Skip to main content

Ik heb zojuist een nwe TV (LG 50UR73006L) aangeschaft en de KPN afstandsbediening (type. T4HU1910) gekoppeld. Alles werkt, behalve de geluidsregeling. Ik heb al de zeven 3-cijferige codes geprobeerd voor LG, het resultaat is dat nog altijd het geluid niet te regelen valt met de AB van KPN. Zijn er meer gelijksoortige ervaringen bekend ? (ter info: ARRIS ontvanger type: VIP5202)

Hi @Loefje en welkom bij de KPN Community! Het geluid niet in kunnen stellen is niet handig, dus goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 

Gek dat het niet lukt met de codes. Deze LG codes worden direct genoemd, maar voor de zekerheid plaats ik ze hier: 

005 208 244 328 741 744 800

Als die al getest zijn, lukt het dan wel met de stappen? 

Stap 1

Houd de source knop en de OK-knop tegelijk ingedrukt tot het rode lampje op de afstandsbediening brandt

Stap 2

Toets de 3 cijfers in van de code die je hierboven gevonden hebt. Het lampje knippert nu 2 keer rood

Stap 3: check of het gelukt is

Zet met de afstandsbediening de tv op stand-by. Zet daarna de tv weer aan. Is dit gelukt? Dan ben je klaar. Gaat de tv niet uit? Doe dan de stappen opnieuw met de volgende 3-cijferige code uit stap 1.

Brandt het lampje goed als je de codes invoert e.d.? 


Hoi Sanne, thx voor je reactie !

En ja.. ik heb al die 7 codes al meerdere keren geprobeerd.. zonder resultaat.

Ook nu weer, ná jouw bericht heb ik ze wederom, alle ZEVEN, een aantal keren opnieuw “gedaan”..

Ook de lampjes volgorde, ik geef het maar even aan,  ;-)  die is correct. Maaarrr…

Niks, noppes, nada…

Terwijl alles verder wél werkt, maar juist omdat die éne knop weigert moet ik steeds de TV met de AB van LG uitzetten waardoor ik dan ook weer steeds met díe AB de TV moet “schakelen” naar de HDMI ingang voordat ik dan bv de kanalen kan kiezen via de AB van KPN… en dan uiteraard ook steeds het geluid met de LG AB.

Uiterst ehhh… naar,... om het maar eens “voorzichtig” uit te drukken.. ;-)

Is het mogelijk dat de ontvanger de oorzaak is ??  Want écht.. ik baal als een stier...

Het is zó irritant twéé AB's te moeten gebruiken…

Grtz.


Heel irritant, ik kan me er alles bij voorstellen en heel gek dat hij maar niet wil. 😕 Ik weet nog niet zeker waar dit hem nou in zit, dus ik ben benieuwd of het wel werkt als je de afstandsbediening reset. Voor de handigheid ook de instructie hier:

Heb je onze bluetooth afstandsbediening? Dan kan je de afstandsbediening resetten. Als je 'm bijvoorbeeld niet met het goede apparaat gekoppeld hebt, of als het niet goed werkt.

  1. Druk 5 seconden tegelijk op de rode en blauwe knop onderaan de afstandsbediening
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK-knop
    De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  3. De afstandsbediening probeert nu automatisch opnieuw te koppelen met de tv-ontvanger.
    Er mag niets tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger staan tijdens het koppelen. Zorg er dus voor dat de tv-ontvanger nog niet is weggewerkt in of achter een tv-meubel.
  4. Ga zappen met de afstandsbediening door bijvoorbeeld naar een aantal andere zenders te gaan.
    Ondertussen wordt de bluetoothverbinding opgezet tussen de afstandsbediening en de tv-ontvanger.
  5. Stem vervolgens de afstandsbediening opnieuw af op de televisie, zie stappenplan erboven in het artikel

Lukt het dan wel? 🤞


Hoi Sanne, alweer dank voor je reactie… allereerst mijn excuses.. ik heb de verkeerde AB vermeld in het eerste berichtje.. het is nl dit type: T4HU1910. Verder heb ik opnieuw het gehele proces doorlopen.. van de 7 codes gestart met 005 waarna er in beeld kwam dat er een update was voor de AB waardoor ik 2 minuten moet wachten. Idd kwam er daarna de melding dat de update gereed was. Ik ben begonnen met 005, en uiteindelijk met 244…. oh joy halleluja  ;-))   werkte het nu ÉINDELIJK !! Of het nou aan de update heeft gelegen.. who knows… maar wtf maakt het uit..  Héle Gr000te dank voor je aanhoudende pogingen mij van dienst te zijn! Dankbaar !!

W.


Heb dezelfde afstandsbediening t4hu1910 en een LG TV. Ook bij mij werken de opgegeven codes niet.

Maar na zoeken vond ik een werkende code: 633


Hier hetzelfde probleem. Sinds afgelopen maandag hebben we glasvezel via KPN. Geluid kan niet afgesteld worden vis de KPN ab. Alles al geprobeerd zoals hierboven beschreven. wij hebben kpn ab type T4HU2115. Ook slaat de tv om de haverklap om naar startscherm terwijl het internet gewoon werkt. Zie foto. Erg vervelend…. lekker tv kijken is er niet bij. NA enkele keren krijgen we melding modem resetten. 

 

 


@PeterG weet hier veel van en wil je misschien wel helpen @Georgetta , ik heb hem even ingeseind.

Heeft hij ook wat te doen 😉


Welkom op de community @Georgetta . Dat is geen heel goede start zo.

Apart dat de kpn ontvanger van een zender ineens startscherm toont. Dat zou ik even niet weten behalve een herstart. Houdt de stand-by knop enkele seconden ingedrukt totdat er 2 opties verschijnen. Kies opnieuw opstarten. 

Voor instellen afstandsbediening op een televisie voor stand-by, volume en bronkeuze zie

http://kpn.com/ab

Dat vind ik makkelijker dan via het menu van de ontvanger. 


Bovenstaande acties meerdere malen geprobeerd maar het volume weigert mee te werken. De tv is met de HDMI kabel verbonden en de SONOS soundbar met de glaskabel verbonden. Het moet toch mogelijk zijn het geluid op deze manier harder of zachter te zetten? De enige manier die nu werkt is met de telefoon via de SONOS heb zeer omslachtig. Kan iemand ons a.u.b. helpen?


Je wilt het volume van de Sonos met de kpn afstandsbediening regelen?

Sonos wordt op zich niet ondersteund. Echter kan je dat merk instellen voor ir van een ondersteund merk.

Zie de pdf hoe in te stellen en welke merken. 

http://kpn.com/hc (opent pdf) 


Hallo Peter, bedankt voor je reactie echter kwam ik de code voor SONOS niet vinden waarschijnlijk omdat deze niet wordt ondersteund, maar wat bedoel je precies met ‘Echter kan je dat merk instellen voor ir van een ondersteund merk.’ ?


Je kan via de Sonos app 'm instellen dat ie op ir codes van een ander merk reageert. Reuze handig voor de kpn afstandsbediening. 

Maar hoe je dat instelt op de Sonos kan ik je niet vertellen. Ik heb geen Sonos maar Pioneer. 


Reageer