Skip to main content

Hallo,


Wij hebben sinds 3 weken KPN televisie maar nu zo maar uit het niets doet de afstandbediening het niet, het enige wat hij doet is blauw knipperen.

Ik heb hem al geprobeerd te resetten en al van alles geprobeerd maar hij doet nog niks, dit soort dingen gebeuren altijd als je na na een lange tijd werken op de bank gaat zitten haha.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeffrey Zuidema

Goedemorgen @Jeffrey Zuidema,

Zul je net zien na z'n lange dag 🤐. Dat is dan precies niet waar je op zit te wachten natuurlijk.

Als ik het goed zeg, dan is het blauwe knipperen een teken dat de BlueTooth koppeling met de ontvanger verbroken is en dat hij is overgeschakeld naar InfraRood. Heel eventjes van de bank af dan wellicht en de ontvanger in het zicht van de afstandsbediening houden. Daarmee zou hij wel moeten reageren en kan de BlueTooth koppeling weer opnieuw gemaakt worden. Vanaf dan zou alles vanaf de bank weer moeten werken.

Mocht dit niet het geval zijn, dan moeten we even verder kijken wat er aan de hand is.


@TijtheMan

Jeffrey heeft pas 3 weken KPN tv.

Dan ga ik ervan uit dat @Jeffrey Zuidema  de DIW7022 heeft.

En volgens mij heeft de DIW7022 geen infrarood.

 

Het is jammer dat de meeste er nooit bij vermelden welke KPN tv ontvanger ze hebben. 😉


Goedemiddag @joop2011,

Heerlijk scherp weer 👌🏻, Ik ga nog even een bakje koffie halen…

De AB heeft wel degelijk een IR functionaliteit. De ontvanger zelf daarentegen dan weer niet, maar dat geheel ter zijde (en verder totaal nutteloze informatie in deze kwestie).

Terug on topic: Het blauwe knipperen is wel het signaal dat de koppeling tussen beide apparaten niet aan de orde is. Echter, in deze lijkt het alsof de ontvanger zelf niet weet dat de verbinding verbroken is (dit kan bijvoorbeeld komen door het ontvangen van en nieuwe AB terwijl de oude helemaal niet defect is en de ontvanger nog een actieve koppeling met de oude heeft). Om dit te verhelpen dient de knop boven op de ontvanger (DIW7022) +/- 7 seconden ingerukt te blijven. In ieder geval tot het koppelingsscherm op het beeld verschijnt. Daarna kan een nieuwe koppeling gemaakt worden zoals aangegeven staat.


Jeffrey heeft pas 3 weken KPN tv.

Dan ga ik ervan uit dat @Jeffrey Zuidema  de DIW7022 heeft.

@Jeffrey Zuidema klopt dit? 

En is het ondertussen gelukt de afstandsbediening weer te koppelen?


Goedemorgen @Jeffrey Zuidema,

Zul je net zien na z'n lange dag 🤐. Dat is dan precies niet waar je op zit te wachten natuurlijk.

Als ik het goed zeg, dan is het blauwe knipperen een teken dat de BlueTooth koppeling met de ontvanger verbroken is en dat hij is overgeschakeld naar InfraRood. Heel eventjes van de bank af dan wellicht en de ontvanger in het zicht van de afstandsbediening houden. Daarmee zou hij wel moeten reageren en kan de BlueTooth koppeling weer opnieuw gemaakt worden. Vanaf dan zou alles vanaf de bank weer moeten werken.

Mocht dit niet het geval zijn, dan moeten we even verder kijken wat er aan de hand is.

Je bent mn  held! Wat een ellende... 26x gedaan wat online stond, maar dit stond er niet. Was na het lezen van jou antwoord binnen 30 sec verholpen! Thx


Goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een UHD tv-ontvanger Arris en een witte afstandsbediening. Telkens als ik een toets aanraakt gaat het blauwe lampe knipperen ( ongeveer 10 keer) daarna 1 of 2 keer groen.

Afstandsbediening werkt verder prima. Alle toetsen werken goed. Het is enkel irritatnt dat geknipper. De witte afstandsbediening ( voor en achtekant wit} is een Plug & Play Interactieve TV Bluetooth. Batterijen inmiddels verwisseld.

Graag zou ik een oplossing wensen. 

Wim.


^

|

|

Voor mij hetzelfde verhaal.


Dito! 7 seconden vasthouden en jahoor, hij doet t!!