Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening vervangen lukt niet

• December 5, 2024
  • 12 reacties
  • 146 keer bekeken

Ik wil een nieuwe afstandsbediening aanvragen omdat die van ons stuk is. Om dat de website en meneer van de klantenservice mijn abonnement niet kan vinden in het systeem wordt het onmogelijk om een nieuwe afstandbediening te sturen. Mijn facturen die op mijn adres staan met mijn producten waaronder TV kan hij inderdaad ook zien en ziet dat ik al 3 jaar klant ben en netjes betaal, “ja ja, ik zie het inderdaad meneer, gek, ik kan er niet zo veel mee..” MAAAARRR weet je wat we kunnen doen meneer? We sturen gewoon een heel nieuwe kastje die veel beter is met een nieuwe afstandsbediening en die is zelf ¢5,- goedkoper!

Nou dat lijkt mij ook onvoordelig voor jullie als KPN, je kan toch wel gewoon alleen een nieuwe afstandbediening aanklikken en opsturen? Nou goed, als het goedkoper is prima!

Dan moet u alleen wel weer een contract van 12 maanden bij ons afnemen🤡

Dus omdat jullie iets niet kunnen vinden in jullie systeem wat totaal niet mijn probleem is en als je zoekt op mijn adres kun je gewoon de desbetreffende facturen vinden moet ik maar een nieuw abonnement afsluiten? Dat is toch geen service?!

Ja, nou dat mag u vinden meneer.

Belachelijk KPN! Ik zie graag een nieuwe afstandsbediening tegemoet anders stap ik over!

Beste antwoord door Noordzee

OK ​@scottttt ,

Dan maar  : 

Als dit hierboven nier werkt, dan is er een alternatief. 

Op deze pagina kun je tegen betaling een nieuwe afstandsbediening uitzoeken:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/interactieve-tv/

Dan heb je in ieder geval binnenkort weer een afstandbediening. 

Je kunt eventueel er ook eentje kopen in een KPN-winkel, dat is het snelste. 

Maar waarom zou ik er een willen kopen als dit gewoon een gratis service is van KPN? Ik betaal hier letterlijk voor.. dus de service van KPN blijft bij deze uit!

Ik vermoed dat je de grootste kans op een gratis vervangende afstandsbediening in een KPN-winkel hebt. Ga daar eens langs. 

Hier kom je niet verder, want als het de telefonische klantenservice niet lukt. Dan kan een moderator jou ook niet daaraan helpen. 

Dus of in de KPN-winkel of (tegen betaling) via de eerder genoemde website. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 5, 2024

Hallo ​@scottttt ,

Afstandsbediening werkt niet meer

Je kunt verschillende dingen proberen als jouw afstandsbediening niet of niet goed meer werkt. Zo kan je het vaak al snel zelf oplossen.

• Controleer eerst de batterijen. Haal ze uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Helpt dit niet, vervang ze voor nieuwe batterijen.
  • Kun je het geluid niet harder of zachter zetten? Stel dan je afstandsbediening opnieuw in.
  • Reageert je tv-ontvanger niet op de afstandsbediening? Herstart je tv-ontvanger door de stekker 30 seconden uit het stopcontact te halen of de stroomkabel uit de tv-ontvanger te halen.

Afstandsbediening is kapot

Je hebt alles gecontroleerd, maar je afstandsbediening werkt nog steeds niet? Bestel dan een nieuwe KPN afstandsbediening via de online tool, door in te loggen met je KPN ID.

Let op: Je kunt per jaar maximaal drie gratis afstandsbedieningen bestellen. 

Hoi Scott,

Welke kleur is jouw afstandsbediening, en wat voor kleur heeft jouw voorkeur ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 5, 2024

Wit, en een kleur maakt mij niet uit!

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 5, 2024

Hallo ​@scottttt ,

Afstandsbediening werkt niet meer

Je kunt verschillende dingen proberen als jouw afstandsbediening niet of niet goed meer werkt. Zo kan je het vaak al snel zelf oplossen.

• Controleer eerst de batterijen. Haal ze uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Helpt dit niet, vervang ze voor nieuwe batterijen.
  • Kun je het geluid niet harder of zachter zetten? Stel dan je afstandsbediening opnieuw in.
  • Reageert je tv-ontvanger niet op de afstandsbediening? Herstart je tv-ontvanger door de stekker 30 seconden uit het stopcontact te halen of de stroomkabel uit de tv-ontvanger te halen.

Afstandsbediening is kapot

Je hebt alles gecontroleerd, maar je afstandsbediening werkt nog steeds niet? Bestel dan een nieuwe KPN afstandsbediening via de online tool, door in te loggen met je KPN ID.

Let op: Je kunt per jaar maximaal drie gratis afstandsbedieningen bestellen. 

Deze optie werkt dus niet..

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 5, 2024

OK ​@scottttt ,

Dan maar  : 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 5, 2024

OK ​@scottttt ,

Dan maar  : 

Maar waarom zou ik er een willen kopen als dit gewoon een gratis service is van KPN? Ik betaal hier letterlijk voor.. dus de service van KPN blijft bij deze uit!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 5, 2024

OK ​@scottttt ,

Dan maar  : 

Ik vermoed dat je de grootste kans op een gratis vervangende afstandsbediening in een KPN-winkel hebt. Ga daar eens langs. 

Hier kom je niet verder, want als het de telefonische klantenservice niet lukt. Dan kan een moderator jou ook niet daaraan helpen. 

Dus of in de KPN-winkel of (tegen betaling) via de eerder genoemde website. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 5, 2024

Normaal gesproken zou je je TV abonnementsnummer terug moeten kunnen vinden op Mijn KPN, bijv. in de app onder Producten : Interactieve TV : Abonnement.  Hopelijk helpt dit je verder bij klantenservice.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 6, 2024

Normaal gesproken zou je je TV abonnementsnummer terug moeten kunnen vinden op Mijn KPN, bijv. in de app onder Producten : Interactieve TV : Abonnement.  Hopelijk helpt dit je verder bij klantenservice.

Dit klopt, dit kon meneer ook zien, maar daar kon hij niet zo veel mee.. vandaar dat ik ben stomheid geslagen ben. Wat een service.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@scottttt, is het inmiddels gelukt om een nieuwe afstandsbediening te regelen?

Zo niet, dan ben ik ook erg benieuwd waar dit nu in de soep loopt en wil ik kijken wat ik kan regelen. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer voor de vaste diensten?

Dan kan ik op onderzoek uit. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 11, 2024

Hi ​@scottttt, is het inmiddels gelukt om een nieuwe afstandsbediening te regelen?

Zo niet, dan ben ik ook erg benieuwd waar dit nu in de soep loopt en wil ik kijken wat ik kan regelen. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer voor de vaste diensten?

Dan kan ik op onderzoek uit. 

Hi Sanne,

ik heb inmiddels een nieuwe afstandsbediening, mijn vrouw belde de volgende dag en kreeg een medewerker aan de lijn die het belachelijk vond dat dit zo is gelopen en dat dit absoluut niet zo zou moeten kunnen. 

De gesprekken worden opgenomen en ik neem aan dat mijn gesprek gewoon gekoppeld zit aan mijn account, adres en tijd dus zou je zo kunnen achterhalen wie ik gesproken heb en deze persoon even wat feedback kunnen geven.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gelukkig! Inderdaad erg gek dat het de eerdere collega niet lukte en deze wel. Feedback geven lijkt me dan inderdaad niet verkeerd.

Heel fijn dat er nu een nieuwe in huis is. Bedankt voor het terugkoppelen!