Skip to main content

La,

ik heb sinds kort de KPN tv+. Jullie “verkoper” vertelde dat hier AirPlay op zit. Ik ben nu aan het zoeken, maar begrijp ik dat ik alleen “AirPlay” kan doen vanuit de KPN tv+ app? Zo ja, dan vind ik dat waardeloos, ik wil bv foto’s kunnen bekijken of de tv gebruiken tijdens vergaderingen en daar stukken op delen. Graag uitleg!

De TV+ Box draait op Android en daar is geen Airplay op beschikbaar.

Naar een TV+ Box kan je, net als naar een Chromecast, casten.


Hi @HansSchoen, welkom bij ons. 

Wat een misverstand dit. 

De TV+ Box draait op Android en daar is geen Airplay op beschikbaar.

Naar een TV+ Box kan je, net als naar een Chromecast, casten.

Dit klopt. De verkoper had het vast over Airplay vanaf de KPN TV app op mobiele apparaten.

Heb je een smart tv? Dan kun je makkelijk alles op het scherm laten zien als de televisie Airplay ondersteunt. 


Vraagje, wat moet ik met AirPlay vanuit de KPN app, als ik hetzelfde ook via de ontvanger zelf kan kijken? Voor mij is dit totaal nutteloos. Ik ben blij gemaakt met een dooie mus. Volgende keer maar eens overstappen naar Odido…. Kostentechnisch is ieder jaar wisselen interessant, vaste klanten betalen te veel t.o.v. nieuwe klanten. Jammer dit!!!


Mag ik vragen wat je precies probeert te streamen of casten? Niet lullig bedoeld, maar de meeste aanbieders/fabricanten kunnen casten via onderstaand symbooltje. Ook foto's/video's. Ik kan het weten aangezien ik familieleden urenlang heb lastiggevallen met mijn vakantiefoto's en video's.  

Verbeter me als ik het verkeerd lees. 

 

 


Vraagje, wat moet ik met AirPlay vanuit de KPN app, als ik hetzelfde ook via de ontvanger zelf kan kijken? Voor mij is dit totaal nutteloos. Ik ben blij gemaakt met een dooie mus. Volgende keer maar eens overstappen naar Odido…. Kostentechnisch is ieder jaar wisselen interessant, vaste klanten betalen te veel t.o.v. nieuwe klanten. Jammer dit!!!

 

Om te beginnen, met dreigen bereik je helemaal niets.

 

Ook bij Odido, etc. werkt de Media box ook op Android.

En zoals jij weet, werken Android en Apple niet echt goed samen.

 

Ook je laatste opmerking is onjuist.

Ik heb als vaste klant pas € 5,-- korting per maand voor het komende jaar gekregen.

Verder heb ik € 5,-- Entertainment korting op een streaming dienst (in mijn geval HBO Max).

 

Verder is de keuze aan jou, toch.😉


@HansSchoen, Wat probeer je te bereiken?

Wil je vanaf een iPhone of iPad iets naar de TV+ Box streamen (casten) of wil je juist vanaf de TV+ Box ergens anders naar streamen/casten?


Vraagje, wat moet ik met AirPlay vanuit de KPN app, als ik hetzelfde ook via de ontvanger zelf kan kijken? Voor mij is dit totaal nutteloos. Ik ben blij gemaakt met een dooie mus. Volgende keer maar eens overstappen naar Odido…. Kostentechnisch is ieder jaar wisselen interessant, vaste klanten betalen te veel t.o.v. nieuwe klanten. Jammer dit!!!

 

Om te beginnen, met dreigen bereik je helemaal niets.

 

Ook bij Odido, etc. werkt de Media box ook op Android.

En zoals jij weet, werken Android en Apple niet echt goed samen.

 

Ook je laatste opmerking is onjuist.

Ik heb als vaste klant pas € 5,-- korting per maand voor het komende jaar gekregen.

Verder heb ik € 5,-- Entertainment korting op een streaming dienst (in mijn geval HBO Max).

 

Verder is de keuze aan jou, toch.😉

Mijn vraag aan KPN was/is: waarom betaald een nieuwe klant maar €40 per maand en ik €71. Ik vind €30 per maand een te groot verschil, prima om nieuwe klanten binnen te halen, maar niet ten koste van de prijs van bestaande klanten. Ik ken diverse mensen die ieder jaar overstappen. dat is gedoe voor de consument en voor de beide leveranciers.

En waarom werkt ApplePlay wel vanuit de KPN app en niet op een andere manier? Ik wil een document kunnen delen op TV, foto’s bekijken, MS Teams op het grote scherm, zonder kabels. 


@HansSchoen, Wat probeer je te bereiken?

Wil je vanaf een iPhone of iPad iets naar de TV+ Box streamen (casten) of wil je juist vanaf de TV+ Box ergens anders naar streamen/casten?

 

Waarom werkt ApplePlay wel vanuit de KPN app en niet op een andere manier? Ik wil vanaf m’n MacBook, iPad of telefoon een document kunnen delen op TV, foto’s bekijken, MS Teams op het grote scherm, zonder kabels. 


Mijn vraag aan KPN was/is: waarom betaald een nieuwe klant maar €40 per maand en ik €71. Ik vind €30 per maand een te groot verschil, prima om nieuwe klanten binnen te halen, maar niet ten koste van de prijs van bestaande klanten. Ik ken diverse mensen die ieder jaar overstappen. dat is gedoe voor de consument en voor de beide leveranciers.

 

Ik betaal zonder korting € 60,-- per maand.

KPN internet 100/100 (glasvezel) en 2 KPN tv ontvangers (Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en opname pakket gratis.

Tot eind april 2025 betaal ik € 55,-- per maand.

 

Bij € 71,-- per maand, heb je nog wat extra's denk ik. 

 

En wat betreft korting voor nieuwe abonnees, dat doen alle providers.

En dat is over het algemeen voor een half jaar.

 

Maar jouw topic gaat toch over Airplay?

 

Tip:

Tik je antwoord onder de lijn, niet naast de lijn als je quote gebruikt. 

Bij het antwoord aan wjb is nu moeilijk te zien wat jouw antwoord is en wat de vraag van wjb is.


Mijn vraag aan KPN was/is: waarom betaald een nieuwe klant maar €40 per maand en ik €71. Ik vind €30 per maand een te groot verschil, prima om nieuwe klanten binnen te halen, maar niet ten koste van de prijs van bestaande klanten. Ik ken diverse mensen die ieder jaar overstappen. dat is gedoe voor de consument en voor de beide leveranciers.

 

Ik betaal zonder korting € 60,-- per maand.

KPN internet 100/100 (glasvezel) en 2 KPN tv ontvangers (Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en opname pakket gratis.

Tot eind april 2025 betaal ik € 55,-- per maand.

 

Bij € 71,-- per maand, heb je nog wat extra's denk ik. 

 

En wat betreft korting voor nieuwe abonnees, dat doen alle providers.

En dat is over het algemeen voor een half jaar.

 

Maar jouw topic gaat toch over Airplay?

@wjb stelt jouw daar een goede vraag over. 

Ik ben naar binnen gelokt met de TV+ door de KPN medewerker, met het verhaal dat ik dan AirPlay heb. Blijkbaar is dat niet het geval.


Mag ik even kijken waar die €71 vandaan komt? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 
 


Beste Alex, done that


Kan je jouw eigen IBAN bankrekeningnummer en adres nog even wegpoetsen uit dat screenshot.


Kan je jouw eigen IBAN bankrekeningnummer en adres nog even wegpoetsen uit dat screenshot.

Dank voor het verwijderen van de foto met mijn gegevens. Bovenstaande screenshot verklaard de €71 die ik betaal. 


Kan je jouw eigen IBAN bankrekeningnummer en adres nog even wegpoetsen uit dat screenshot.

Dank voor het verwijderen van de foto met mijn gegevens.

Daar moet je mij niet voor bedanken maar zeer waarschijnlijk Alex van KPN.

Overigens is die prijs heel normaal, ik betaal precies hetzelfde voor mijn 200Mbps abonnement.

Wel heb ik een paar dagen terug een "gratis" verhoging van 200Mbpsnaar 1Gbps gekregen waardoor het verschil met een TV+ abonnement weer wat minder geworden is.


Beloofd is beloofd, dus ik snap wel dat dat achteraf erg vervelend kan zijn. Ik kan het niet aanpassen; Android & Airplay zijn geen vrienden helaas. Maar als ik mag meedenken in oplossingen; onze Sony TV heeft bijvoorbeeld Airplay zelf ingebouwd. Misschien dat jouw TV dit van zichzelf ondersteund? En anders, als het echt veel waarde heeft, TV+ kastje inruilen en voor een Apple TV kastje gaan? - Ik snap dat dit niet het meeste voorkeur heeft, maar even vanuit het denken in oplossingen! Ik hoop dat je nog een fijne werkmanier gaat vinden.


En anders, als het echt veel waarde heeft, TV+ kastje inruilen en voor een Apple TV kastje gaan?

Dan heb je dus geen TV van KPN meer immers er is (nog) geen smart-TV app voor de App,e TV.

Overigens ondersteunen de moderne televisies van LG en Samsung ook Airplay.


@HansSchoen 

Aan de prijs van de KPN tv ontvanger zag ik dat je een vrij oud abonnement hebt.

Welke KPN tv ontvanger heb je momenteel?

Je hebt zo wie zo niet de nieuwste, die ik in mijn berekening had vermeld.


Aan de prijs van de KPN tv ontvanger zag ik dat je een vrij oud abonnement hebt.

Dat een Hussel abonnement en dat is de abonnementsvorm die nog voor het merendeel van de abonnees van toepassing is.


Reageer