Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening loopt vast na installeren Soundbox

• April 26, 2025
  • 12 reacties
  • 94 keer bekeken

Willem258
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

ik heb vandaag de kpn+soundbox proberen aan te sluiten maar op een ogenblik zat mijn afstandbediening vast dus einde verhaal beetje jammer

Beste antwoord door Willem258

Hallo Jeff, ik heb de oude weer geïnstalleerd maar het zat me toch niet lekker. toen heb ik het nog een keer geprobeerd en alleen de batterijen uit de afstandbediening gehaald en weer terug gedaan toen ging ineens alles goed

bedankt voor je respons

groetjes Wim

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 26, 2025

Hoi ​@Willem258, welkom op de KPN Communitypagina! Zelf ervaar ik inderdaad ook dat bij het opstarten de afstandbediening soms net even niet lekker loopt. Helemaal vastlopen is bij mij nog niet gebeurd.

Heb je al eens geprobeerd de Soundbox van het stroom te halen en weer aan? Belangrijkste is dat je alsnog de Soundbox verder kan instellen en dat ondertussen KPN achter de schermen kan werken aan deze bug.

Willem258
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • April 26, 2025

Hallo Jeff, ik heb de oude weer geïnstalleerd maar het zat me toch niet lekker. toen heb ik het nog een keer geprobeerd en alleen de batterijen uit de afstandbediening gehaald en weer terug gedaan toen ging ineens alles goed

bedankt voor je respons

groetjes Wim

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 26, 2025

Fijn Wim, graag gedaan! Als je tegen iets aanloopt denken we graag mee. 😀

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 26, 2025

​@Willem258 

Soms helpt het ronddraaien (indien mogelijk) van de batterijen al. De contacten zijn dan wat vuil geworden / wat geoxideerd en dat ronddraaien helpt om dat vuil / oxide te verwijderen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Willem258. Goed dat je niet hebt opgegeven en het nog een keer hebt geprobeerd. Hopelijk ben je al aan het genieten van de Soundbox en bevalt deze goed. Laat maar weten wat je er van vindt. 

Verder noteren we je ervaringen met de Soundbox en de afstandsbediening, zodat we kunnen controleren of het vaker voorkomt. 

Willem258
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Met de nieuwe soundbox heb ik wel vaak dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is niet zo fijn. Gebeurt dit vrijwel meteen nadat je de Soundbox uit stand-by haalt of pas na een half uur bijvoorbeeld? En gebruik je ook vaak ondertiteling bij uitzendingen? Van andere gebruikers horen we dat even heen en weer zappen helpt om geluid en beeld weer in de pas te laten lopen. Helpt dit bij jou ook? 

En dan ga ik nog een laatste vraag stellen: Hoe heb je de Soundbox aangesloten? Is dat draadloos of heb je 'm rechtstreeks bekabeld op het modem zitten? 

Willem258
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2025

Soms, ja, ja, rechtstreeks aan het modem bekabeld

dit zijn de 4 antwoorden op je vragen,

groetjes en bedankt Wim

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ok dank je voor de antwoorden. Dit ga ik doorgeven.

Ik ben nog benieuwd naar één ding: Heb je ook de schermresolutie aangepast in de instellingen van de Soundbox? Zou je eens willen controleren of er iets veranderd als je de resolutie op 1080p-50hz instelt? Dit vind je onder Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Weergave en geluid → HDMI. Dat is puur even vanuit testoverwegingen een vraag. Je hoeft 'm daar niet continu op te laten staan. 

Willem258
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Het is allebei even slecht,

en het zappen naar andere netten werkt ook niet altijd

Willem258
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Het lijkt wel of het steeds erger wordt

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

De lipsync problemen zijn bekend bij het ontwikkelteam en er wordt aan gewerkt om dat in toekomstige updates op te lossen. Sorry dat ik voor nu geen permanente oplossing heb. Je kunt het als goed is wel (tijdelijk) oplossen door even heen en weer te zappen.Â