Skip to main content
Vraag

Afspelen opnames op tv begint halverwege

• April 21, 2025
  • 11 reacties
  • 103 keer bekeken

Als ik besluiten om een programma op te nemen wat al gestart is en ik wil dat programma later terugkijken op televisie, dan start de opname bij het tijdstip waarop de opname is gestart. Echter in de app kan ik wél de gehele opnamen vanaf het begin terugkijken. Dit was tot voor kort ook mogelijk bij terugkijken op de televisie. Waarom is het niet meer mogelijk om vanaf het begin terug te kijken op televisie?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

Ik heb ook gemerkt dat na de installatie van de nieuwe gids, het programma soms al bezig is.

Ik spoel dan iets terug naar het begin.

Ik ga ervan uit, dat je bedoelt dat je het programma hebt opgenomen.

(dus niet terugkijken).

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Ik heb de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), daar geef ik dus de reactie op.

Bij “oudere” KPN tv ontvangers kan het anders zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2025

Dank voor uw reactie.

Het gaat het later terugkijken van opnames. Ik heb een Arris VIP 2952V2.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

Het is op de ‘gewone’ tv-ontvangers, zoals de 2952, nooit mogelijk geweest om een opname, die halverwege het programma is gestart, vanaf het begin van dat programma terug te kijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2025

Dan heb ik kennelijk geluk gehad, want dat heeft bij mij wel degelijk gewerkt, tot een paar weken geleden. 

Met welke ontvanger zou het dan wel kunnen werken?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

Op mijn 7022 wel.

Maar om eerlijk te zijn begin ik nu te twijfelen of ik het met mijn eerdere bericht bij het juiste eind had. Want het zou kunnen dat de 2952 en 5202 sinds een van de laatste updates ook wel die mogelijkheid hebben. 

@joop2011 Weet jij hoe het zit?

Edit: Ik bedoel de update van 4 maanden geleden: NMC 9.0.208_1 en HTML 6.205.202

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2025

Dank voor uw reactie.

Via deze ontvanger, die ik zelf ook had, is het nooit mogelijk geweest om een opname vanaf voor het startpunt te kijken. 

Dat is nog steeds zo, Katana321.

Tot 2 jaar geleden gebruikte ik dan ook altijd de app voor opname afspelen als ik halverwege was gestart. Net als jij nu.

Ik heb nu sinds januari 2023 de DIW7022 die voor opnames ook het online platform. En kan je dus wel vanaf begin programma de opname kijken. 

😉 Handiger is natuurlijk gewoon vooruit opnames inplannen via de gids. Met de meeste programma's gaat ie een week vooruit. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2025

Dank voor uw reactie.

Via deze ontvanger, die ik zelf ook had, is het nooit mogelijk geweest om een opname vanaf voor het startpunt te kijken. 

Dat is nog steeds zo, Katana321.

Nogmaals, bij mij werkte dat gewoon op de Arris, anders had ik dit probleem niet gemeld. Via de app werkt het inderdaad wel, dus ik dacht dan maar via Apple TV te gaan streamen. Helaas werkt dat ook niet  (meer) sinds de laatste update van iOS (Daar is al een ander  topic over gemaakt binnen dit forum).

Het komt  er dus op neer dat de  DIW7022 moet bestellen bij KPN  als ik de opnames vanaf het begin wil bekijken op tv?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2025

Nogmaals, bij mij werkte dat gewoon op de Arris, anders had ik dit probleem niet gemeld.

Echt onmogelijk. Tenzij je eerder bij Ziggo zat en het daarmee verward.

Het was in het oude tv systeem bij mij juist een ergernis. Van 2014 tot januari 2023 had ik de Arris. Gelukkig vanaf zomer 2019 probleem overbrugbaar met de smart-tv app en website http://tv.kpn.com.

Nu heb ik dus de Sagemcom DIW7022, TV+, die hetzelfde platform als online gebruikt. 

Voor mij was dat opname ding zelfs een reden om van iTV naar TV+ te switchen. 

Het komt  er dus op neer dat de  DIW7022 moet bestellen bij KPN  als ik de opnames vanaf het begin wil bekijken op tv?

Met een geschikte tv kun je daarop de smart-tv app gebruiken. 

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

Halverwege gestarte opname terugkijken vanaf begin heeft in mijn ervaring nooit gewerkt op mijn Arris 2952v2.

(ik zat net toevallig zoiets terug te kijken, maar dan vanuit de app ge-chromecast naar mijn tv.)

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2025

Bij Ziggo ben ik al jaren geen klant meer, ben via XMSnet en Telfort bij KPN terecht gekomen.

Mijn tv is een Panasonic plasma tv. Nog steeds heel goed beeld, maar de app installeren gaat niet lukken. Dus het wordt dan toch de Sagemcom DIW7022 (Of mijn vrouw overtuigen dat de tv nu echt oud wordt :-))

Dank voor jullie antwoorden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2025

Ah. nog een echte stroomvreter zo'n plasma. Daar kan je wel 3 moderne tv's voor laten spelen. 

Ondersteunde systemen voor de app in televisies: Tizen (Samsung), WebOS (LG), Android-TV dan wel Google-TV (diverse merken).