Skip to main content
Vraag

Afstandsbediening code voor FDP TV

• November 10, 2025
  • 26 reacties
  • 205 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heeft iemand toevallig de code voor een FDP televisie om een L8 afstandsbediening te koppelenĀ 

26 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

​@LkapĀ Je zou code 005 kunnen proberen, die komt bij veel verschillende merken voor.Ā Helaas kan ik weinig over dit merk vinden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

L8? Ik neem aan afstandsbediening voor TV+ Box DIW7022.Ā 

En Sorry. Je zult zelf wat uit moeten proberen. Het merk komt niet voor in de pdf lijst.Ā 

Lijkt me ook geen merk wat in een Nederlandse (web) winkel is te krijgen. In ieder geval niet bij Bol, Mediamarkt, Expert of Coolblue.Ā 

En ik lees FDPĀ hier nu ook voor het eerst.Ā 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

​@PeterGĀ de L8 is het type afstandsbediening vanaf 2019, de T4h Notus L8. šŸ™‚

Ā 

Ik kon nog vinden datĀ Shenzhen KTC Technology Co. Ltd. het moederbedrijf van FDP is.. zegt dat jou misschien wat?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

Ja. Dat is de Chinese Silicon valley. InĀ ShenzhenĀ zittenĀ heel veel fabrikanten van elektronica.Ā 

KTC is vooral bekend door computer monitoren begrijp ik als ik zoek in Google.Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

Je kunt codes proberen van Chinese merken als Hisense, Philips (TP Vision), TLC, Chiq (Chang Hong), ...

Leen59
Wijsgeer
  • November 11, 2025

FPD is te koop bij Amazon, misschien wordt die bedoeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 11, 2025

FDP.Ā 

Amazon is geen Nederlandse webshop. Maar daar is het inderdaad te koop.Ā 

Temu en Ali Baba zullen het ook wel hebben.Ā 

Leen59
Wijsgeer
  • November 11, 2025

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 11, 2025

KPN.Ā šŸ˜šŸ˜‰

Leen59
Wijsgeer
  • November 11, 2025

Aandeelhouders

Er zijn zeven aandeelhouders bekend met een gemeenschappelijk belang van 72,44% in KPN. Deze aandeelhouders zijnĀ Stichting Preferente Aandelen B KPNĀ (50,07%),Ā BlackRock Inc.Ā (6,44%),Ā Income Fund of America, TheĀ (3,66%),Ā State Street CorporationĀ (3,16%),Ā Amundi Asset Management(3,12%),Ā Canada Pension Plan Investment BoardĀ (3,00%) enĀ JP Morgan Asset Management(2,99%).

Ā 

Dit kon ik even niet latenĀ šŸ˜‚

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Je kunt codes proberen van Chinese merken als Hisense, Philips (TP Vision), TLC, Chiq (Chang Hong), ...

Thanks ga het proberen, heb hem inderdaad op Amazon gekocht

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Het was me 1x gelukt maar dan moet ik koppelen en toen met 7 en 9 gedaan. Maar dan kon ik niet meer met hetĀ kpn kastjeĀ verbinden.

Alleen als ik nu het pijltje en home button in druk gebeurt er niks.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Sorry op me beste Nederlands geschreven.

Maar in het kort het was me gelukt te koppelen op een gegeven moment met de 7 en 9 knop alleen dan kon ik niet meer de afstandsbediening koppelen met het kpn kastje.

Is er een combinatie buiten 7 en 9 om om de Bluetooth te activeren?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

​@LkapĀ ik kon dit vinden:

Bron:Ā https://www.androidtv-guide.com/televisions/television-oems/

Ā 

KTC , het moederbedrijf van FDP maakt dus ook deze merken. De codes daarvan zou je kunnen proberen:

Ā 

BLAUPUNKT Ā  Ā  Ā 067 , 079 , 100 , 101 , 102 , 106 , 197 , 198 , 228 , 311 , 366Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā 
AIWA Ā  Ā  Ā 340 , 551 , 729 , 730
NEXT Ā  Ā  Ā 328

Ā 

Je kunt de code op deze manier -ƩƩn voor ƩƩn- invoeren op de afstandsbediening:

Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 11, 2025

Afstandsbediening (welke dan ook) kan maar met één apparaat via Bluetooth verbinden. 

De KPN afstandsbediening MOET dus met BT met de KPN SetTopBox verbonden zijn.

Voor een televisie kun je alleen INFRAROOD instellen.

Zie handelingen hierboven in de reactie van ​@Lvd91Ā .šŸ˜€

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

​@LkapĀ wil je trouwens laten weten of het gelukt is - en zo ja, met welke code? Dan hebben meer mensen daar misschien wat aan. 😊

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Helaas niet gelukt bedankt voor alle opties.

Fabrikant had het over CEC goedzetten maar dat werkt ook niet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 11, 2025

Nee, met CEC kan de kpn afstandsbediening de tv niet bedienen. Behalve dan aanzetten met dezelfde knop als die voor de box.

Andersom zou de tv via HDMI CEC met de FDP afstandsbediening wel de box moeten kunnen bedienen. Mits het ook aanstaat op de box.

Volgens mij te vinden via

tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - beeld en geluid

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Ik heb het bedrijf gesproken dit was hun antwoord.

Hello, our TV does not currently support pairing with other universal remote controls. Is our original remote control broken?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

​@LkapĀ welk type TV is het precies? Ik heb op hun site gekeken, maar er zit op veel modellen wel gewoonĀ een infrarood ontvanger, dus een andere afstandsbediening zou in principe mogelijk moeten zijn.

Het zou wel kunnen dat de meegeleverde afstandsbediening via bluetooth werkt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

​@LkapĀ welk type TV is het precies? Ik heb op hun site gekeken, maar er zit op veel modellen wel gewoonĀ een infrarood ontvanger, dus een andere afstandsbediening zou in principe mogelijk moeten zijn.

Het zou wel kunnen dat de meegeleverde afstandsbediening via bluetooth werkt.

FPD 43 Inch Smart TV 4K UHD LED Flat Screen with Google TV – Google Cast, Bluetooth, HDMI, Live Streaming, HDR 10, Dolby Vision, Ultra-Thin Canvas Series, CG43-C1, 2025.

De meegeleverde afstandsbediening is volgens mij IR.

Ze zeggen dat er volgend jaar een software update komt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Ik heb even gekeken, de originele afstandsbediening is in ieder geval via Bluetooth.

Ik weet helaas ookĀ geen tip meer hoe je de afstandsbediening kunt koppelen, sorry.Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Toch bedankt voor alle hulp. Dat geld voor iedereen die geholpen heeft. Thanks

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Hier nog een kleine update van het bedrijf;

We will be upgrading the system to be compatible with universal remote controls. This involves software licensing and compatibility issues and is expected to be completed in the fourth quarter of next year.

Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 12, 2025

Nou. Dat zal werkenĀ šŸ¤žĀ mitsĀ de tv wel infrarood aan boord heeft. Heeft ie dat niet dan gaat het nooit werken.Ā 

Want de kpn afstandsbediening heeft alleen infrarood voor televisies.Ā 

Middels HDMI CEC zou mijns inziens andersom gewoon moeten kunnen. De kpn ontvanger bedienen met de FDPĀ afstandsbediening. CEC is gewoon internationaal.Ā