Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening T4HU1826 koppelen met Samsung qe65q60cauxxn lukt niet

• July 2, 2025
  • 10 reacties
  • 108 keer bekeken

Chokotoff
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Het lukt niet om de afstandsbediening te koppelen. Alle bekende codes geprobeerd en meer. Ook contact met Samsung gehad maar kunnen ook niet helpen.

Gekke is dat een ouder kastje en afstandsbediening wel de tv kon aansturen.....heel vreemd.

Albert

Beste antwoord door Chokotoff

Inmiddels de afstandsbediening werkend gekregen. Is mij nog steeds duister waarom eerst niet en nu wel.

Maar het werkt, dat is het belangrijkste.

Iedereen bedankt voor de tips en trucs.

10 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Chokotoff. Raar dat je nu met een andere tv-ontvanger en afstandsbediening niet meer de afstemming op je tv geregeld krijgt. Je geeft aan dat je alle codes al hebt geprobeerd en het enige wat ik kan doen is nog een keer de instructies voor jouw afstandsbediening hier te plaatsen. Zo hebben meelezers er hopelijk wel iets aan. Over het algemeen werkt de code 270 voor Samsung tv-toestellen het beste. 

Als ik zo je gegevens bekijk dan heb je waarschijnlijk de VIP5202 nu ontvangen. Klopt dat? Dan kun je ook checken of je met HDMI CEC een heel eind komt. Dan kun je de tv aanzetten met enkel de KPN knop rechts bovenaan en wellicht wordt dan ook het volume bedienen. Met HDMI CEC aan kan het ook zijn dat je met de Samsung afstandsbediening gewoon van kanaal kan veranderen. Het hangt er even vanaf in hoeverre dat ondersteunt wordt door de VIP5202. Je vindt HDMI CEC in deze ontvanger in ieder geval onder Instellingen en dan Stand-by. 

Als je een soundbar of versterker hebt, dan kun je ook nog de afstandsbediening daarop afstemmen. Met HDMI CEC zet je dan de tv aan via de KPN-knop en met de tv-knop dan de soundbar/versterker. Hoe je dat doet kun je checken via deze URL: http://www.kpn.com/hc 

Laat maar weten of je hier verder nog hulp bij nodig hebt. 

Chokotoff
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2025

Hoi Arjan,

Werkt nog steeds niet, alle opties die je hebt gegeven doorlopen en instellingen staan goed.
Ook binnen de VIP5202 staat vermeld hoe te koppelen, maar ook zonder resultaat.

De afstandsbediening stond eerder aan een RCA smart TV gekoppeld, deze opnieuw aan deze TV gekoppeld en werkt flitsend.

Of de coderingen zijn binnen de Samsung anders, wat mij erg sterk lijkt omdat de vorige afstandsbediening van de oudere HMB2260 wel op de Samsung heeft gewerkt.
Ik vindt het inmiddels een duister verhaal worden waarbij ik twijfels heb over de VIP5202.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 5, 2025

Beste ​@Chokotoff , ​@PeterG weet hier veel van, wil je misschien wel helpen.

Ik heb hem even ingeseind.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2025

Code 270 voor Samsung. 

Bronkeuze + ok indrukken totdat rode LED brandt. 

Als het niet werkt eerst afstandsbediening resetten en nogmaals proberen. 

Ab resetten: rood + blauw, rode LED brandt, dan ok. Dan nogmaals eerste handeling. 

Soms is een nieuwe afstandsbediening nodig. 

Chokotoff
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2025

@PeterG PeterG,

Al vele malen geprobeerd maar werkt niet, terwijl als ik hem terug zet op de RCA hij het wel doet.
Ook het totale resetten (rood=blauw) en opnieuw code inbrengen werkt niet.

Heb op internet ook nog eens ca. 30 andere codes gevonden en geprobeerd. Maar met de Samsung blijft het ellende. Altijd Samsung al een raar merk gevonden. Philips producten komen hier al niet meer in huis, ben bang dat Samsung binnenkort ook in dit lijstje gaat vallen.

BTW, zojuist ook op een LG geprobeerd, zonder problemen!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2025

Ik zweer bij Samsung. Afgezien dat het geen Android-TV is. 

Werkt het infrarood wel op die Samsung?

Standaard leveren ze al jaren Bluetooth afstandsbediening. Samsung One Remote. 

Misschien buren ofzo met een Samsung waarop je de afstandsbediening even kunt uitproberen na instellen?

Chokotoff
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2025

@PeterG 

Ja die werkt omdat de oude afstandsbediening van de HMB2260 wel goed werkte op de Samsung, met ir.

Ik zweer bij Sony, dit merk heeft mij nog nooit in de steek gelaten of teleurgesteld. Samsung was ook niet mijn keuze, gekregen van mijn zoon die alles heeft van Samsung………….maar ook steeds problemen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2025

Dan ligt het dus aan de kpn afstandsbediening voor de 5202.

Je kunt een nieuwe aanvragen. 

Maar weet je dat de afstandsbediening van de HD ontvanger ook werkt op de 5202. Mits die laatste in het zicht staat.

Chokotoff
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 7, 2025

Inmiddels de afstandsbediening werkend gekregen. Is mij nog steeds duister waarom eerst niet en nu wel.

Maar het werkt, dat is het belangrijkste.

Iedereen bedankt voor de tips en trucs.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn om te lezen dat het uiteindelijk toch is gelukt om de afstandsbediening aan de praat te krijgen, ​@Chokotoff!