Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening gekoppeld, maar bij aanzetten gaat tv niet aan

• February 28, 2026
  • 2 reacties
  • 48 keer bekeken

De Philips tv binnen gekregen bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Volgens de instructies de KPN afstandsbediening gekoppeld alles werkt kan hem harder enzachter zetten en ik kan de tv en de KPN box uit zetten. Maar als ik hem weer aanzet dan moet ik de afstandsbediening van de Philips tv gebruiken om op het knopje tv/exit te klikken. Hierna doet alles het weer met de KPN afstandsbediening.

Hoe krijg ik het goed zodat ik de Philips afstandsbediening niet meer nodig heb

alvast bedankt

gr

erik

Beste antwoord door PeterG

Ik begrijp dat de tv niet aangaat op de laatst gebruikte hdmi ingang. Maar op z'n eigen home scherm. 

Ergens in het tv menu (Philips afstandsbediening dus) zit instellen gebruik laatste ingang. Ik heb zelf geen moderne Philips dus kan het niet nazoeken. 

En in de VIP5202 en ook de DIW7022 kun je instellen dat de ontvanger bij aanzetten de tv op de juiste ingang zet. Bij de DIW7022 heet dat hdmi cec onder weergave en geluid. 

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 28, 2026

Ik begrijp dat de tv niet aangaat op de laatst gebruikte hdmi ingang. Maar op z'n eigen home scherm. 

Ergens in het tv menu (Philips afstandsbediening dus) zit instellen gebruik laatste ingang. Ik heb zelf geen moderne Philips dus kan het niet nazoeken. 

En in de VIP5202 en ook de DIW7022 kun je instellen dat de ontvanger bij aanzetten de tv op de juiste ingang zet. Bij de DIW7022 heet dat hdmi cec onder weergave en geluid. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@eriklub, als je de tv aanzet is het wel zo fijn als je direct op de juiste bron (of HDMI-ingang) zit natuurlijk. Dan kan je meteen kijken. Hoe zet je de tv precies aan, met welke knop doe je dat?

Als de tv HDMI-CEC ondersteund kan je de KPN knop op de afstandsbediening gebruiken, dan gaat de tv automatisch naar de juiste bron zodat je geen extra stap hoeft te doen.