Skip to main content

Vandaag geprobeerd om een nieuwe TV-ontvanger KPN TV+ Box met bijbehorende afstandsbediening te koppelen, maar wat blijkt? TV-knop aan/uit, volume harder/zachter en volume mute-knop doen het niet.

Uit dit forum blijkt dat dit probleem vaker voorkomt. Die koppeling moet dus opnieuw gebeuren, en dan handmatig met de juiste TV-codenummers, maar dan schrik ik: 20 verschillende (of zelfs 29 verschillende) codenummers uitproberen? Dat is wel heel omslachtig. Ik hoop dus dat iemand mij concreet kan helpen bij de volgende vraag:

Als ik een afstandsbediening, model T4HU2115, wil gebruiken voor een TV-toestel AKAI ALED1912TBK, welke driecijferige TV-codenummer(s) kan ik dan het beste proberen om een succesvolle koppeling tot stand te brengen?

Ja, dit blijkt toch een kwestie van trial-and-error.

Allereerst, AKAI is geen groot TV-merk. Daardoor werkt de automatische koppeling NIET tussen de afstandsbediening behorend bij de KPN TV+ Box en een AKAI TV-toestel.

Dus handmatig koppelen is vereist. Maar uiteindelijk bij de tweede poging is de handmatige koppeling al gelukt. 

Deze driecijferige codes heb ik geprobeerd en de tweede was dus succesvol.

  • 253
  • 486

Al met al een meevaller, gezien de eerder genoemde reeksen van 20 dan wel 29 verschillende koppelcodes.


@PeterG weet hier ook veel van en wil je misschien wel verder adviseren @Enrico Paoli 

Succes.

 


Ik lees dat het al gelukt is.


Ciao,

Ja, blij (en opgelucht) dat het uiteindelijk toch gelukt is. 

 

Groeten, Enrico


Twee maal was scheepsrecht dus.  Fijn dat het gelukt is. Ik markeer jouw antwoord als beste zodat anderen met dezelfde tv er direct wat aan hebben. 


Reageer