Skip to main content
Antwoord

Afstandbediening koppelen met tv en Sony soundplate

• May 23, 2024
  • 2 reacties
  • 51 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb de KPN afstandsbediening zover gekregen dat met 1 knop de televisie en de KPN box op stand-by gaan, echter blijft mijn Sony Soundplate (HT-XT), gekoppeld via HDMI (Arc) nog aanstaan. 

Bij Ziggo voorheen kon ik met de afstandsbediening echt met 1 knop alles (geluid, box en tv) in- en uitschakelen. Nu moet ik handmatig de Sony sound plate bedienen. Op zich prima, maar gemak dient de mens. Iemand de oplossing…? 

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi @RVWVC, ben je intussen verder gekomen? Een extra tip: kijk ook de HDMI CEC instellingen even na en pas ze waar nodig aan. Dat zorgt ervoor dat alle apparatuur goed samenwerkt en elkaar kan aansturen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi @RVWVC, één afstandsbediening voor beide apparaten is natuurlijk altijd het makkelijkst.

Je vind hier tips voor het afstemmen van de afstandsbediening op de geluidsinstallatie. Mogelijk kom je daarmee verder:

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi @RVWVC, ben je intussen verder gekomen? Een extra tip: kijk ook de HDMI CEC instellingen even na en pas ze waar nodig aan. Dat zorgt ervoor dat alle apparatuur goed samenwerkt en elkaar kan aansturen.