Skip to main content
Vraag

Afwijkend plaatje bij Verder kijken, ook niet te verwijderen

• September 27, 2025
  • 19 reacties
  • 192 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

Opent Videoland app. Verwijderen is geen optie. Ook raar, bbc nl logo erin.

Verder kijken DIW7022. 

Het staat niet bij de verder kijken rij in de app.

19 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Dit staat bij 'Verder kijken’ op de TV+ Box dus, en het opent de Videoland app terwijl het de logo's van RTL en BBC heeft? Dat voelt tegenstrijdig. Dat Videoland geopend wordt is niet zo heel gek, RTL nieuws is terug te kijken via Videoland. Maar het BBC logootje hoort daar dan natuurlijk niet te staan.

Ik ga het doorzetten zodat gekeken kan worden wat daar gebeurt!

Jasper van KPN
Moderator

@PeterG, ik krijg een vervolgvraag terug van degenen waar ik het naar gestuurd heb. Ze hebben het geprobeerd te reproduceren, maar ze kregen het niet te zien. Krijg je het bij een specifieke uitzending van RLT Nieuws te zien onder ‘Verder kijken’, of staat het er als een algemene optie bij? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • September 30, 2025

Nee. Het opent gewoon de Videoland app. Net als het voorlaatste. Die opent óók Videoland. 

En nu staat er de zendernaam npo 1 respectievelijk npo 2 overheen. Dat was eerst bbc nl... gekke 'toestand'.

Bij longpress geeft ie "□ openen", dus ook niet te verwijderen. 

De overige dia's in de verder kijken lane kloppen wel.

Deze 2 openen de Videoland app. En blijven ook aan het einde staan. 

Jasper van KPN
Moderator

Dank voor de toelichting, ik heb het doorgestuurd! Ik had zelf ook gekeken op de TV+ Box, maar ik zie die opties er niet bij staan. Ik heb geen Videoland, misschien dat ik het daardoor niet zag. Er wordt naar gekeken in ieder geval.

Jasper van KPN
Moderator

Had je het nieuws een keer via Videoland gekeken voordat je het hier zag staat ​@PeterG? Het vermoeden is dat je het daardoor bij 'Verder kijken’ te zien krijgt. En dan zou dat deel dus kloppen.

Het extra logo op de thumbnail klopt natuurlijk niet, dus daar willen we nog verder naar kijken. Kan je laten weten wanneer je dat weer ziet (bij voorkeur tijdens kantooruren)? Binnen een uur kan daar nog iets van gezien worden in de logging, dus ik moet het dan zo snel mogelijk doorgeven 😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • October 1, 2025

Schiphol airport kan ik me van herinneren dat ik dat maanden geleden gekeken heb via Videoland. Van rtl nieuws staat het me niet bij. Dat moet dan maanden geleden zijn geweest. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik weet zo niet hoe lang dat bijgehouden wordt daarbij. Zie je nu nog wel een ander logootje erbij staan als je ze nu in Verder kijken ziet staan?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • October 1, 2025

Er stond eerst bij beide BBC NL logo.

Nu zoals laatste screenshot.

Het zijn dus echter Videoland programma's. En (ook) niet NPO 1 danwel NPO 2…. Het systeem is een beetje warrig. Horen er wel programma's anders dan uit de launcher in die lane te staan?

Bij 'verder kijken’ in de Videoland app staan ze niet. (cq. niet meer dan denk ik)

Jasper van KPN
Moderator

Dank je, ik heb het meteen doorgegeven dat ze kunnen kijken of de logging iets liet zien. Ik heb voor de zekerheid daarbij ook gevraagd of de items meerdere maanden in “Verder kijken” zouden moeten blijven staan, en dat je ze in Videoland zelf niet (meer) ziet staan. Dus hopelijk kunnen we op meerdere punten verduidelijking krijgen!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@PeterG, ik begrijp van de ontwikkelaars dat dat logo eerder een probleem was en inmiddels opgelost zou moeten zijn. Als je het nog steeds ziet kan je jouw TV+ Box een reset geven zoals hier beschreven: 

Daarna zou het opgelost moeten zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • October 9, 2025

Okee, dankjewel. Fabrieksreset is me te ingrijpend. Moet ik alles weer instellen w.o. ook zelf gedownloade apps.

De twee plaatjes staan aan het eind, dus meestal buiten beeld gelukkig.

… of ik zet de Verder kijken rij weer uit. Was toch al gewend zonder 😁.

Jasper van KPN
Moderator

Die rij kan wel voordelen hebben, als alles daar correct wordt weergegeven 🙂 Mocht je het toch willen proberen, dan horen we de uitkomst graag natuurlijk.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 17, 2025

Als je niet een hele reset wilt doen, ​@PeterG, dan zou je ook alleen de gegevens wissen kunnen doen. Heeft als bijkomend voordeel dat je daarna (als het goed is) ook weer apps kunt sorteren 😄

Menu > ⚙ > Apparaat > Apps > KPN TV+ > Gegevens wissen en Cachegeheugen wissen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • October 17, 2025

Hoi Erik. Gegevens en cache gewist. De twee dia's staan er nog…

Maar apps sorteren werkt inderdaad weer 👍🙂.

Die Verder kijken rij loopt overigens aardig vol. Onthoudt iedere scheet. Ook geheel gekeken programma's waarbij de 'band' nog in de laatste 15 minuten zit. Steeds flink wissen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 17, 2025

---

Die Verder kijken rij loopt overigens aardig vol. Onthoudt iedere scheet. Ook geheel gekeken programma's waarbij de 'band' nog in de laatste 15 minuten zit. Steeds flink wissen.

Sterker nog: als ik een programma verwijderd heb, staat die daarna ook nog in de ‘Verder Kijken’-rij.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 3, 2025

Sterker nog: als ik een programma verwijderd heb, staat die daarna ook nog in de ‘Verder Kijken’-rij.

Klopt, zien wij ook. En dat is ook iets waar aan gewerkt wordt om dat verder te optimaliseren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • November 3, 2025

Nu ook plaatje naar de Viaplay app wat niet te verwijderen is. Gedeeltelijk gekeken film.

Geen idee hoe weg te krijgen. 

Ik ga de Lane nu uitzetten. In de hoop dat ie niet op de achtergrond volloopt. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 7, 2025

Je hebt die film wel daadwerkelijk via de Viaplay app gekeken, ​@PeterG? Zo ja, dan zou je hem in Viaplay uit je lijst moeten kunnen halen. En dan verdwijnt hij ook uit de Verder Kijken rij. Zo is het met streamingsapps wel meer zo dat je de programma's dan in de app zelf uit je kijklijst moet halen om ze ook uit de Verder Kijken rij te krijgen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • November 7, 2025

Ja, ik heb 'm via Viaplay gekeken. Inderdaad staat’ie daar ook in de Verder kijken rij (waarom Lane als er een prima NL woord voor is overigens). Dank je voor deze herinnering. Staat al maanden daar in die rij, en nog maar net bij kpn.

Ik laat 'm staan want wil 'm toch nog kijken. Daarna haal ik 'm daar weg (zal wel automatisch gaan bij helemaal kijken). En dan zie ik het wel in de Rij op de Box.