Skip to main content

Ist het mogelijk de nieuwe afstand bediening ook te koppelen in de harmony hub of kan hij geen ir zenden naar kpn tv+ ontvanger .

Dit ging prima met de 4k ontvanger die deed ir en blue-tooth

 

In ieder geval dank voor de info! Die sunrise heb jij dus niet gekoppeld mbv Bluetooth? Gebruik je die Windows pc ook voor knoppen? Hoe heb je die geïnstalleerd? Alvast dank voor de moeite..


In ieder geval dank voor de info! Die sunrise heb jij dus niet gekoppeld mbv Bluetooth? Gebruik je die Windows pc ook voor knoppen? Hoe heb je die geïnstalleerd? Alvast dank voor de moeite..

Windows pc heeft alle knoppen ook record. Ik heb blij in ieder geval vooral met de kleur knoppen 


In ieder geval dank voor de info! Die sunrise heb jij dus niet gekoppeld mbv Bluetooth? Gebruik je die Windows pc ook voor knoppen? Hoe heb je die geïnstalleerd? Alvast dank voor de moeite..

Windows pc heeft alle knoppen ook record. Ik heb blij in ieder geval vooral met de kleur knoppen 

Ik heb het op 2 kastjes de geïnstalleerd op beide dagen werkt het niet dus waarom bij jouw niet snap ik niet. En als het om de kleur knoppen gaat kan je ook xiaomi i box s installeren dat werkt ook die had ik eerst en werkt ook 


Die windows werkt wel aardig idd, helaas is die gids de home knop. Maar goed, je kan niet alles hebben. Waar gebruik jij nu die sunrise voor dan?


Die windows werkt wel aardig idd, helaas is die gids de home knop. Maar goed, je kan niet alles hebben. Waar gebruik jij nu die sunrise voor dan?

Ik heb een software update gehad Sunrise werkt niet meer dus terug naar xiaomi box s 


Met windows werkt nu alles behalve:

aan en uitzetten van de tv box

gids knop

kleur knoppen

exit knop

favorieten

Heeft iemand hier nog tips voor?


Met windows werkt nu alles behalve:

aan en uitzetten van de tv box

gids knop

kleur knoppen

exit knop

favorieten

Heeft iemand hier nog tips voor?

In inmiddels mbv tivo mediaplayer de aan en uit knop werkend gekregen, nu de rest nog..


Kleur knoppen xiaomi box s installeren. Gids macro maken heet bij logitech reeks. Is niet perfect en werkt niet in alle gevallen. Ik heb er 1 gemaakt vanuit tv kijken. Na elke stap een vertraging inbouwen Exit knop misschien home knop van xiaomi box s 


Ben blij met alle input in deze threat, bedankt Allemaal !!!!!

Heb de logitech Elite zogoed als helemaal aan de praat

3 devices geinstalleerd:

-Nvidea shield , als basis

-Xiaomi box S, Aan/Uit (Toggle) en de vier kleuren toetsen

-Windows Pc, De record toets en de "back” toets om tussen de laatste 2 TV zenders te wisselen.

en wat reeksen aangemaakt onder een toets: 

*Voor de Gids (kort drukken Guide) de toets combinatie Home, Up, Rechts, Rechts, Select/Ok

*Voor gids terug als je zonder keuzes weer terug wilt (Lang drukken Guide) Home, Select/Ok

*Radio toets: Springt eigenlijk gewoon naar zender 800 maar je kunt ook je favoriet zender daarvoor kiezen tw toetsen: 8, 0, 0, Select/OK 

 

Wat niet werkt en wat ik niet echt mis

Google ass., Netflix, disney en de zoekknop

Apps zou ook met een reeks knop kunnen…

 

Waar ik nog even mee heb gehannest is het aanzetten en uitzetten van het geheel.  Omdat er drie blue tooth devices zijn gedefineerd loopt het wat rommelig.

Wat ik gedaan heb is voor de PC en de Nvidea Shield gezegd dat ze geen aan/uit hebben en alleen de Xiaomi laat ik zijn toggle switch gebruiken. Deze laatste zet de TV+ netjes 1x aan en later 1x uit. 

Eeen blije forum gebruiker :)

 

Één ding vindt ik jammer/vreemd: Als je bij apparaat toevoegen (logitech) kiest voor “KPN DIW7022” vindt hij de SAGEMCOM DIW7022 en wordt als DVR toegevoegd echter zonder blue tooth koppeling…  Misschien wordt deze nog wel wakker geschut.  FINGERS CROSSED…

groetjes en succes 

Jan

 


 

 

Één ding vindt ik jammer/vreemd: Als je bij apparaat toevoegen (logitech) kiest voor “KPN DIW7022” vindt hij de SAGEMCOM DIW7022 en wordt als DVR toegevoegd echter zonder blue tooth koppeling…  Misschien wordt deze nog wel wakker geschut.  FINGERS CROSSED…

 


Ik heb vandaag mijn KPN box binnen gekregen en loop ook tegen dit issue aan.

Harmony app installeerd zonder problemen de SAGEMCOM DIW7022.
De Harmony hub ondersteund bluetooth, dus het zou moeten werken.
Door knoppen in te drukken in de app zie je de hub blinken, maar KPN box pakt niets op :(


Nog even ter update:

Heb een Harmony Elite en een Harmony Companion beide met Hub en de Harmony app geinstalleerd op mijn GSM voor beide setup's.

Alles werkt naar wens zoals hierboven beschreven.

 

en een grote Ps 😉

Is er nu niemand bij KPN techniek die de nieuwe TV+ ontvanger bij Lochitech kan aanmelden.. Je zou er een grote groep mensen een plezier mee doen en de groep die nu maar niet over gaat omdat men de logitech afstandbediening niet wil missen ook.

 

grt Jan


Ja dat zou heel fijn zijn KPN :)

 

ik kan dat shield truukje overigens niet doen, gezien ik ernaast een nvidia shield heb. Dan worden commands dubbel gestuurd…


Ik sluit me er volledig bij aan.


@JustinD ik heb ook een shield pro staan naast de Tv+
als de versterker naar de HDMI luistert van de 1 of van de andere box maakt het niet uit of ze beide reageren. Er wordt er maar 1 gedisplayed. Dat de andere dummy mee doet wordt toch niet uitgezonden op je TV of beamer. 
Veder kan ik zeggen dat de app’s die op de shield draaide ook op de TV+ kan draaien. Die heb ik al overgezet. Ik vraag mijzelf ook af of ik de shield nog zal laten staan. De TV+ overklast de shield pro eigenlijk. 
De TV+ heeft ook V11 van Google terwijl de shield op V9 draait. 
🤓🥳

Heb je hier aan wel gedacht?

 


@Pipo10 

Ja genoeg opties

- shield ertussenuit halen als de KPN box net zo goed functioneerd als mediacenter (ik heb nog geen tijd gehad volledig te testen)

- de harmony niet meer te gebruiken, maar verlichte remote is wel erg fijn.

- de oudere grasvezel Arris KPN box gebruiken. Geen chromecast maar werkt wel met Harmony.

- Voor nu hopen dat logitech support me kan helpen als KPN niet zijn eigen forum leest.


@Pipo10 Volgens mij heb ik hem.

Bij Harmony apparaat toevoegen is er ook een optie “scan for devices on your network”

Hij vond daar een (voor mij extra) “NVDIA Gameconsole”

Tijdens het toevoegen ben ik naar de op de KPN box naar “Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaat > Afstandsbediening en accessoires > Accessoire toevoegen” gegaan

Enige optie is “Harmony Keyboard”, kllik daarop en dan verbind die ermee (ik moest deze stap 2x doen)

In de Harmony app kan ik nu KPN los bedienen van mijn Shield.

(Lijkt me dat dit ook voor mensen zonder shield zou moeten werken)

 


Ik heb het ook enigzins aan de praat gekregen via een nexus apparaat dank @Stimpy 

Het lukt me alleen niet om bij een activity de nexus als apparaat die de zenders verzet te gebruiken.

Kijk ik ergens overheen?

Wie kan me helpen?

Btw gids zit onder de stop knop van de Nexus


Ik hoop echt dat KPN contact opneemt met Logitech en/of Sagemcom om de DIW7022 correct in de Logitech database op te nemen. Het is natuurlijk onzin dat de TV+ Box met een IR afstandsbediening van Logitech te bedienen zou zijn.

Bron


@JustinD

dat je hem vind is prima, alleen kent de shield niet alle TV+ knoppen. Zoals bv de vier kleuren knoppen. 
daarom moet je wat extra devices toevoegen om daar de ontbrekende knoppen van te lenen 🤓

 

wat is de precieze naam van de gebruikte nexus, dan ga ik de gids proberen. 🙃


Ik……

...helpen?

Btw gids zit onder de stop knop van de Nexus

 

Heb de ASUS NEXUS Player geinstalleerd maar onder de stop knop zit volgens mijn test geen GIDS knop...

 


Update:

De rode knop werkt niet met de Xiaomi box S, de andere kleuren wel.

Rode knop aangepast naar "space” van de windows pc.


@Pipo10 Hoe heb jij nummer toetsen gekoppeld?

In de harmony app heeft hij 0 t/m 9 die werken om bv snel naar zender 801 te gaan. Maar als ik die wil koppelen aan de remote dan toont hij alleen f1 t/m f12.


De Harmony Companion afstandbediening met Hub heeft de toetsen 0-9 als knop.

De toetsen van de Harmony Companion hebben 0-9 van de Nvidea Shield Pro er achter zitten, dat werkt.

Ps als ik 1 druk gaat hij naar TV nederland 1 en niet naar 801 zoals je hierboven schreef. Daarvoor zou je een reeks moeten programeren en onder een knop defineren….

 

Bij de Harmony Elite gebruik ik eigenlijk de 0-9 niet, maar zal vanavond kijken of die werken als ik het scherm opzij swap.

 


Vorigen kpn box gebruikte ik de touchscreen toetsen (je kan crijfer achter elkaar tikken om cijfers achter elkaar te zetten)

Nieuwe kpn box zie ik geen mogelijkheid deze te koppelen. Wel heeft die de optie als ik naar devices ga en optie ‘123’ klik, maar dat is erg ver in het menu.

Verder doet die precies wat ik wil.


Gisteren gecontroleerd of de 0-9 toetsen op de elite zenders laten switchen, dat gaat goed

 

Mijn elite ziet er iets anders uit, toetsen zitten wat anders geplaatst.

Als ik KPN start met :

-Nvidea shield , als basis

-Xiaomi box S, Aan/Uit (Toggle) en de vier kleuren toetsen, update Rode knop aangepast naar "space” van de windows pc.

-Windows Pc, De record toets en de "back” toets om tussen de laatste 2 TV zenders te wisselen.

en wat reeksen aangemaakt onder een toets: 

*Voor de Gids (kort drukken Guide) de toets combinatie Home, Up, Rechts, Rechts, Select/Ok

*Voor gids terug als je zonder keuzes weer terug wilt (Lang drukken Guide) Home, Select/Ok

*Radio toets: Springt eigenlijk gewoon naar zender 800 maar je kunt ook je favoriet zender daarvoor kiezen tw toetsen: 8, 0, 0, Select/OK 

 

Na starten van KPN activiteit,  swipe ik het screen op de Harmony naar links dan komen de 0-9 touch knoppen in zicht. Deze werken prima bij selecteren van een zender. Als je bv 1 en 2 snel achter elkaar drukt gaat ie naar 12… (dat zijn dus knoppen gedefineerd met de Nvidea Shield Pro nummer toetsen)


Reageer