Skip to main content
Beantwoord

Al een paar dagen storing op multicast, unicast werkt wel goed

• July 14, 2025
  • 5 reacties
  • 75 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Al een paar dagen geen multicast ontvangst, unicast ingesteld

.De piek om 11.13 is kanaal 1 en dan 2,3,4 enz. de laatste is 694.

Beste antwoord door PeterG

Staat IGMP proxy (nog) wel goed ingesteld? Geen ongeschikte switches ertussen. Dat kan een tijdje goed gaan en dan ineens niet meer.

Al via wifi getest met multicast? Werkt dat wel dan zit er iets in de weg in je bekabelde netwerk.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 14, 2025

Staat IGMP proxy (nog) wel goed ingesteld? Geen ongeschikte switches ertussen. Dat kan een tijdje goed gaan en dan ineens niet meer.

Al via wifi getest met multicast? Werkt dat wel dan zit er iets in de weg in je bekabelde netwerk.

Forum|alt.badge.img

Dit is een  screendump van 8 juli met een gestage stroom multicast itt tot die van maandag.

Verder heb ik afgelopen week een nieuwe Omada switch met poe+ voor een telefoon aan het netwerk  toegevoegd met IGMP actief. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2025

En als je die er weer even tussenuit haalt en multicast probeert? Dan weet je de kern van het probleem. 

Forum|alt.badge.img

Daar ben ik idd mee bezig! Ik moet wel zeggen dat de kanalen 1,2 en 3 gewoon 14.4 Mb/s streamen, De rest van de kanalen hebben geen multicast, 0 Mn/s. Behalve kanaal 506 (TV Gelderland} en andere regio kanalen 7.1 Mb/s). Ik laat wel even weten wat het oplevert zonder die extra switch.

Forum|alt.badge.img

Na verschillende testen uitgevoerd heb ik maar besloten een andere box aan te sluiten !

De multicast uitzendingen zijn nu weer goed, 1 t.e.m. 11, 51 (14.4)  en 594 (17.2). 

Ik denk dat de oude  box de update van de launcher niet goed verwerkte.

Dank voor jullie input en beschouw dit punt als afgehandeld

gr. koos Slingerland.