Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening KPN TV+ koppelen met Harmony hub logitech

• January 24, 2023
  • 163 reacties
  • 15188 keer bekeken

Toon eerste bericht

163 reacties

• Nieuwkomer
  • January 7, 2025

Goed bezig! 

Ik had je tabel al een keer gezien op de community, maar het was mij niet helemaal duidelijk dat je de kpn box als nvidia shield kon aanmelden bij harmony. Als je jouw tabel goed bekijkt zie je dat staan, maar ik dacht ik zet even de precieze stappen hoe je hem koppelt in het topic, zodat het voor mensen duidelijk is hoe je hem koppelt.

Ik ga jouw tabel misschien nog wel gebruiken om meer knoppen aan de praat te krijgen, goed werk zeg.

Hijlko
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • April 28, 2025

De meest stabiele koppeling van de Harmony met hub met de TV+ box is volgens mij door gebruik te maken van een Flirc v2 usb infrared receiver (€ 26,95 bij Sos solutions). Zie Flirc

en download het config file van Pretwick (Pretwick, bedankt hiervoor)
ik heb een activiteit TV kijken met de apparaten  mijn LG Oled TV, mijn Yamaha receiver en niet de Sagemcom maar de Arris vip5202. Verder GEEN nvidia, Tivo, media pc etc. Dus ook geen koppeling in de TV+ box naar bv een Harmony keyboard nodig. Stap je net over van de Arris vip5202 naar de nieuwe TV+ box (Sagemcom), dan hoef je dus geen nieuwe activiteit aan te maken en kan je de bestaande TV kijken activiteit blijven gebruiken. Hooguit moet je de toewijzing van een enkele knop aanpassen, zie hieronder.

De TV+ box schakelt jammer genoeg niet in bij de activiteit. Wel uit. In het display van de Harmony kan je dan evt de powertoggle van de Arris nog toevoegen.

bij mij gaat de stroom op de TV+ box en de rest van mijn apparatuur aan dmv een klik aan klik uit dus ik laat de TV+ box gewoon aan staan en zet bij de instellingen in de Harmony software dat de Arris geen powerknop (aan/uit) heeft en dus bij wisselen van activiteiten ook aan blijft staan. Door klik aan klik uit gaat die vanzelf wel weer uit.

De toewijzing van de gids knop moet nog aangepast. Daar wijs je dan een reeks (stap 1 direction up van de Arris, stap 2 select/OK van de Arris) aan toe. Daarmee kom je in de gids. Je kom daar echter niet uit met de back of exit knop. Kies daar gewoon het kanaal waar je in zat en kies OK.

ik heb een Harmony Ultimate met hub. Zo lang ik mijn Arris nog kan gebruiken, blijf ik die nog gebruiken. Ik weet nu in ieder geval wel dat ik op deze manier de TV+ box met infrarood kan bedienen via de Harmony AB (en zelfs met de Arris AB)

• Nieuwkomer
  • September 5, 2025

Heb het eerst ook op jouw manier gedaan, echter mijn logitech harmony heeft een LCD display waarop je ook de voorkeurzenders kunt weergeven, omdat de Nvidea shield geen TV ontvanger is kun je dit onderdeel niet activeren met de shield. Met onderstaande lukt dat wel.

Gebruik onderstaande nu meer dan een jaar naar tevredenheid

Momenteel heb Internet & TV van Ziggo, samen met de nodige randapparatuur als een versterker, mediaspelers en spelcomputers. Alle apparatuur heb ik (soms met omwegen) kunnen toevoegen aan de setup van mijn Harmony hub die ik gebruik in combinatie met de Harmony Elite afstandsbediening.

Nu overweeg ik over te stappen naar KPN glasvezel, waarbij ik ook de KPN TV+ Box zou willen gaan gebruiken. Zodoende ook eens rond gaan kijken hoe deze samenwerkt met de Harmony hub - aangezien ik deze graag wil blijven gebruiken - en daarbij stuitte ik op dit topic.

Begrijp ik de volgende punten nu goed / zou iemand onderstaande vragen kunnen beantwoorden:

• Is het correct dat er 4 apparaten moeten worden toegevoegd aan de apparatenlijst binnen de Harmony hub om de KPN TV+ Box op zichzelf goed te laten werken?
  • Bij iedere activiteit waarvoor de KPN TV+ Box aan moet (zoals TV kijken, maar bijvoorbeeld ook indien je de TV+ Box gebruikt voor een activiteit als “Films & Series kijken” middels een streaming app die op de TV+ Box geïnstalleerd staat) dien je tenminste alle 4 deze apparaten op te nemen?
  • De Tivo Streamer 4k moet als basis worden toegevoegd, hoe doe je dat precies? En werken de icoontjes voor de verschillende TV zenders op het scherm van mijn Elite ab dan ook gewoon?
  • Voor het bereiken van de TV gids wordt aangegeven dat je een reeks van 2 acties aan moet maken, waarschijnlijk achter de "guide” knop op de Harmony ab. Echter heeft de afstandsbediening van KPN een rechtstreekse knop voor het bereiken van de TV gids. Waarom valt dit commando niet rechtstreeks te mappen?
  • Voor “gids terug” dient ook een reeks aangemaakt te worden, achter welke knop wordt deze reeks gehangen? Nu gebruik ik daarvoor gewoon de knop “exit” welke op al mijn apparaten (inclusief TV) gewoon back / return / terug / vorige betekent. Hoe verlaat je met de KPN ab de TV gids en is die knop niet te mappen?
  • Wat is het verschil in gebruik tussen Exit en Back / Terug? In mijn huidige setup werken deze knoppen volgens mij allebei hetzelfde, maar waarom zou je de Back / Terug knop dan mappen met het Windows commando, doet deze nog iets anders? 
  • Ik heb al een Mi Box S staan als 1 van mijn mediaspelers en deze is dan ook al toegevoegd aan de setup van de Harmony hub. Gaat dit nog problemen opleveren als ik deze nog een keer toe voeg om hem toe te wijzen aan de TV+ Box?
  • Wat wordt er bedoeld met het commando Space die onder de rode knop gehangen wordt en waar wordt deze voor gebruikt?

Hopelijk is er iemand die me een beetje verder op weg kan helpen zodat ik mede op basis hiervan de keuze voor wel of geen overstap definitief kan maken :) Alvast bedankt!

Hijlko
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 5, 2025

Heb het eerst ook op jouw manier gedaan, echter mijn logitech harmony heeft een LCD display waarop je ook de voorkeurzenders kunt weergeven, omdat de Nvidea shield geen TV ontvanger is kun je dit onderdeel niet activeren met de shield. Met onderstaande lukt dat wel.

Gebruik onderstaande nu meer dan een jaar naar tevredenheid

Momenteel heb Internet & TV van Ziggo, samen met de nodige randapparatuur als een versterker, mediaspelers en spelcomputers. Alle apparatuur heb ik (soms met omwegen) kunnen toevoegen aan de setup van mijn Harmony hub die ik gebruik in combinatie met de Harmony Elite afstandsbediening.

Nu overweeg ik over te stappen naar KPN glasvezel, waarbij ik ook de KPN TV+ Box zou willen gaan gebruiken. Zodoende ook eens rond gaan kijken hoe deze samenwerkt met de Harmony hub - aangezien ik deze graag wil blijven gebruiken - en daarbij stuitte ik op dit topic.

Begrijp ik de volgende punten nu goed / zou iemand onderstaande vragen kunnen beantwoorden:

• Is het correct dat er 4 apparaten moeten worden toegevoegd aan de apparatenlijst binnen de Harmony hub om de KPN TV+ Box op zichzelf goed te laten werken?
  • Bij iedere activiteit waarvoor de KPN TV+ Box aan moet (zoals TV kijken, maar bijvoorbeeld ook indien je de TV+ Box gebruikt voor een activiteit als “Films & Series kijken” middels een streaming app die op de TV+ Box geïnstalleerd staat) dien je tenminste alle 4 deze apparaten op te nemen?
  • De Tivo Streamer 4k moet als basis worden toegevoegd, hoe doe je dat precies? En werken de icoontjes voor de verschillende TV zenders op het scherm van mijn Elite ab dan ook gewoon?
  • Voor het bereiken van de TV gids wordt aangegeven dat je een reeks van 2 acties aan moet maken, waarschijnlijk achter de "guide” knop op de Harmony ab. Echter heeft de afstandsbediening van KPN een rechtstreekse knop voor het bereiken van de TV gids. Waarom valt dit commando niet rechtstreeks te mappen?
  • Voor “gids terug” dient ook een reeks aangemaakt te worden, achter welke knop wordt deze reeks gehangen? Nu gebruik ik daarvoor gewoon de knop “exit” welke op al mijn apparaten (inclusief TV) gewoon back / return / terug / vorige betekent. Hoe verlaat je met de KPN ab de TV gids en is die knop niet te mappen?
  • Wat is het verschil in gebruik tussen Exit en Back / Terug? In mijn huidige setup werken deze knoppen volgens mij allebei hetzelfde, maar waarom zou je de Back / Terug knop dan mappen met het Windows commando, doet deze nog iets anders? 
  • Ik heb al een Mi Box S staan als 1 van mijn mediaspelers en deze is dan ook al toegevoegd aan de setup van de Harmony hub. Gaat dit nog problemen opleveren als ik deze nog een keer toe voeg om hem toe te wijzen aan de TV+ Box?
  • Wat wordt er bedoeld met het commando Space die onder de rode knop gehangen wordt en waar wordt deze voor gebruikt?

Hopelijk is er iemand die me een beetje verder op weg kan helpen zodat ik mede op basis hiervan de keuze voor wel of geen overstap definitief kan maken :) Alvast bedankt!

Ik zou een Flirc v2 USB proberen aan te schaffen en die met een usb verlengkabeltje op de decoder aansluiten zodat de IR aan de voorkant kan worden geplaatst. Veel simpeler. Zie mijn post hier een stukje boven.

• Nieuwkomer
  • September 5, 2025

Ik zou een Flirc v2 USB proberen aan te schaffen en die met een usb verlengkabeltje op de decoder aansluiten zodat de IR aan de voorkant kan worden geplaatst. Veel simpeler. Zie mijn post hier een stukje boven.

Goede suggestie maar dat wil ik eigenlijk niet, ik wil hem gewoon via Bluetooth aansturen zoals ik nu ook al met de Chromecast en Mi Box S doe. De Harmony Hub ligt al in het zicht zodat die IR signalen naar de TV en versterker uit kan sturen, daar wil ik er niet nog eentje bij hebben om eerlijk te zijn.

Bovendien vind ik de work around voor het aanzetten van de TV+ Box niet fijn, die wil ik gewoon kunnen schakelen zoals ​@Pipo10 benoemt.

Pipo10
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 5, 2025

Met deze 4 kun je alles na bootsen

Je hoeft alleen de apparaten te doen waarvan je toetsen nodig hebt.

Zelf doet mijn Harmoney 10 afstandbedieningen overnemen

en heb ik er met deze extra voor KPN box 13 devices erin staan

Als je een activiteit gaan instellen kies je alle divices waarvan je knoppen nodig hebt en de apparaten die je gebruikt. Hij vraagt dan op een gegeven moment wie geeft geluid weer geeft en als je een verstereker gebruikt welke poorten je gebruikt ed. maar ook wie de zenders voor je kiest, daar geef je dan de Tivo streamer 4k op  

En ja alle TV zender iconen werken gewoon op de display van de AB, heb alleen hires en de laatste opgezocht en ingevoegd

Ik heb op het internet niet kunnen vinden welke toets van welke device dan ook de guide knop kan simuleren, daarom een work around met een dubbel toetsing.

Zeker guide terug werkt goed, waar je ook staat in de guide hij komt altijd weer netjes terug op de tv zender

Je kunt kort en lang drukken op de AB.

Voor Guide gebruik ik kort drukken en voor guide terug druk ik lang 

Wel de twee dubbeltoetsingen aanmaken voordat je ze aan de respectivelijke knop hangt

Zelfde toets dus

zijn zelfde

Ik heb ook al een nvidea shield staan, naast de KPN TV+ box geeft geen probleem bij mij. Waarschijnlijk als je KPN kijkt staat jouw Mibox uit. (je kunt instellen dat bij een activiteit alleen devices aanstaan die je gebruikt) je gebruikt alleen de toets riedels van je Mi box die dan door KPN box opgevangen worden

Van de xiaomi mi box s  werken de geel groen en blauw code wel voor de KPN box maar Rood doet het niet. Daarvoor moet je voor rood dan Space van de PC kiezen, dat genereerd dan het rode knop signaal. Deze gebruik ik bv om opgenomen afleveringen te deleten bij KPN.

Gebruik deze setup al heeeel erg lang en ben er zeer content mee.

Joster succes,   !!!

Laat maar weten of het allemaal lukt

vriendelijke groet Pipo10 :)

• Deelnemer
  • December 3, 2025

Heb mijn 7022 via mijn Harmony hub aan de “praat” gekregen, door in het Harmony menu te kiezen voor Android>android TV (zelf invoeren)> Harmony BetaTV Android (de bovenste keuze) ennnnnnnn het werkt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 9, 2025

Fijn om te lezen dat je je Harmony Hun aan de praat hebt gekregen ​@Mart001 en bedankt ook dat je dit hier nog even hebt willen laten weten, super! 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 10, 2025

Heb mijn 7022 via mijn Harmony hub aan de “praat” gekregen, door in het Harmony menu te kiezen voor Android>android TV (zelf invoeren)> Harmony BetaTV Android (de bovenste keuze) ennnnnnnn het werkt.

@Mart001 werkt vanaf de Harmony afstandsbediening de aan en uit functie van de tv+ bij jou ook ? Dus vanuit de activiteit? Ik krijg de aan/uit van de activiteit niet goed (er staat ook handmatig achter de BetaTV etc). Als ik op de harmony elite kies voor Devices en vervolgens het apparaat Beta tv, kan ik de kpn+ box wel uitschakelen.

• Deelnemer
  • December 10, 2025

Wat ik heb gedaan is op my Harmony, een activiteit aangemaakt (Betatv) en de apparatuur die je verder wil bedienen. Het enige wat niet werkt (bij mij) is programma up en down. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 10, 2025

Wat ik heb gedaan is op my Harmony, een activiteit aangemaakt (Betatv) en de apparatuur die je verder wil bedienen. Het enige wat niet werkt (bij mij) is programma up en down. 

Ok. Bedankt voor je antwoord. Weet ik in ieder geval dat aan/uit moet kunnen werken. Ga nog een keer een activiteit maken.

• Topper
  • December 21, 2025

Mijn oplossing met de FLIRC, 15cm male/female USB kabel en ducttape (zwart).

• Topper
  • December 21, 2025

Heb ook Pipo10 oplossing aan de praat. Heb je geen “opnemen pakket” (zoals in mijn geval), dan is de Windows PC niet nodig (Record). Alles werkt met de Tivo Stream4k, behalve Fast Forward en Rewind (NVidea shield).
De vier kleur toetsen Rood/Groen/Blauw/Geel komen van de Xiaomi box.

En in mijn geval dedicated Power OFF/ON (Tivo) werkt. Zeer belangrijk !!!