Skip to main content

Van de 3 ontvangers die ik heb wil er eentje niet opstarten. Het probleem is dat bij de installatie het scherm niet verschijnt waar je de afstandsbediening kan koppelen (maar meteen door springt naar het taal keuze scherm).

zonder afstandsbediening kom je echter niet verder. Maar door een PC muis aan te sluiten op de ontvanger heb je wel de mogelijkheid om de installatie af te ronden. Vervolgens in het installatie menu geprobeerd om de afstandsbediening te koppelen, maar ook daar lukt het niet. Let wel dat ik de afstandsbediening eerst gereset heb alvorens een koppel poging te doen.

Verder heb ik vervolgens via Google home een iPhone als afstandbediening ingesteld en die werkt naar behoren zodat ik de Tv+ ontvanger kan besturen.

Een poging om de afstandsbediening aan mijn iPhone te koppelen werkte meteen.

Wat nu precies het probleem is weet ik niet, maar het lijkt me dat de TV+ ontvanger een probleem heeft.

Er loopt sinds een week of zo een verzoek voor hulp maar heb hier nog geen response op gekregen. Is ook wat moeilijk in deze weken maar kijk toch uit naar wat hulp.

Iemand nog suggesties?

mvrgr Peter

Trouwens de 7s truuk om een koppelscherm op te roepen werkt (ook?) niet; ontvanger schakelt uit.

Hi @PvdS53, welkom hier. 

Wat bijzonder, het scherm om te koppelen zou wél moeten verschijnen. Wat je kunt proberen is om de TV+ box helemaal te resetten, aangezien het 7 seconden stappenplan ook niet werkt. 


Hoi Alex

bedankt voor je suggestie.

De verschillende reset opties van de KPN box heb ik al geprobeerd. De ‘harde’ reset met de paperclip dus ook. De laatste veranderd helemaal niets aangezien hij een aantal dingen toch onthoud zoals de inloggegevens maar misschien ook wel dat ie gepaard is met een afstandsbediening?

Nog niets van de helpdesk...


En je weet zeker dat je 7 seconden lang hebt ingedrukt? Dus niet per abuis net te weinig seconden. Zodat je het koppelscherm krijgt? Anders lijkt het me toch dat het aan de ontvanger ligt. 


Hoi Alex,

Die 7s haal je niet. Ergens tussen de 5 en 6 seconden krijg je een wit beeld en dat schakeld de ontvanger helemaal uit.


Ik gok dat dit dan toch aan het kastje ligt. Zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Hoi Alex,

profiel is up-to-date


Dankjewel, ik zie dat je 3 ontvangers hebt. Zou ik mogen weten om welke ontvanger het precies gaat? Graag het serienummer van de onderkant hier doorgeven. 


Hoi Alex,

De ontvanger heeft serie nr 722439008644 en staat aan.


Dankjewel. Ik heb mijn collega's aangestuurd om een omruiling in gang te zetten, je ontvangt in de loop van volgende week een bericht hierover. 


Fijn 😊 

Dankjewel voor je hulp!


Fijn 😊 

Dankjewel voor je hulp!

Ben even benieuwd, allemaal gelukt? 


Hoi Alex,

ik ben er even niet en mijn vrouw wil ik er niet mee lastig vallen. Ik meld me wel zodra ik de nieuwe ontvanger aangesloten heb. 


Geen enkel probleem, ik wacht geduldig af. 


Hoi Alex,

ik heb de nieuwe ontvanger zonder problemen kunnen installeren en alles werkt zoals het hoort.

Bedankt voor je hulp.


Hoi Alex,

ik heb de nieuwe ontvanger zonder problemen kunnen installeren en alles werkt zoals het hoort.

Bedankt voor je hulp.

Top, erg blij om dit te lezen en uiteraard graag gedaan.