Skip to main content

Sinds dit weekend heb ik KPN TV+ en het instellen van de afstandsbediening op mijn philips tv lukt en bijna alles werkt. De source knop en het volume werkt. Ik kan de tv ermee op stand-by zetten, maar ik kan de tv daarna niet uit stand-by. Het lampje op de afstandsbediening brand wel maar er gebeurt niks. 
Ik heb alle codes en opnieuw instellen geprobeerd. Heeft iemand hier ook ervaring mee en misschien een oplossing voor. Het is best irritant ik alleen om mijn tv uit stand-by te halen een andere afstandsbediening nodig heb. 

Kpn afstandsbediening kan Philips TV niet volledig bedienen alleen volumme en Tv aan/uit

Philips afstandsbediening kan DiW7022 (TV+) wel volledig bedienen.

Om Philips afstandsbediening te koppelen met tv ontvanger 

Nadat Kpn afstandsbediening is gekoppeld met DIW7022 (TV+) ga naar :

Op DiW7022 (TV+) naar Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > HDMI CEC > CEC Switch aanzetten
Nu kan DiW7022 bediend worden door Philips afstandsbediening.


Kpn afstandsbediening kan Philips TV niet volledig bedienen alleen volumme en Tv aan/uit

Philips afstandsbediening kan DiW7022 (TV+) wel volledig bedienen.

Om Philips afstandsbediening te koppelen met tv ontvanger 

Nadat Kpn afstandsbediening is gekoppeld met DIW7022 (TV+) ga naar :

Op DiW7022 (TV+) naar Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > HDMI CEC > CEC Switch aanzetten
Nu kan DiW7022 bediend worden door Philips afstandsbediening.

Dat snap ik, maar wat bij mij niet werkt is dat je normaal met de afstandsbediening van KPN je tv ook aan kan zetten (uit stand-by halen) . Het volume en de source knop werken wel. En ik kan de tv uit zetten, maar het aanzetten werkt niet.


Werkt het misschien wel als je de aan/uit knop voor tv wat langer indrukt? Dat werkt bij mijn oude Panasonic plasma namelijk wel. Kort indrukken geeft ook geen reactie.


ja dat heb ik ook al geprobeerd, maar geen resultaat


ja dat heb ik ook al geprobeerd, maar geen resultaat

Krijg je 'm ook niet aan door op de source knop te drukken bijvoorbeeld? Gaat de tv normaal gesproken wel aan met de on/off knop van de Philips afstandsbediening? Ik weet dat mijn oude tv altijd met p+ of p- aangezet moest worden. Dat werkt nu uiteraard niet op de kpn afstandsbediening, maar misschien de sourceknop wel? 


Heb hiervoor de arris vip5202 gehad en daar werkte het wel gewoon. Maar zal nog eens proberen of het met de source knop werkt.


Heb hiervoor de arris vip5202 gehad en daar werkte het wel gewoon. Maar zal nog eens proberen of het met de source knop werkt.

Je hebt gekoppeld met source en 4 neem ik aan? Dat zie ik volgens mij via het instellingen menu bij Philips tv's staan... 


ja dat heb ik gedaan en met instellingen van de oude afstandsbediening van de Arris met verschillende codes


Kpn afstandsbediening kan Philips TV niet volledig bedienen alleen volumme en Tv aan/uit

Philips afstandsbediening kan DiW7022 (TV+) wel volledig bedienen.

Om Philips afstandsbediening te koppelen met tv ontvanger 

Nadat Kpn afstandsbediening is gekoppeld met DIW7022 (TV+) ga naar :

Op DiW7022 (TV+) naar Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > HDMI CEC > CEC Switch aanzetten
Nu kan DiW7022 bediend worden door Philips afstandsbediening.

Dat snap ik, maar wat bij mij niet werkt is dat je normaal met de afstandsbediening van KPN je tv ook aan kan zetten (uit stand-by halen) . Het volume en de source knop werken wel. En ik kan de tv uit zetten, maar het aanzetten werkt niet.

Kpn afstandsbediening resetten en opnieuw koppelen 

Om te resetten druk  5 seconden tegelijk op rode en blauwe knop op afstandsbediening rood lampje brand  daarna op OK groen lampje gaat branden


Heb ik ook al geprobeerd


ja dat heb ik gedaan en met instellingen van de oude afstandsbediening van de Arris met verschillende codes

Die snap ik niet. Met de Arris afstandsbediening moest je denk ik een code intikken? In het menu van tv+ heb je een kopje afstandsbediening die je precies uitlegt hoe je het nieuwe bluetooth exemplaar kan koppelen.... 


ja dat heb ik gedaan en met instellingen van de oude afstandsbediening van de Arris met verschillende codes

Die snap ik niet. Met de Arris afstandsbediening moest je denk ik een code intikken? In het menu van tv+ heb je een kopje afstandsbediening die je precies uitlegt hoe je het nieuwe bluetooth exemplaar kan koppelen.... 

Zoals omschreven in deze pdf van KPN. https://kpn.com/w3/file?uuid=e3c261f0-1715-4097-9575-618ea294f43b&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=37925


Kijk even in het menu waar ik naar verwijs (eerste pagina instellingen). Dat is een compleet andere code en procedure.... 


Knop source en 4 tegelijk indrukken rode lampje gaat branden  wel op tv ontvanger richten 

Knop doorspoelen  > volume knop controleren of het werkt en mute daarna op ok


Kijk even in het menu waar ik naar verwijs (eerste pagina instellingen). Dat is een compleet andere code en procedure.... 

Ja die heb ik al gedaan en ik moest die procedure ongeveer 6x doen voordat iets werkte. 
Ik heb eerst alle stappen doorlopen er voor deze nieuwe KPN tv+ staan. Dus welke in het menu staan en welke er op de website van KPN staan. En zoals ik al zei werken de knoppen (dus volume, source en tv knop) als de tv aanstaat gewoon, maar als ik de tv uitzet dan kan ik hem niet meer aanzetten met de afstandsbediening van KPN, wat voorheen met de andere afstandsbediening (arris) wel gewoon werkte. Nu zet ik de tv aan het de Philips afstandsbediening en verder doe ik alles met de kpn afstandsbediening. 

Hierna ben ik verder gaan zoeken en proberen wat er hier in het forum allemaal staat. En dus ook geprobeerd of de instellingen van de oude versie misschien wel werken
 


Ik heb zelf geen Philips tv staan, dus helaas kan ik het niet naspelen. Maar ik vermoed zomaar dat het per Philips tv ook verschillend is hoe de ir-aansturing werkt, omdat ze verschillende besturingssystemen gebruiken…

Wellicht heeft een kpn medewerker die meeleest nog opties open staan.…

Ik voel je pijn. Ik gebruik mijn programmeerbare harmony om de tv aan en uit te zetten en vervolgens de kpn afstandsbediening om de box (en het geluid van mijn versterker) te bedienen.... 


Ik heb een Philips TV gekoppeld met arris VIP5202 , om tv ontvanger uit te zetten knop KPN en om Philips uit te schakelen knop TV

Bij het inschakelen hoef ik alleen knop KPN in te drukken gaat zowel arris als Tv aan

Arris > Menu > Instellingen > Stand-by > Schakel de tv automatisch  ........ AAN


Ik heb een Philips TV gekoppeld met arris VIP5202 , om tv ontvanger uit te zetten knop KPN en om Philips uit te schakelen knop TV

Bij het inschakelen hoef ik alleen knop KPN in te drukken gaat zowel arris als Tv aan

Arris > Menu > Instellingen > Stand-by > Schakel de tv automatisch  ........ AAN

Dan moet op beide apparaten de cec functie aan staan verwacht ik, niet alleen op de tv box. Staat het op de tv ook aan? De tv krijgt dan het signaal van de box door bij aanschakelen, wat de tv dan weer aanzet (op het hdmi kanaal wat het signaal verstuurd). Kan ook ongewenste effecten hebben als er nog meer apparaten op aangesloten zitten die ook signalen versturen. Ik krijg het daardoor nooit goed werkend.

 


Ik heb een Philips TV gekoppeld met arris VIP5202 , om tv ontvanger uit te zetten knop KPN en om Philips uit te schakelen knop TV

Bij het inschakelen hoef ik alleen knop KPN in te drukken gaat zowel arris als Tv aan

Arris > Menu > Instellingen > Stand-by > Schakel de tv automatisch  ........ AAN

Dan moet op beide apparaten de cec functie aan staan verwacht ik, niet alleen op de tv box. Staat het op de tv ook aan? De tv krijgt dan het signaal van de box door bij aanschakelen, wat de tv dan weer aanzet (op het hdmi kanaal wat het signaal verstuurd). Kan ook ongewenste effecten hebben als er nog meer apparaten op aangesloten zitten die ook signalen versturen. Ik krijg het daardoor nooit goed werkend.

 

Ja ,EasyLink (CEC)  staat aan en HDMI  staat op optimaal 

 


@Gjanssen Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Philips tv. Alles al geprobeerd, frustrerend... Vorige Kpn afstandsbediening werkte prima en de nieuwste versie niet. Heb je al een reactie van Kpn ontvangen? 


@AngelStar Bij mij is het probleem ook nog niet opgelost. Moet de andere ontvanger nog installeren op een andere Philips tv en ben benieuwd of die wel werkt.


@AngelStar Bij mij is het probleem ook nog niet opgelost. Moet de andere ontvanger nog installeren op een andere Philips tv en ben benieuwd of die wel werkt.

Op onze andere Philips tv gaat het wel goed en dat is een ouder model, verwacht je niet... Hoop dat Kpn snel met een oplossing komt. Mocht ik wat horen dan laat ik het weten :) 


@AngelStar Bij mij is het probleem ook nog niet opgelost. Moet de andere ontvanger nog installeren op een andere Philips tv en ben benieuwd of die wel werkt.

Op onze andere Philips tv gaat het wel goed en dat is een ouder model, verwacht je niet... Hoop dat Kpn snel met een oplossing komt. Mocht ik wat horen dan laat ik het weten :) 

Graag, ben het wel zat om 2 afstandsbedieningen te gebruiken


Philips tv > EasyLink  stel in op Aan ,alle knoppen 

DiW7022  CEC Control stel in  op Aan ,alle knoppen 

 


Philips tv > EasyLink  stel in op Aan ,alle knoppen 

DiW7022  CEC Control stel in  op Aan ,alle knoppen 

 

Dat heb ik al geprobeerd, maar ik kan nog steeds de tv niet aanzetten met de afstandsbediening van KPN. Dat werkt alleen met de afstandsbediening van de tv. En dit heeft met de vorige afstandsbediening bij de arris altijd gewerkt. 
Op mijn andere tv werkt het namelijk wel