Skip to main content
Beantwoord

Afspelen Opname NCIS S22E01 op 6 januari geeft error 500-REF-1338

• January 7, 2025
  • 35 reacties
  • 561 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Zowel op de tv+ box  als ook op de KPN TV: Opgeslagen

op box krijg je een server error, in de browser is het 500-REF-1338

Replay van het programma werkt wel dus theoretisch heeft kpn via replay een stream om de opname te herstellen

NB programma ervoor NCIS Origins ook opgenomen en die had geen probleem

Beste antwoord door matthijs peters

@Arjan van KPN  ​@Jeroen van KPN 

Nog steeds geen antwoord op:

1. hoe het kan dat de correct geplande opname voor afl 2 op maandag is verwijdered door de kpn. En dit is wezenlijk want ipv dat kpn de situatie beter maakte werd het erger. Dus van belang om uit te zoeken wat hier nu allemaaaal mis ging zodat het niet opnieuw gebeurt.
  2. Je gaat ook niet in op jou stelling dat de telefonische helpdesk van dit probleem niet op de hoogte hoefde te zijn.  En dit is ook wezenlijk hoe kan iemand van de klantenservice in vredesnaam claimen dat de telefonische helpdesk niet op de hoogte hoeft te zijn. Zo zal er nooit een goede probleem/incident analyse zijn

En als een klant al kan bedenken dat de opname kapot is waarom kan een kpn medewerker dat niet ?

Tot nu toe praat je om de hete brij heen en ga  je niet op mijn vragen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

35 reacties

Ik heb precies hetzelfde. 

Forum|alt.badge.img+5

gepland voor 13-1 ziet er nu apart uit, staat er nu 2x met dezelfde tijd 13-1 21:25

1 met plaatje van stel op bank met afstand bediening 

zelfde plaatje wat bij kapotte opname van 6-1 staat

1 met plaatje van ncis

NB opload plaatje werkt niet

Forum|alt.badge.img+5

Vandaag werkte uploaad plaatje wel, deze is dus in de browser omgeving 

Op de tv box  is het heel anders daar staat de opname nu apart al;s serie 0 met 0 afleveringen

Dus een opname met 0 afleveringen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@matthijs peters. Goed dat je doorgeeft dat deze opname niet af te spelen is. Hier lijkt wel iets mee aan de hand, ook omdat ​@Michel197407 dezelfde problemen heeft met de opname. 

Ik heb het doorgegeven aan het TV-team en die gaan onderzoeken of de opname alsnog goed klaargezet kan worden. Ik kom er later op terug! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Door een naamswijziging is er iets in de techniek misgegaan met de opnames van NCIS. Zouden jullie beide ​@matthijs peters en ​@Michel197407 je profiel willen invullen, dan gaat het TV-team kijken of ze de opname(s) kunnen herstellen voor jullie. 

Geef even een seintje als je profiel gevuld is, want dan ga ik gelijk aan de slag. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN profiel aangepast

Maar geld dit probleem niet voor alle kpn klanten die deze serie hebben opgenomen ?

NB ik heb de serie opname 1 uur voor uitzending ingepland

Kruk
Topper
  • Topper
  • January 13, 2025

KPN , lekker makkelijk dit.

Want ik zie nu pas dat er een foutcode is.

Misschien handiger zoiets automatisch te doen ?

Waarom betaal ik anders voor een opnamepakket ?

Om te kijken wanneer dit uitkomt toch ?

Triest.

Forum|alt.badge.img+5

@Kruk ​@Arian 

De replay werkt wel dus kijk die snel.

Bij mij werkt de opname nog steeds niet dus ik ga morgen een klacht indienen en dat is het enige wat ik de andere klanten kan aanraden. 

Ik heb dit vorige week dinsdag bij de kpn gemeld en er is een werkende replay dus kpn had de mogelijkheid om in te grijpen voor alle klanten die dit willen opnemen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dat zou zeker handig zijn ​@Kruk, maar tot nu toe kan ik alleen gegevens van enkele klanten doorgeven. En het betreft ook alleen één of twee opnames van NCIS, dus met de rest van je opnames is niets aan de hand. Zou je je profiel kunnen aanvullen met je persoonlijke gegevens? Dan ga ik ook voor jou bezig. 

En voor jou ​@matthijs peters heb ik vrijdagmiddag laat je gegevens doorgegeven aan het TV-team. Zij hebben dat voor het weekend niet meer kunnen oppakken, dus ik verwacht dat het vandaag (of uiterlijk morgen) nog aangepast gaat worden. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Jij hebt het misschien pas vrijdag doorgegeven maar ik heb het dinsdag al via de telefoon doorgegeven

Dus wat heeft jouw kpn collega op dinsdag nagelaten dat het nog steeds niet werkt bij mij ?

En het betreft misschien maar 1 opname maar de echte vraag is hoeveel klanten van kpn ?

In deze discussie zijn het er 3 en in praktijk zullen het er wel meer zijn.

Dus wat kpn had kunnen doen is checken hoeveel klanten van kpn hebben een NCIS opname met serie 0

En dat is wat je met een geautomatiseerd proces moet doen.

Proactief ipv reactief.

Kruk
Topper
  • Topper
  • January 13, 2025

@Arjan van KPN , ik zou niet weten hoe ik dat moet doen , mijn profiel bijwerken en wat.

Ik heb gewoon een opnamepakket van de KPN en dit is niet de eerste keer.

Ook staan er inderdaad vanavond 2 afleveringen , waarvan 1 met rood kruis.

De eerste aflevering hebben wij met alle reclame maar uitgezeten.

Want je kunt maar 1 week terugkijken.

Ik ben het dan ook eens met het bericht dat dit niet hoort en gewoon opgepakt had moeten worden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Sorry ​@Kruk. Ik wilde een linkje in mijn vorige bericht doen naar waar je je profiel kunt vinden, maar dat ging mis. Kun je eens hier kijken en daar je gegevens invullen? 

En in een ideale wereld waren er alarmbellen afgegaan en gaan we dit voor elke getroffen klant herstellen, maar helaas weten we dit pas zodra een klant zich meldt met dit probleem. En achteraf kunnen we dit enkel voor klanten die zich melden proberen te herstellen. 

De fout zat 'm in een naamswijziging die is doorgevoerd door de aanleverende partij, waardoor het bij ons in de soep liep. Waar we nu wel proactief op geacteerd hebben is dat het in de toekomst bij een naamswijziging niet weer kan voorkomen. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Ik heb die opname een uur van te voren ingepland dus als een naamgeving verandering het probleem is dan zijn alle klanten met serie opname getroffen. 

En delen wij klanten niet dezelfde opname net zoals met replay ?

En als dat zo is waarom hebben jullie onze klant gegevens nodig ?

Want dan is de oplossing voor elke klaant hetzelfde

Kruk
Topper
  • Topper
  • January 13, 2025

@Arjan van KPN , dit is blijkbaar ooit aangemaakt met mijn profiel.

Abonnement staat op mans naam.

Ik kwam dit tegen bij zoeken of er meerdere waren.

Dus Help.!

Bij ingepland is het nu nog een groter zooitje geworden.

In mijn normale opnamepakket dus.

Wat ik wil gebruiken !

Forum|alt.badge.img+5

​@Arjan van KPN 

opname niet hersteld en jullie hebben zelfs de geplande opname verwijderd voor vanavond

er stonden 2 gepland voor vanavond en jullie hebben de goede verwijderd  en de slechte laten staan

Kruk
Topper
  • Topper
  • January 13, 2025

@matthijs peters , dat klopt helaas.…

Ik heb de KPN gebeld en het blijkt helemaal niet bekend te zijn daar.

Er is nu een formulier naar de backoffice en er is mij gevraagd om een pb te sturen naar Arjan.

Zelfs dit konden ze niet terugvinden.

Wat het profiel aanpassen had moeten doen is ze een raadsel.

Ik ben verbijsterd en behoorlijk teleurgesteld.  Zacht uitgedrukt.

Forum|alt.badge.img+5

@Kruk  ik moest voor vanavond de opname handmatig toevoegen

als je in de epg naar ncis van vanavond gaat dan staat daar annuleer serieopname

maar als je het menu uitklapt dan staat er opname als optie

En dat kpn (telefoon) van niets wist is absurd

want ik heb het dinsdag via de telefoon gemeld en op zowel woensdag als donderdag het ook via de telefoon bij andere kpn medewerkers onder de aandacht gebracht (sprak ik over iets aanders)

Kruk
Topper
  • Topper
  • January 13, 2025

@matthijs peters , de opname was inderdaad verwijderd door de KPN.

Opnieuw ingepland.

Maar er staat geen seizoen geen aflevering bij.

Vannacht wel. En de rode kruis versie.

Dit wordt hem waarschijnlijk dus niet. Er zijn inderdaad verschillende opties nu. Ik heb nu NCIS met instellingen.  Daaronder 20 januari S 22  A 3 met instellingen.

Daaronder NCIS 13 januari , waar afleveringen hoort te staan ,  met annuleer en instellingen.  Ik kan er geen touw aan vast knopen.  De KPN ook niet...…

Ik kreeg te horen , als het in de cloudaanstellingen ligt , kunnen zij daar niets mee.

Dan moet je hier zijn.

Yippie.

• Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Ik ervaar precies hetzelfde. Krijg de foutcode: STB-zap-01 als ik op de opname klik met het bericht dat de opname niet gevonden kan worden door een fout in het netwerk. Dezelfde melding krijg ik ook op mijn andere tv. Beide kastjes al gereset, maar zonder succes.. 

• Deelnemer
  • January 14, 2025

Ook ondergetekende heeft een probleem met de opnames van NCIS serie 22. Inmiddels deel 1 en 2 die  een serverstoring geven. Dat vind ik heel jammer vooral omdat ik denk dat dit probleem al bekend is bij KPN maar er blijkbaar niet veel aan gedaan wordt/is. Door wat voor reden/oorzaak dan ook. Dan nu een vraag. Als de storing is opgelost, worden dan de delen die tot nu toe niet bekeken konden worden, alsnog op de server geplaatst? Of moeten wij ons "verlies” maar nemen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Mooi dat het nog is gelukt om nieuwe opnames voor de afleveringen van gisteravond in te plannen ​@matthijs peters en ​@Kruk. Lukt het afspelen van deze opnames ook en wordt het nu goed getoond? 

Dat de telefonische helpdesk er niets vanaf weet is niet zo raar, want deze storing is niet bedrijfsbreed gedeeld. Het betreft namelijk maar een opname van een serie, dus de impact is redelijk laag. De impact is als het goed is ook weggenomen voor toekomstige opnames. Dus jullie kijken nu gerust weer een serie opname erin zetten voor NCIS. 

Nog even voor ​@Dank88 en ​@Roel26 en ook voor de rest; We hebben wel de vraag uitgezet bij het TV-team om voor alle klanten die deze NCIS-opnames hebben staan deze te herstellen. Als we daar een antwoord op hebben of dat gaat lukken, dan zal ik het hier laten weten. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN dat beweerde jij gisterem al dat het opgelost was maar jullie hadden dus de correcte opname voor afl2 die er was verwijderd en serie opname werkte dus NIET

Dat ik het zelf zag is mijn massel maar niet iets wat we aan de kpn te danken hebben

Dus nu zijn er meerdere klanten die zowel afl1 als ook afl2 missen

En dat kpn beweert dat door “beperkte impact” de helpdesk niet geinformeerd hoeft te worden is een drog redenatie. Alle bekende problemen moeten bij de helpdesk bekend zijn zodat klanten goed geinformeerd worden en dat alle incidenten die bij hetzelfde probleem horen ook daar te terecht komen

Dus KPN heeft in 5 werkdagen tijd de opname  niet weten te herstellen , ze hebben wel een correct geplande opname verwijderd (afl 2) en ze hebben de eigen medwerkers (helpdesk) niet geinformeerd

Dus wanprestaatie van de 1e orde

Kruk
Topper
  • Topper
  • January 14, 2025

@Arjan van KPN , de impact is klein ?

Ach ja , 5 euro per maand en voor jou misschien minder interessant.

Voor ons iets anders.

Ik ben dan ook ontzettend verbaasd ( zacht uitgedrukt )   door dit antwoord.  Valt me enorm vies tegen .

Dit kost tijd en moeite enz  , om dit duidelijk te maken. Mag ik dan wat verwachten van deze optie ?  Aangezien de klantenservice aangeeft , niets te kunnen doen , daar het in de cloud zit en bij jullie thuis hoort.

Ik vind het dieptriest. 

Kruk
Topper
  • Topper
  • January 14, 2025

@matthijs peters , ben blij dat jij er ook zo over denkt !  Dit is absurd !

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo NCIS kijkers, ons TV team laat weten dat de opnames van 6 januari en 13 januari zijn hersteld. Jullie zouden nu weer de aflevering af kunnen spelen.