Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening werkt niet met gesloten kastdeurtje

• March 1, 2025
  • 17 reacties
  • 275 keer bekeken

Goede middag,

Ik heb een afstandsbediening en die werkt niet als het deurtje van de tv kast gesloten is. Wat moet ik doen om dit wel mogelijk te maken? Ik heb een afstandsbediening die we al een tijdje hebben (zwart achterkant). Het is vrij irritant als het deurtje open moet blijven. Mijn zoon heeft ook KPN en zijn afstandsbediening werkt wel als het deurtje dicht is.

Beste antwoord door Astrid_MIS

Hallo allemaal, thanks voor jullie tips. Ik heb net de KPN gebeld en de TV kastjes en afstandbedieningen worden omgeruild, deze zijn oud volgens KPN. Er zijn ook geen kosten aanverbonden. Ben blij dat ik hiermee geholpen ben, ook door jullie support, thanks.🌹👍

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

• March 1, 2025

Welke tv ontvanger heb je? De 5202?

• Auteur
  • Topper
  • March 1, 2025

Hoi Marlon, ik zou het niet weten. Waar kan ik de type vinden?  Onderste knopjes (klein rood,groen,geel blauw) Daarboven, apps Netflix Rec. De OK knop is wit en de ring daarom heen is grjs. Heb je hier wat aan?

• Auteur
  • Topper
  • March 1, 2025

• March 1, 2025

Ik vroeg welke tv ontvanger je hebt. Niet welke afstandsbediening. Want dat is wel duidelijk. 

De tv ontvanger moet namelijk bluetooth ondersteunen. En dat doen niet alle modellen. 

• March 1, 2025

Een foto van de ontvanger kan ook al duidelijk genoeg zijn om te zien welke ontvanger het is.
Voorbeeld Arris VIP5202 die Bluetooth ondersteund

De Arcadyan HMB2260 en Arris 2952 ondersteunen geen bluetooth.
Probeer het anders via KPN tv-ontvanger afstandsbediening koppelen of resetten

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 1, 2025

de VIP5202 is geen bleutooth met de afstandbediening naar mijn weten.

Dat is de DIW7022 TV+ wel

• March 1, 2025

De DIW7022 afstandsbediening werkt alleen met Bluetooth.
De Arris VIP5202 werkt standaard met IR en kan ingesteld worden om met Bluetooth te werken. De link met uitleg van KPN  vermeld o.a:
Let op: KPN maakt gebruik van tv-ontvangers en de KPN TV+ Box. De instructies in dit artikel zijn alleen voor de KPN tv-ontvangers: HMB2260, VIP2952 en VIP5202.”
en “Tips voor de KPN bluetooth afstandsbediening”.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 1, 2025

De DIW7022 werkt alleen met Bluetooth.
De Arris VIP5202 werkt standaard met IR en kan ingesteld worden om met Bluetooth te werken. De link met uitleg van KPN  vermeld o.a:
Let op: KPN maakt gebruik van tv-ontvangers en de KPN TV+ Box. De instructies in dit artikel zijn alleen voor de KPN tv-ontvangers: HMB2260, VIP2952 en VIP5202.”
en “Tips voor de KPN bluetooth afstandsbediening”.

Klopt maar dat is hier nooit gelukt dat hij met bleutooth werkte.

Maar heb nu de TV+ box en dat werkt fijnloos

• Auteur
  • Topper
  • March 1, 2025

Ik vroeg welke tv ontvanger je hebt. Niet welke afstandsbediening. Want dat is wel duidelijk. 

De tv ontvanger moet namelijk bluetooth ondersteunen. En dat doen niet alle modellen. 

Sorry,  maar het is de VIP5202 zoals de foto's van VwDT (thanks voor de foto's).

Dan is dat voor mij duidelijk dat deze kastjes geen bluetooth ondersteunen.  Kan ik deze omruilen voor de  DIW7022 bij de KPN?

Bedankt voor jullie support, 

• March 1, 2025

Sorry,  maar het is de VIP5202 zoals de foto's van VwDT (thanks voor de foto's).

Dan is dat voor mij duidelijk dat deze kastjes geen bluetooth ondersteunen. 

Dat doen ze wel. Maar dat moet ingesteld worden. Dat het bij Menno nooit gelukt is, dat is zijn probleem. Maar normaal gesproken lukt dat gewoon. Volg daarvoor de link van ​@VwDt.

• Auteur
  • Topper
  • March 1, 2025

Dan is dat voor mij duidelijk dat deze kastjes geen bluetooth ondersteunen. 

Dat doen ze wel. Maar dat moet ingesteld worden. Dat het bij Menno nooit gelukt is, dat is zijn probleem. Maar normaal gesproken lukt dat gewoon. Volg daarvoor de link van ​@VwDt.

Dank jullie wel, ik weet genoeg. Fijn weekend allemaal

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2025

Ik denk dat je gewoon nog nooit de afstandsbediening met Bluetooth op de VIP5202 hebt gekoppeld ​@Astrid_MIS . Want als je de box installeert werkt de ab direct maar wel nog alleen via infrarood. De BT koppeling moet je dan nog zelf doen.

Hoe je dat doet zie

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 1, 2025

Klopt ​@PeterG  en ​@Astrid_MIS , ik heb de 5202 ook gehad en er zat zelfs klitteband bij om de 5202 uit het zicht achterop de tv te plakken, hetzelfde effect dus als de 5202 achter gesloten deuren plaatsen.

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • March 1, 2025

Hallo allemaal, thanks voor jullie tips. Ik heb net de KPN gebeld en de TV kastjes en afstandbedieningen worden omgeruild, deze zijn oud volgens KPN. Er zijn ook geen kosten aanverbonden. Ben blij dat ik hiermee geholpen ben, ook door jullie support, thanks.🌹👍

• March 1, 2025

Hallo allemaal, thanks voor jullie tips. Ik heb net de KPN gebeld en de TV kastjes en afstandbedieningen worden omgeruild, deze zijn oud volgens KPN.

Dat is onzin. Die zijn niet oud.

Je gaat nu over naar TV+. Met nieuw jaarcontract. Er zijn heel wat klanten die maar wat graag terug willen naar de 5202. Maar dat kan dan dus niet meer.

• Auteur
  • Topper
  • March 1, 2025

Hallo allemaal, thanks voor jullie tips. Ik heb net de KPN gebeld en de TV kastjes en afstandbedieningen worden omgeruild, deze zijn oud volgens KPN.

Je gaat nu over naar TV+. Met nieuw jaarcontract. Er zijn heel wat klanten die maar wat graag terug willen naar de 5202. Maar dat kan dan dus niet meer.

Tja, dat zegt de KPN, misschien geldt dit voor onze kastjes.

• Auteur
  • Topper
  • March 1, 2025

Tja, dat zegt de KPN, misschien geldt dit voor onze kastjes. En géén nieuw jaar contract, gewoon een omruiling.