Skip to main content

Ik kan op geen enkele manier en met geen enkele code de afstandbediening koppelen. Heb alle manieren al geprobeerd. Automatisch, handmatig en het lukt echt niet

Weet iemand raad

Met vriendelijke groet 

Wilma

Hoi @Wilmaatje, op onze website hebben we een pagina die stap voor stap helpt met het instellen van de afstandsbediening: Afstandsbediening afstemmen op tv.

Had je die stappen al precies gevolgd? Daarmee moet het lukken. Het kan incidenteel gebeuren dat het niet lukt, in dat geval kan de originele afstandsbediening van de tv gebruiken voor het volume en tv aan-/uitzetten, en onze afstandsbediening voor het wijzigen van de zender en het bedienen van het menu,


@Wilmaatje 

Welke KPN tv decoder heb je? 


Beste Joop,

KPN decoder DIW 7022 en KPN tv+  V10 Experia box. Samsung TV QE65S90CAT via wifi.

Echt alle manieren en codes geprobeerd maar het werkt geen van allen.

Snap er niks van krijg normaal alles werkend maar dit is een taaie klus.

Dank je. 


@Wilmaatje 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box kan via WIFI van de Experiabox V10, maar om het beste beeld te krijgen, moet je er een SuperWifi2 bij zetten.

Zie schema onder en hier.

 

Koppelen tv met de ab zie hier.

Je kan op de KPN ab dan geluid, aan / uit regelen.

Ik heb op de TV en de DIW7022 CEC aan staan, dan hoef ik alleen de DIW7022 aan of uit te zetten en gaat de tv mee.

 

 


Beste Joop, 

Het beeld is goed. Ik ga er geen wifi punten bij zetten om de afstandsbediening werkend te krijgen. 

Begrijp eigenlijk ook niet goed waarom de afstandsbediening het dan wel zou gaan doen de wifi is goed, gisteren nog getest.

M.v.g.

Wilma


@Wilmaatje 

Omdat ik zag WIFI, Experiabox V10 en Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

Je kan daar nog een veel beter beeld via WIFI krijgen, zie mijn schema.

 

Wat betreft de ab, zie mijn link boven met tekst:

----------------------------------------------- 

Koppelen tv met de ab zie hier.

Je kan op de KPN ab dan geluid, aan / uit regelen.

Ik heb op de TV en de DIW7022 CEC aan staan, dan hoef ik alleen de DIW7022 aan of uit te zetten en gaat de tv mee.

----------------------------------------------  

 


De Wifi verbinding staat inderdaad los van wat de afstandsbediening doet. De link die Joop en ik eerder gaven helpt je daarbij.

Als het daarmee lukt is dit stukje uit mijn vorige bericht van toepassing:

Het kan incidenteel gebeuren dat het niet lukt, in dat geval kan de originele afstandsbediening van de tv gebruiken voor het volume en tv aan-/uitzetten, en onze afstandsbediening voor het wijzigen van de zender en het bedienen van het menu,

 


Bedankt voor jullie reacties. Voor mij zit er niks anders op dan 3 afstandsbedieningen te gebruiken, voor de kpn box voor de tv en voor de soundbarâ€Ĥ..Het is niet anders.

Met vriendelijke groet

Wilma