Skip to main content

Vraagje. 
ik krijg dinsdag een nieuwe afstandsbediening. Heb een samsung android tv van bijna een jaar oud. Had gevraagd aan de medewerker van de telefoon hulplijn hoe ik mijn afstandbediening moet koppelen aan mn tv want dat was verleden jaar ook een dingetje. Zij wist te vertellen dat ik het tv kastje ( de nieuwste) 7 seconden lang het bovenste knopje moest indrukken en dat dan alles vanzelf gaat. Ik kan dat nergens terugvinden. Kan het kloppen?

Hallo @Rene Las ,

Dit is de uitleg: 

Afstandsbediening koppelen aan de KPN TV+ Box (bluetooth)

Tijdens de installatie van de TV+ Box moet je de afstandsbediening koppelen volgens de instructie op het scherm. Is de koppeling om wat voor reden dan ook is verbroken? Dan kun je de volgende stappen doorlopen om de koppeling opnieuw tot stand te brengen.

  1. Druk 7 seconden de stand-by knop op de bovenkant van de TV+ Box in
  2. Het koppelscherm verschijnt
  3. Volg instructies op het scherm

Hier staat nog veel meer informatie: 

 


Om ‘m met je Samsung TV te koppelen volg je deze deze link


Afstandsbediening koppelen aan de KPN TV+ Box (bluetooth)

En ik heb het idee dat de TV+ Box dan nog weet dat je je vorige afstandsbediening had ingesteld voor je Samsung televisie (voor volume, standby en bron), en dat die instellingen dan vanzelf ook naar de nieuw gekoppelde afstandsbediening gaan?

(Ja, ik weet het vrij zeker maar er staat een vraagteken achter. Of anders gebeurt er misschien iets slims via HDMI CEC, als dat is ingeschakeld. Want bij vervangen van een afstandsbediening hoefde ik volgens mij niet opnieuw een code voor de televisie in te voeren. Maar dat was bij iemand anders, dus ik weet ook niet wat daar bij de eerste installatie nodig was.)


Klopt. Alles is goed gegaan. Heb ook helemaal geen code van de samsung hoeven in te vullen. Alles ging heel erg vlot. Maar ieder geval bedankt voor het meedenken en de rest van de reageerders ook.