Skip to main content

Ik heb al vanaf het begin van het contract(oktober 2023) problemen met tv en wifi

alles geprobeerd, met medewerking van kpn, maar niets is uiteindelijk de oplossing geweest.

Pas een kabel toegestuurd gekregen voor tussen het modem en de tv ontvanger en de tv doet het nu, geen stilstaand beeld etc meer.

wifi nog niet optimaal.

nu hebben we de kabel door de kamer en gang lopen, maar dat kan natuurlijk niet. Geen loze leiding om dit op te lossen. Nu voor de zoveelste keer gebeld, maar een oplossing; ho maar!!

ik kan alleen extra wifi punten kopen tegen een gereduceerd tarief. Ik heb dus al wifi punten, want  deze had ik ooit al zelf aangeschaft.

medewerker van kpn had al gezegd dat dit ook voldoende was, omdat hij dit had gecheckt.

ik word zo langzamerhand hier helemaal gek van, want word van het kastje naar de muur gestuurd.

Heb altijd ziggo gehad en wilde eigenlijk niet veranderen, maar iemand aan de deur had zo’n fantastisch aanbod. Nooit gehad over kabels etc. Glasvezel was genoeg.

ik wilde dat ik nooit was overgestapt, wat een drama!!

nu kan ik dus niet meer overstappen, want zit er 3 jaar aan vast helaas.

weet iemand wat ik nog kan doen.

Ps. Heb wel alles al geprobeerd qua resetten etc. Met de medewerkers van kpn(ongeveer 6 verschillende mensen gehad)

 

Nadeel van WIFI is, dat veel apparaten daar gebruik van maken.

Dat kan het probleem zijn.

WIFI signaal kan ook te zwak zijn. 

 

Contract van 3 jaar?

Zover ik weet is het eerste contract 1 jaar.

 

UTP kabels is voor de KPN tv decoder altijd het beste (ik denk dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heb).

Kabels kan je mooi wegwerken in gootjes.

En als er een leiding met een coax kabel is, kan je de coax kabel door UTP kabel vervangen. 

 

En de KPN modem, router, is dat de Box12? 


Goedemiddag @Rositavanduijn en welkom hier op ons forum!

Allereerst natuurlijk balen om te moeten lezen dat je problemen ervaart sinds je bent overgestapt naar KPN. Wat mij wel verbaast (en wat @joop2011 ook al aangeeft), is dat je aangeeft dat je er 3 jaar aan vast zit. Dit kan naar mijn idee onmogelijk kloppen omdat een contract altijd voor de periode van 1 jaar is. Hoe kom je hier precies bij? Wat voor einddatum staat er in het contract dat je van ons hebt toegestuurd gekregen?


Ja, sorry, klopt helemaal. Het is een jaar


Bij ons is het niet mogelijk om deze kabel weg te stoppen en de meterkast zit aan de andere kant dan de tv, 12 meter verder. De kabel moet dan langs het plafond. Er is mij niet verteld dat ik dit nodig had en nu zit ik dus met een kabel door m’n huis over de grond


Bij ons is het niet mogelijk om deze kabel weg te stoppen en de meterkast zit aan de andere kant dan de tv, 12 meter verder. De kabel moet dan langs het plafond. Er is mij niet verteld dat ik dit nodig had en nu zit ik dus met een kabel door m’n huis over de grond

 

Je kan de coax kabel vervangen door een UTP kabel.

Heb ik destijds ook gedaan.


Ik heb trouwens een

contract van 2 jaar


@Jan van KPN  Uhm Jan, het is niet altijd 1 jaar hoor. Mijn contract “aan de deur afgesloten” is ook voor 2 jaar. 📋

Weliswaar met een mooie korting. 💰


Ja, idd, mooie korting het 1e jaar. Maar alleen jammer dat je daarna van het kastje naar de muur wordt gestuurd 


@Rositavanduijn Je kan middels moca-adapters data over bestaan coax sturen, je hou de coax kabel als backup voor het geval dat je in de toekomst zal terug komen bij ziggo.


@Rositavanduijn Je kan middels moca-adapters data over bestaan coax sturen, je hou de coax kabel als backup voor het geval dat je in de toekomst zal terug komen bij ziggo.

 

Op zich een hele goede oplossing.

 

Zelf heb ik destijds de coax eruit gehaald en vervangen door een UTP kabel.