Skip to main content
Vraag

Afstandsbediening koppelen aan Philips The One 43PUS9000 lukt niet

• December 23, 2025
  • 13 reacties
  • 136 keer bekeken

Hallo

ik heb zaterdag j.l. Mijn nieuwe Philips The One 43PUS9000 Ambilight (2025) tv geïnstalleerd maar ik ben nu al   Vier dagen aan het proberen mijn kpn T4HU1826 afstandsbediening te koppelen. Zonder succes. Ik heb heel veel draadjes hier bekeken en de oplossing geprobeerd, zonder resultaat. Ook heb ik alle codes ingevoerd die op de website staan. Sommige codes werken gedeeltelijk. Aan/uit en het volume werkt maar wisselen van zenders en dergelijk, of menu’s oproepen niet. Hulp zou wenselijk zijn.

met vriendelijke groet,

rob Heckers

13 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

Menu oproepen en zenders wisselen doe je met een kpn afstandsbediening uitsluitend op de tv ontvanger, en niet op de tv zelf.

Bedoel je dat het bedienen van de tv ontvanger niet werkt met jouw afstandsbediening?

Welk type tv ontvanger heb je?

Voor alle zekerheid (domme vragen misschien😊)

• Heb je de tv ontvanger met een hdmi kabel aangesloten op je tv?
  • Is het ingangskanaal van de tv ingesteld op de hdmi poort waarop de tv ontvanger is aangesloten?
  • Aangezien dit een IR afstandsbediening is: staat de tv ontvanger in het zicht en richt je de ab op de tv ontvanger als je die wilt bedienen ipv. de tv?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 23, 2025

Beste ​@RobHeckers , ​@PeterG weet hier veel van en wil je misschien wel helpen.

Ik heb hem even ingeseind.

Wacht s.v.p. zijn reactie even af.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 23, 2025

In antwoord op de vragen van wartywolfs: de vorige, tv een Panasonic, deed dat wel. Net als de Sony van mijn buren.

Ja, de ontvanger is met een HDMI kabel aangesloten.

ja, zit op het juiste ingangskanaal.

ja, ik richt als een scherpschutter op de tv.

nu is het zo dat als ik de tv aanzet ik eerst met de Phillips AB naar HDMI twee moet, om vervolgens met de KPN AB de zender te kiezen. Als ik naar Netflix wil moet ik dan weer de Philips erbij nemen, om zo een item te kiezen. Voorheen was dat niet het geval en kon ik alles doen met één afstandsbediening. Erg omslachtig zo om twee afstandsbedieningen te moeten gebruiken. 

het 

lukt me dus niet om een menu op te roepen.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

Dus de Source knop op de kpn afstandsbediening werkt nog niet met je tv, en aan/uit, volume en mute knoppen werken wel?

Als je je alle koppelcodes die op deze pagina voor Philips tv genoemd worden al hebt uitgeprobeerd weet ik het ook niet meer helaas. Misschien hebben nieuwere Philips tv’s andere koppelcodes die nog niet op de kpn site gedocumenteerd staan.

Als (gedeeltelijke) noodoplossing kun je op de meeste tv’s instellen om de laatstgekozen hdmi ingang te onthouden tijdens standby, zodat ie in ieder geval weer op dezelfde hdmi ingang gaat staan als je ‘m weer aanzet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 23, 2025

Oké, die heb je bij de Arris VIP5202. 

Hoe oud of nieuw de Philips ook is, ik heb altijd succes met code 326.

Houd de knoppen voor bronkeuze en OK tegelijk circa 4 seconden ingedrukt totdat rode ledje brandt. Toets de code in. Led knippert 2 ×, dan ben je klaar. 

Werkt het niet dan afstandsbediening resetten en opnieuw instellen. Rood + groen ingedrukt houden totdat de led brandt. Dan ok en opnieuw instellen. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@RobHeckers, welkom op de community. Je bent al op weg geholpen zo te zien door de anderen. Is het met hun tips gelukt om de afstandsbediening te koppelen aan jouw Philips tv? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 26, 2025

Nee, helaas. De Aangedragen oplossingen en codes had ik al geprobeerd. Het probleem is nog steeds zoals omschreven. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 26, 2025

Sommige codes werken gedeeltelijk. Aan/uit en het volume werkt maar wisselen van zenders en dergelijk, of menu’s oproepen niet. Hulp zou wenselijk zijn.

Je kunt met de witte kpn afstandsbediening alleen volume/mute en het aan en uit zetten van de tv bedienen. En soms bronkeuze. 

Het wisselen van de zenders en meer op de kpn tv ontvanger werkt juist in ieder geval. De kpn afstandsbediening is gemaakt voor de ontvanger namelijk.  Dat zou het gewoon moeten doen. 

Je gaat de combinatie Philips tv en Arris VIP5202 nooit met één afstandsbediening afstandsbediening kunnen. 

De Philips afstandsbediening kan de VIP5202 niet bedienen en de kpn afstandsbediening kan de tv qua menu's en  apps niet bedienen. 

Wat wel kan: de KPN TV+ app gebruiken op je televisie. Die kun he met de Philips afstandsbediening gebruiken. 

Of... je wijzigt interactieve tv naar TV+ met de Android-TV ontvanger. Ook die kun je bedienen met de Philips afstandsbediening. Middels HDMI CEC. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 27, 2025

De KPN TV.+ app kan niet gedownload worden omdat Titan os geen downloads toestaat. Daar ben ik zojuist achtergekomen. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

Titan os

Of... je wijzigt interactieve tv naar TV+ met de Android-TV ontvanger. Ook die kun je bedienen met de Philips afstandsbediening. Middels HDMI CEC.

Behalve, denk ik, de P+/P- knoppen. (Die het goed doen via HDMI CEC met oudere Philips televisies die nog Android TV gebruiken, maar voor zover ik gezien heb, niet op tv’s met Titan OS.)

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

De KPN TV.+ app kan niet gedownload worden omdat Titan os geen downloads toestaat.

Ah, ik lees net:

In tegenstelling tot sommige andere tv-besturingssystemen is Titan OS web-based (cloud-based) waardoor je geen apps lokaal op je smart tv hoeft te installeren.

Dan is het misschien helemaal niet zo moeilijk voor Titan OS en KPN om tv.kpn.com in dat platform geïntegreerd te krijgen. 🤓 Hoewel, daar wil vast iemand geld voor hebben. En ik vermoed dat KPN dit allang weet?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 27, 2025

De KPN TV.+ app kan niet gedownload worden omdat Titan os geen downloads toestaat. Daar ben ik zojuist achtergekomen. 

Dan gaat én de televisie volledig bedienen én de ontvanger met één afstandsbediening niet lukken met de Arris ontvanger.

Met de huidige ontvanger TV+, DIW7022 met Android-TV zet je dat beperkte Titan OS buitenspel. Dan kun je alles met de kpn afstandsbediening af.

En via HDMI CEC waarschijnlijk ook wel met de Philips afstandsbediening. 

Jasper van KPN
Moderator

TitanOS is een van de opties die op de langere termijnplanning staan voor de TV+ App inderdaad, maar zoals bekend wordt er eerst gewerkt aan LG (WebOS) en Samsung (Titan) versies van de TV+ App.

Los daarvan hoort de afstandsbediening wel gekoppeld te kunnen worden natuurlijk. Er zijn uitzonderlijke gevallen waar dat niet lukt, en dan kan onze afstandsbediening worden gebruikt voor de zenders etc (via de tv-ontvanger) en het volume en tv aan/uit kan dan via de Philips afstandsbediening. Dan kan je ze naast elkaar gebruiken.