Skip to main content

Sinds kort KPN als Provider. Installatie internet ging prima.

Toen kwam mijn tv aan de beurt om te installeren.

Ik heb een vrij nieuwe Samsung met android tv en ik heb, middels de bijgevoegde gebruiksaanwijzing , van alles geprobeerd  om de kpn box en bijbehorend afstandsbediening te koppelen aan de tv. De kpn topic's geraadpleegd. Internet afgezocht. De diverse raadgevingen werkte niet. Ik heb ik weet niet hoeveel codes geprobeerd. Van de gebruiksaanwijzing van mijn tv werd ik ook niet wijzer.

Zeker een half uur met een zeer hulpvaardig helpdesk medewerker aan de telefoon gezeten. We hebben het maar opgeven omdat niets lukte.

Wie kan mij helpen 

Jos

I

Als je net abonnee bent dan zul je de TV+ Box (DIW7022) hebben gekregen. Klinkt dat bekend? En je hebt dus wel beeld? Welk type Samsung televisie heb je?

Werkt er wel iets, of helemaal niets? (TV aan/uit, volume, mute, bron.)

Als er helemaal niets gebeurt: brandt er wel een rood lampje op de KPN afstandsbediening als je het TV knopje linksboven indrukt? Zo ja, kun je met de camera van een mobiele telefoon ook zien dat er aan de voorkant van de afstandsbediening dan iets gaat branden? (In de zwarte rand; dat is het lampje voor het infraroodsignaal dat door je televisie opgevangen moet worden.) En weet je waar de infraroodontvanger in je televisie zit?

Infrarood LED te zien met telefooncamera.

Of als er wel iets werkt: wat werkt er wel, wat niet?

Trouwens, ik zie dat je Samsung in de titel van je vraag hebt, maar “Salora” in de tags onder de vraag. 🤔

Het zal een Salora t.v. zijn want Samsung heeft geen Android, Salora wel.

Als het inderdaad een Salora is, hebben jullie dan wel de goede codes gebruikt, @Jp1952?

Arjan.Bedankt voor je snelle reactie. 

Ik heb een Samsung QE55QN95BAT.

Samsung maakt gebruik van het besturingssysteem Tizen.

Ik denk dat solare  per ongeluk in mijn melding is gekomen. De codes van je link had ik ook al geprobeerd, zonder succes. Ook het infrarood van de afstandsbediening werk.

Jos

Het werkt hier op een Samsung uit 2005 en een 'moderne’ Tizen smart versie uit 2019 met code 270.

Hoi @Jp1952. Wat jammer dat het nog niet is gelukt om jouw afstandsbediening te koppelen aan de televisie. In het onderstaande artikel lees je alles over de afstandsbediening van de KPN TV+ Box. Misschien lukt het hier wel mee.

Het probleem is opgelost , zowel de tv ,box en afstandsbediening gereset. Na installatie volgens gebruiksaanwijzing van samsung en kpn, wat wel een behoorlijke klus was, hoera alles werkte naar wens.

Reageer