Skip to main content

Sinds dit weekend heb ik KPN TV+ en het instellen van de afstandsbediening op mijn philips tv lukt en bijna alles werkt. De source knop en het volume werkt. Ik kan de tv ermee op stand-by zetten, maar ik kan de tv daarna niet uit stand-by. Het lampje op de afstandsbediening brand wel maar er gebeurt niks. 
Ik heb alle codes en opnieuw instellen geprobeerd. Heeft iemand hier ook ervaring mee en misschien een oplossing voor. Het is best irritant ik alleen om mijn tv uit stand-by te halen een andere afstandsbediening nodig heb. 

Waarom niet je afstandbediening van je TV gebruiken? Ik heb ook een Philips TV (the one) met Android TV en bedien TV en KPN+ met de TV afstandbediening.

KPN+ gaat aan als ik die selecteer in Input.

Ik gebruik mijn TV voor alle apps qua streaming apps etc. Dus werkt veel fijner zo.


Waarom niet je afstandbediening van je TV gebruiken? Ik heb ook een Philips TV (the one) met Android TV en bedien TV en KPN+ met de TV afstandbediening.

KPN+ gaat aan als ik die selecteer in Input.

Ik gebruik mijn TV voor alle apps qua streaming apps etc. Dus werkt veel fijner zo.

De tv waar het niet op werkt is een tv zonder smart functies. Zou een oplossing zijn als dat wel zo was. 


Waarom niet je afstandbediening van je TV gebruiken? Ik heb ook een Philips TV (the one) met Android TV en bedien TV en KPN+ met de TV afstandbediening.

KPN+ gaat aan als ik die selecteer in Input.

Ik gebruik mijn TV voor alle apps qua streaming apps etc. Dus werkt veel fijner zo.

De tv waar het niet op werkt is een tv zonder smart functies. Zou een oplossing zijn als dat wel zo was. 

Tv is misschien verouderd, je zou kpn afstandsbediening kunnen resetten en het opnieuw proberen. 

@Barrycades ik gebruik DiW7022 ook alleen om tv te kijken de rest op Philips 


Waarom niet je afstandbediening van je TV gebruiken? Ik heb ook een Philips TV (the one) met Android TV en bedien TV en KPN+ met de TV afstandbediening.

KPN+ gaat aan als ik die selecteer in Input.

Ik gebruik mijn TV voor alle apps qua streaming apps etc. Dus werkt veel fijner zo.

De tv waar het niet op werkt is een tv zonder smart functies. Zou een oplossing zijn als dat wel zo was. 

Tv is misschien verouderd, je zou kpn afstandsbediening kunnen resetten en het opnieuw proberen. 

@Barrycades ik gebruik DiW7022 ook alleen om tv te kijken de rest op Philips 

De afstandsbediening heb ik al meerdere malen gereset en de model van de tv is uit 2020. Gewoon een tv zonder die smart functies. 
@J.D.P en @Barrycades waarom zou je dat kastje gebruiken voor de tv als je ook op de tv de iTV app kan gebruiken. Die werkt toch hetzelfde als op de DiW7022? Dan heb je dat kastje helemaal niet nodig. 


Beeldkwaliteit van app is minder dan die van de 7022.


@Barrycades logisch


Waarom niet je afstandbediening van je TV gebruiken? Ik heb ook een Philips TV (the one) met Android TV en bedien TV en KPN+ met de TV afstandbediening.

KPN+ gaat aan als ik die selecteer in Input.

Ik gebruik mijn TV voor alle apps qua streaming apps etc. Dus werkt veel fijner zo.

De tv waar het niet op werkt is een tv zonder smart functies. Zou een oplossing zijn als dat wel zo was. 

Tv is misschien verouderd, je zou kpn afstandsbediening kunnen resetten en het opnieuw proberen. 

@Barrycades ik gebruik DiW7022 ook alleen om tv te kijken de rest op Philips 

De afstandsbediening heb ik al meerdere malen gereset en de model van de tv is uit 2020. Gewoon een tv zonder die smart functies. 
@J.D.P en @Barrycades waarom zou je dat kastje gebruiken voor de tv als je ook op de tv de iTV app kan gebruiken. Die werkt toch hetzelfde als op de DiW7022? Dan heb je dat kastje helemaal niet nodig. 

Zonder een tv abonnement (DiW7022) heb je ook geen ITV 


Philips gebruikt veel verschillende software platformen voor hun hardware. De meeste grote merken gebruiken voor de TV's vrijwel hetzelfde platform. Mogelijk dat daardoor per tv verschil ontstaat in de implementatie van bijvoorbeeld de IR-signalen.

Het blijft een gok, maar met de oude afstandsbediening kon je volgens mij een hele berg verschillende codes afgaan die allemaal voor Philips waren? Ik vraag me af of de implementatie van al die codes wel hetzelfde werken op deze nieuwe tv-box (als je ze überhaupt kan ingeven) aangezien de procedure via de box zelf heel anders werkt. Het zou kunnen zijn dat al die verschillende codes uiteindelijk op dezelfde implementatie uitkomt die via de box zelf ook aangeboden wordt. Wellicht kan een KPN medewerker daar een goed antwoord op geven of nagaan bij de developers?


@Gjanssen Welkom op het forum. 

Zou het wellicht kunnen dat je afstandsbediening alleen aan de TV+ ontvanger hebt gekoppeld. 

En nog niet aan de tv? Als je dit hebt gedaan zou je normaal gesproken ook het volume moeten kunnen regelen. 


@Gjanssen Welkom op het forum. 

Zou het wellicht kunnen dat je afstandsbediening alleen aan de TV+ ontvanger hebt gekoppeld. 

En nog niet aan de tv? Als je dit hebt gedaan zou je normaal gesproken ook het volume moeten kunnen regelen. 

Hallo Rutger,

Ik heb de afstandsbediening ook gekoppeld aan de tv. Zoals ik al eerder aangaf werkt het volume, ingangen en de tv knop om mijn tv in stand-by te zetten. Maar als ik dan de tv weer uit stand-by werkt dat niet. Dan moet ik mijn normale tv afstandsbediening doen. 


@Gjanssen Excuus, ik bedoelde uiteraard stand-by. 

Ik moet zeggen dat ik niet direct een oplossing heb voor dit probleem. 

Als alle knoppen werken dan lijkt de afstandsbediening goed te zijn gekoppeld.

Waarom alleen deze functionaliteit niet werkt durf ik niet te zeggen. 


@Rutger_ In ieder geval bedankt dat je er naar kijkt.

Met mijn vorige afstandbediening van de Arris werkte het wel en met mijn andere Philips tv (wel een ander type) werkt het wel goed. 

Ik zal straks eens proberen of de andere afstandsbediening van die andere tv hetzelfde doet bij deze tv.  Ik laat dat nog even weten.


@Rutger_  Heb trouwens met die andere afstandsbediening geprobeerd en daarbij werkte het ook niet. 


@Gjanssen Dus beide afstandsbedieningen hebben hetzelfde probleem bij dezelfde televisie. 

En bij de andere televisie werken de beide afstandsbedieningen dus naar behoren? 

Dan ben ik toch bang dat de koppeling dus 99% goed gaat, en dat de knop voor stand by helaas bij die ene procent hoort. 


@Rutger_ daar ben ik ook bang voor. Hopelijk komt er een keer een update waar die 1% nog opgelost kan worden