Skip to main content
Vraag

Afstandsbediening koppelen aan Tornado 32ES4301X

• January 31, 2026
  • 11 reacties
  • 85 keer bekeken

Weet iemand de code om mijn tv Tornado 32ES4301X te koppelen aan mijn afstandsbediening?

11 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 31, 2026

Beste appeltje eitje

Ik heb dit in een vorig topic gevonden. Je kunt het altijd proberen. Tv schijnt gelijkenis te hebben met deze .

LLOYD TV codes: 022 030 061 193 200 390 624

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 31, 2026

Dank u wel. Deze codes werken helaas niet. We zoeken nog even verder. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2026

Zo. Die is super goedkoop. Maar dan ook wel nog HDready, dat verklaart het wel. 

Helaas komt dit merk niet voor in de lijst. Kan helaas niet bedient met de kpn afstandsbediening. 

Welke box heb je van kpn? Op de DIW7022 kun je eventueel ook het volume regelen opdat het langs die weg kan. TV aan/uit zou nog met HDMI CEC via de box kunnen. Als deze goedkope tv HDMI CEC ondersteunt. Want daar zijn voor de fabrikant ook weer licentie kosten aan verbonden. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

Dat koppelen van de afstandsbediening door het prutsen met codes is zo langzamerhand wel erg uit vorige decennia. Dat kan een afstandsbediening anno 2026 automatisch.

De Tornado televisies worden geproduceerd door Elaraby. 

Zij produceren (of produceerde) ook Sharp en Toshiba, wellicht dat één van de 18 codes werkt.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 31, 2026

Nou Berteman ik heb meteen maar even gegoogled en hier de uitslag hopelijk heb je hier wat aan Appeltje Eitje

Tornado TV (Elaraby) universal remote codes generally fall under manufacturer codes for Sharp or specialized, generic TV codes. Common 4-digit codes to try for Tornado/Elaraby TVs include 0037, 0556, 0698, 0714, 0715, 1037, 1652, and 1916. These are often found under Sharp in universal remote code lists. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Appeltje eitje, welkom op de community. Je bent al op weg geholpen zo te zien, de codes voor Sharp tv's kan je ook gebruiken. Is het daarmee mogelijk gelukt om de afstandsbediening te koppelen?

Er zijn situaties waar het niet lukt om een afstandsbediening te koppelen, dan kan je 2 afstandsbedieningen naast elkaar gebruiken. Die van de tv zelf en onze tv voor de tv-ontvanger. De tv afstandsbediening bedient het volume en het aan-/uitzetten van de tv, onze afstandsbediening doet de zenders, de menu's en de rest.

Helaas geen passende code gevonden. Jammer want leverancier had wel aangegeven dat er een koppeling gemaakt kon worden. 

Dank voor uw reacties. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Als alternatief zou je misschien de Smart TV app op de TV kunnen installeren. Die is met de afstandsbediening van je TV te bedienen. En misschien is er een  mogelijkheid met de afstandsbediening van de TV de TV ontvanger te bedienen ​@Appeltje eitje

Ik begrijp dat een afstandsbediening die zichzelf automatisch op de TV kan instellen voor kpn veel te innovatief is maar de enorme database met codes mag ook wel eens herzien worden. Merken als Aristona en Erres bestaan al sinds de jaren ‘80 van de vorige eeuw niet meer.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Volgens tweakers.net draait deze tv op LG WebOS, dus er is hoop dat ie de kpn iTV app voor LG ondersteunt.

(je zou ook nog de ab koppelcodes voor LG kunnen proberen, je weet maar nooit…)

Jasper van KPN
Moderator

Ik dacht dat alleen LG WebOS gebruikte maar het wordt door meer merken gebruikt blijkbaar. Het idee om de LG codes te gebruiken kan geen kwaad denk ik, baat het niet dan schaad het in ieder geval ook niet. Mogelijk helpt het. En anders is de iTV app voor WebOS inderdaad een optie om maar 1 afstandsbediening te gebruiken. Of 2 afstandsbedieningen met de tv-ontvanger dus.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 4, 2026

Loewe heeft ook WebOS, ​@Jasper van KPN