Skip to main content
Vraag

Afstandsbediening verliest regelmatig koppeling met de ontvanger

  • 21 August 2024
  • 9 reacties
  • 59 keer bekeken

Gaat om een afstandbediening met witte voorkant, zwarte achterkant.

Verbinding valt regelmatig weg. Na het indrukken van wat knoppen knippert het onderste groene lampje en daarna het blauwe lampje. Daarna duurt het enkele seconden en is er weer verbinding.

Ik heb begrepen dat die blauwe te maken heeft met bleutooth verbinding.

 

Batterijen zijn vervangen.

Dit is de 2e afstandbediening waar het mee gebeurd.

Apparatuur is (meerdere keren) gereset/opnieuw opgestart.

 

Is er een manier om niet steeds de verbinding te verliezen? Of is er een andere oorzaak (en oplossing)?

Vreemd, om speculatie te voorkomen: welk model ontvanger heb je in huis? Kun je ook toelichten hoe die geplaatst is? In een kastje of in het zicht? En staat er nog andere apparatuur in de buurt? 


Hoe achterhaal ik het model van de ontvanger? Is zo'n klein, vierkant zwart kastje. Artikelnummer : 849054

Deze staat in het zicht. onder/naast de tv op een tv meubel. Niet achter glas of ander materiaal.

 

Ik zie meer topics in de community over dit onderwerp. Ben niet de enige, kennelijk.

Lees helaas nergens een oplossing die langdurig werkt.


Dat lijkt mij dan de KPN TV+ ontvanger. Met de situatie die jij beschrijft zou er goed contact gemaakt kunnen worden. Er staat geen andere apparatuur in de buurt die het bluetoothsignaal zou kunnen verstoren? Als de problemen aanhouden dan zou ik toch even bellen met 0800-0402. 


Na telefonisch contact nog een aantal zaken moeten testen/controleren.

Helaas blijft het probleem bestaan. Opnieuw gebeld. Er is nu een “ticket” aangemaakt, zodat een andere afdeling er mee verder kan. Gaat een aantal werkdagen duren. Geen idee wat ik nu kan verwachten.

Probleem zou niet algemeen bekend zijn. Ik zie helaas genoeg topics op dit forum voorbijkomen met dezelfde/vergelijkbare problemen/klachten.


Dan hoop ik dat de oorzaak snel achterhaald is! 


Ondertussen nieuwe tv box ontvangen. Nu afwachten of daarmee het probleem is verholpen.

 

Het probleem is misschien ontstaan na/door een update in juni.


Dan hoor ik graag wat jouw bevindingen zijn!


Het werkt nog steeds.

Wat (ook) een rol gespeeld kan hebben: ik heb de batterijen van de afstandsbediening vervangen.

Via menu kun je de status van de batterijen opvragen. Die getoonde waarden hebben geen enkele betekenis. Het ene moment staat er 23%, als je het wat later nog een keer bekijkt staat er 57% bij batterijcapaciteit. Leuk om zoiets te tonen, maar heeft kennelijk geen enkele (toegevoegde) waarde.

 


Dat is fijn om te horen @Deventer_koek. Bedankt voor het delen van jouw bevindingen.


Reageer