Skip to main content

Ik heb een lcd tv van het merk TECO.

Sinds deze week heb ik de nieuwe KPN+tv box.

Het lukt mij niet om de afstandsbediening van de box te koppelen aan de tv.

Het merk komt niet voor bij de snelcode toets en in de lijst die hoort bij handmatig instellen staat maar één code, 739.

Het lukt mij niet om met deze code de afstandsbediening te koppelen.

Is hiervoor een andere oplossing.

Goedemorgen @FritsD en bedankt voor jouw bericht :)

Flink balen dat het niet wil lukken om je afstandsbediening te koppelen dus goed dat je aan de bel trekt. Ik durf ook niet meteen te zeggen waar het fout gaat. Daarom wil ik je in eerste instantie vragen om dit artikel op onze kennisbank over het koppelen van een afstandsbediening met tv+ eens door te nemen. Laat je ons weten of je er aan de hand van deze informatie bent uitgekomen?


Beste Jan,

Deze instructie is mij bekend en heb ik al diverse malen uitgeprobeerd.

Vandaag heb ik eerst afstandsbediening gereset. Toen weer gekoppeld aan de tv- box. Daarna wederom een poging gedaan om hem handmatig (merk komt niet voor bij de sneltoetsen)te koppelen met mijn tv. Helaas weer geen resultaat.

Bij de oude tv kastjes heeft het wel altijd gewerkt, ook toen was de instelcode 739.

Ik heb de infraroodfunctie van de kpn afstandbediening gecontroleerd, het lampje gaat branden als er een knop wordt ingedrukt. Daar kan het dus volgens mij niet aan liggen.

Frits


@PeterG weet hier veel van en wil je misschien wel helpen, ik heb hem even ingeseind @FritsD 


Wanneer die instructie niet werkt, durf ik ook niet meteen te zeggen waar het fout gaat @FritsD. Hopelijk heeft @PeterG nog ideeën, zoals @N.N. al aangeeft is hij hier goed in thuis! 


Jeetje. Waar komt die vandaan. Bij Bol en mediamarkt sowieso niet. 

Via Google kom ik 2 modellen tegen uit 2008, nog HDready.

Merk is nog niet eerder hier langs gekomen, dus ook geen gebruikers die andere codes hebben gevonden en gemeld.

Het lijkt me een plakmerk, het zoveelste. Dus lastig met codes.

005 is nog een vrij algemene. 

Vooralsnog wordt jouw type niet ondersteund.


PeterG,

Wat ik zo vreemd vind, is dat bij de oude kpntv kastjes,die met infrarood werkte, het dus wel werkte met de code 739. 
En nu bij de bluetooth kastjes het niet lukt voor het infraroodgedeelte in de kpn+box afstandbediening.

Weet inmiddels al niet meer welke codes ik al heb uitgeprobeerd. Zal die 005 nog een keer gaan proberen en anders zal het helaas met twee afstandsbedieningen moeten gebeuren. Is gelukkig voor de slaapkamer.


Staat in het menu van de box bij gebruik de kpn afstandsbediening het wel op handmatig? Middelste instelling. 

Deze instelling 

⚙️ - apparaat - afstandsbedieningen en accessoires - KPN afstandsbediening L8 - bedien je tv met…

 


Ja dat heb ik gedaan, er is alleen een probleempje.
Hoe zet ik het volume van de tv+box op 100%.

Ik kan wel op de volume knop drukken van de afstandsbediening, maar kan nergens zien of het 100% is.


Makkelijkst, druk Google knop in. Zodra er staat zeg eens zeg je volume maximaal. 

In de standen automatisch en handmatig staat het box volume volgens mij standaard op maximaal tegenwoordig. 


Of Teco ‘het zoveelste plakmerk’ is, lijkt me een makkelijke en een wat kort door de bocht conclusie. Even googelen leert dat Teco een Taiwanese producent, opgericht in 1956 (!) van talloze elektronische producten is, variërend van airconditioning, technische installaties voor gebouwen, geluidsapparatuur, televisies tot koelkasten aan toe. 

Als de met de oude kpn afstandsbediening wél werkte en niet met de nieuwe, dan zegt dus niets over Teco, maar alles over de nieuwe afstandsbediening.


Beste PeterG, 

Van alles weer geprobeerd, het is niet gelukt.

Wanneer ik in de komende tijd bij de KPN XXL winkel in  Zwolle in de buurt kom zal ik om een andere afstandbediening vragen. Mogelijk is er toch iets niet goed met het infrarood gedeelte.

bedankt voor de moeite.

 

Frits


Reageer