit. Ik heb ook een idee dat dit totaal niet (meer) opgepakt wordt.
Kan jij jouw TV+ Box eens een echte factory reset geven.
Dan ben ik alle apps en instellingen kwijt. Uiteraard ben ik daar niet happig op. Bovendien werken alle apps prima op de Box. Het ligt puur aan de software (wat bij KPN bekend is) en aan het feit dat ik via de WiFi kijk. F1 bijvoorbeeld loopt fantastisch, Max heeft zelfs weer gewonnen (grapje). De KPN TV+ app voor op LG WebOS werkt voortreffelijk en daar kan ik gewoon mee terugkijken of opgenomen items bekijken. Daar valt het nooit uit. Maar ja, de beeldkwaliteit daarvan is een stuk minder dan van de Box.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.