Skip to main content

Dag allemaal, 

hopelijk kan iemand mij/ons helpen. Wanneer we met onze afstandsbediening willen zappen/het geluid willen veranderen of wat dan ook willen doen. Kan dit slechts met 1 knop na elkaar. Daarna lijkt me afstandsbediening 5 seconden te blokkeren en daarna kan het volgende knopje worden ingedrukt. Bij zappen vervelend, maar wanneer je naar zender 222 wil dan is het zelfs onmogelijk. 
 

we hebben de batterijen al vervangen, een andere afstandsbediening geprobeerd, ontvanger opnieuw opgestart, modem opnieuw opgestart. 
 

iemand nog een idee wat het probleem en vooral de oplossing zou kunnen zijn? 
 

alvast hartelijk dank! 

Van harte welkom op ons forum @Mee123!

Jammer dat je ondanks al je inspanningen nog geen oplossing gevonden hebt. Zelfs met een andere afstandsbediening is de reactie traag, lees ik. Welke tv-ontvanger heb je? En heb je meerdere tv-ontvangers thuis? Zo ja, wat gebeurt er als je de tv-ontvangers van plek verwisselt: verhuist het probleem mee of blijft het op dezelfde plek? En hoe staat de betreffende tv-ontvanger opgesteld, staan er andere apparaten vlakbij en staat hij vrij of achter een deurtje bijvoorbeeld?


@Mee123 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

EN

 

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen).


Van harte welkom op ons forum @Mee123!

Jammer dat je ondanks al je inspanningen nog geen oplossing gevonden hebt. Zelfs met een andere afstandsbediening is de reactie traag, lees ik. Welke tv-ontvanger heb je? En heb je meerdere tv-ontvangers thuis? Zo ja, wat gebeurt er als je de tv-ontvangers van plek verwisselt: verhuist het probleem mee of blijft het op dezelfde plek? En hoe staat de betreffende tv-ontvanger opgesteld, staan er andere apparaten vlakbij en staat hij vrij of achter een deurtje bijvoorbeeld?

we hebben een Arris VIP2952. We hebben er slechts 1, dus omwisselen kan helaas niet. Tv ontvanger staat onder de tv op een plankje, vrij. De TV staat er boven. Dat is het.

 


@Mee123

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Arris VIP2952

EN

 

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen).

De tv decoder is via de utp kabel verbonden met de modem in de meterkast.

 


Bedankt alvast beide voor het meedenken. 


@Mee123

 

Omruilen mag volgens mij geen probleem zijn.

Je krijgt eerst de “nieuwe” opgestuurd.

Daarna kan je de “oude” retour sturen.

 

Het is wel mogelijk dat er een andere voedingsadapter (volksmond stroomadapter) bij zit als het een andere KPN tv decoder is. 

 

TIP:

Als je Qoute gebruikt, tik dan je antwoord onder de linker lijn.

Nu lijkt het of jouw antwoord bij mijn vraag hoort. 😉


@Mee123 Dankjewel voor de extra informatie! Geef jouw Arris tv-ontvanger eens een frisse start. Lukt dat, en hoe gaat het erna met bedienen van de afstandsbediening? De frisse start helpt in veel gevallen goed, ik ben benieuwd of dat nu ook zo is.


@Mee123 Dankjewel voor de extra informatie! Geef jouw Arris tv-ontvanger eens een frisse start. Lukt dat, en hoe gaat het erna met bedienen van de afstandsbediening? De frisse start helpt in veel gevallen goed, ik ben benieuwd of dat nu ook zo is.

Dag Alexandra,

De frisse start had ik al enkele keren geprobeerd voordat ik dit bericht plaatste en gister nog eens geprobeerd. Helaas verhelpt dit het probleem niet.

 


Mijn man had, zonder dat ik het wist, een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Dat bleek dus toch het probleem!!

Met de nieuwe afstandsbediening is het probleem direct opgelost. Beide oude afstandsbediening leveren het probleem wel op. 
 

opgelost dus! 
 

Bedankt voor het meedenken. 😇


@Mee123 Wat goed 🙂 fijn om te horen en dank voor het delen!