Skip to main content
Vraag

AirPlay in KPN TV+ app werkt niet?

• April 20, 2025
  • 6 reacties
  • 196 keer bekeken

Mij is bij mijn zeer recente overstap beloofd dat KPN TV+ zonder problemen op Apple TV zou moeten werken, na proberen en ook gebeld te hebben heb ik te horen gekregen dat er geen TV+ app is voor Apple TV en er vooralsnog geen plannen zijn maar dat ik evt via de app op mijn iPhone AirPlay kan streamen naar de Apple TV. Echter werkt deze AirPlay functie in de TV+ app niet (alle andere apps die AirPlay kunnen doen het wel). Is hier een oplossing voor?

Ik draai iOS 18.4.1, de AppleTV is ook op het laatste tvOS, 18.4.1. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Het KPN TV+ kastje heeft geen AirPlay functie. Meeste nieuwere SmartTV’s hebben die functie wél. Je kunt wel de TV-app koppelen via “Synchrone Weergave” van je mobiele toestel aan je AppleTV. Zoals ik dat dan doe via “Woonkamer” 

Dat KPN als enige provider geen app voor op de AppleTV heeft is al een aantal jaren een enorme ergernis bij bestaande klanten hier. Er zijn zelfs klanten die er om weggaan…. Kijk hier maar eens. Het lijkt er op dat het er ook (voorlopig) helemaal niet komt ivm “andere prioriteiten”…. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 20, 2025

Als ik mijn AppleTV selecteer om naar te AirPlay-en blijft het radertje draaien. Synchrone weergave werkt deels maar er blijft tekst door het beeld staan. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Bij mij niet

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Sorry je hebt gelijk. Wist ik niet. 

Zo is het ook op TV

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Ik kan met de app AirPlay kiezen:

Maar ik kan ook Chromecast kiezen:

Ik ervaar geen problemen. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Ja AirPlay. Jouw TV heeft AirPlay.  Dat gaat niet via AppleTV. En dat is het ​@Magnus19 om te doen. Denk dat Magnus geen TV+ kastje bij een TV heeft waar hij via Chromecast zou kunnen streamen. Hij wil de TV- app via AppleTV streamen en dat gaat niet omdat de tekst in beeld blijft staan…..