Skip to main content
Vraag

Afstandsbediening verliest constant (bluetooth) koppeling

• March 3, 2026
  • 4 reacties
  • 29 keer bekeken

Vandaag de 4e afstandsbediening ontvangen.

Na ontelbare keren opnieuw koppelen van de vorige afstandsbedieningen wist ik deze dus meteen te koppelen en werkend te krijgen.

Helaas heeft dat maar een half uurtje geduurd. 

Telkens verliest hij de koppeling.

Er word dan gezocht naar updates maar als hij die vind dan kan hij ze niet installeren. 

Vervolgens moet ik de volume knop testen en dat werkt.

Echter de vraag ,werkt de volume regeling moet ok bevestigen maar dat gaat niet.

Het gevolg is dat ik dus blijf hangen op dit punt en niets kan.

Tv+ kast resetten en opnieuw beginnen gaat even goed maar dan verbreekt hij de verbinding weer.

Dit al diverse malen gedaan maar ik gebruik maar weer de tv afstandsbediening waardoor ik niet alles kan bedienen. 

Het is heel frustrerend dat kpn het na 4 afstandsbedieningen en 2 nieuwe tv+ kasten het niet voor elkaar krijgt om een deugdelijk product te leveren na meer dan 1 jaar aanmodderen. 

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 3, 2026

Hallo ​@Mathy vr ,

Vreemd probleem, want bij verreweg de meeste klanten zijn er geen problemen daarmee. Staat jouw ontvanger soms in een kastje ofzo? 

Maar goed, je zou kunnen overwegen om de comfort-afstandsbediening aan te schaffen. Dan heb je een beter alternatief dan de afstandsbediening van jouw TV.

Hoe kom ik aan de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening?

De Comfort+ voor TV+ wordt niet standaard meegeleverd. Deze kan je apart aanschaffen. Dit kan

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 3, 2026

Hallo Noordzee.

Ik ben echt niet de enige met dit probleem en dit loopt al enkele jaren.

Het tv+ kastje staat gewoon op mijn tv meubel en dus niet in een kast ofzo. 

Het feit dat je zonder enig tegenstribbellen gratis een nieuwe afstandsbediening krijgt zegt al genoeg. Ik heb nu dus mijn 4e in een paar jaar. Ook het modem en tv+ kastjes zijn al vervangen.

Als er een andere oorzaak kon zijn zou er wel meer moeite moeten gedaan worden door mij.

Ook in eerder telefonisch contact is het probleem toegegeven. 

Helaas komt het steeds ( meestal na een update) terug.

Ik heb niets aan een afstandsbediening met weinig mogelijkheden want dan moet ik (net als nu) nog steeds met 2 verschillende werken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 3, 2026

Toch zou je die andere afstandsbediening kunnen proberen, wie weet werkt die wel goed. 

En anders weet ik niet precies wat je met dit topic wilt bereiken. Wij kunnen de huidige afstandsbediening niet beter maken voor jou.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 3, 2026

Ik werk nu ook met 2 afstandsbedieningen dus ik hoef er niet nog 1.

Wat ik probeer te bereiken is dat kpn een oplossing bied.

Misschien zijn er hier mensen die wel al een goede oplossing gekregen hebben.