Skip to main content
Vraag

Al twee dagen geen IP-adres: foutcode 562, 562 en 843

  • 10 September 2024
  • 20 reacties
  • 190 keer bekeken

En daar gaan we weer. Al 2 dagen geen tv.

Tv aan, foutcode 561. Alle stappen doorlopen, software gedownload, geen ip adres modem.

Weer alle stappen doorlopen, modem herstart, tv ontvanger herstart, draadloze verbindingsset herstart, foutcode 561

Weer alle stappen doorlopen, moden herstart, tv ontvanger herstart, verbindingsset herstart, foutcode 562

 

5 keer gaat de ontvanger software downloaden, gaat opnieuw opstarten,  bij 85% helaas foutcode  561. Daarna verspringt het beeld, foutcode 843.

 

Via KPN app geprobeerd de tv ontvangers te herstarten, helaas, we konden je tv ontvanger nierlt herstarten. Via de app de modem laten herstarten, helaas we konden dlje modem niet herstarten.

 

Weeeeeer alles handmatig, helaas, code 843, code 561.

 

Ik word hier echt niet goed van. Enig idee wat we nu moeten doen? Aangezien KPN bellen toch geen enkel nut heeft, want die sturen je gewoon naar de site door, vervolgens op de site alle stappen doorlopen zijn maar zonder enkel resultaat.

Ik lees "draadloze verbindingset". Gooi die er eens tussenuit en leg gewoon een kabel.


Ik heb sinds vanavond precies hetzelfde, ook alles gedaan wat u probeert van zelf oplossen en via de app. Modem blijft steeds steken op 85 % en wil steeds weer software downloaden zonder dat de software het oplost. Ik het gewoon een ethernet kabel aangesloten. Dus


Ik heb het probleem sinds 20 uur ongeveer.

 

Twee tv-boxen. Opstarten tot 85%, dan 561. 

 

Ik kijk nu via de app en Chromecast. Hopelijk is het morgen als sneeuw voor de zon opgelost. 

 


Tja problemen ontstaan spontaan en lossen vanzelf op. Gewoon eerlijke info van kpn zou fijn zijn.

Zij hebben geen storing, jaja.…

Zou ons klanten een hoop tijd schelen om het te proberen op te lossen.


Ik heb eerst een half uur zitten klooien.

- Box 2 (slaapkamer) opnieuw opgestart, box spanningsloos, MijnKPN-app gebruikt voor de foutopsporimg, modem meermaals opnieuw opgestart.

- Box 1 (Woonkamer) stond net een half uur uit, zonder problemen. Ik zet hem aan na het bovenstaande met box 2... Precies hetzelfde probleem. 

 

Morgen afwachten, ik laat het weten als ik meer weet! 

 

 


Bij ook. Ook modem herstart en zonder superwifi2 nu TV ontvanger rechtreeks op modem helaas nog steeds foutcode 561, In BOX12 staat gewoon tvontvanger verbonden en 2 ip-adressen gekregen. 10 .x.x.x en interne LAN 192.168.x.x


Bij ook. Ook modem herstart en zonder superwifi2 nu TV ontvanger rechtreeks op modem helaas nog steeds foutcode 561,

Vervelend, kun je wel met KPN TV+ kijken? 


KPN staat ook op nummer 1 bij allestoringen.nl Zal wel probleem zijn daar en morgen wel werken. Ga wel ff via de app tv kijken. Via KPN website op mijn postcode:

Melding
Op dit moment is er een Interactieve TV storing in jouw regio. Het spijt ons dat je nu geen tv kan kijken zoals je gewend bent. We werken hard aan een oplossing.

.


Ik kwam in oude forum met ongeveer dezelfde problemen bij een antwoord van iemand, gewoon na een nacht de stroom van de tv ontvanger eraf en tv doet het weer. Nu was de stroom er bij mij een dik half uur eraf en ja hoor tv kijken doet het weer. Wel voorgestelde software update uitgesteld. Wie weet werkt het bij jullie ook.


Ik was net te laat met 'uitstellen update', hij is nu bezig met het updaten. Dit is al meer dan eerder deze avond! 


Ik lees "draadloze verbindingset". Gooi die er eens tussenuit en leg gewoon een kabel.

Dat kan niet, dan loopt ie door de woonkamer over de grond heen.De modem staat 5 meter verderop en de tv ontvanger is ingeplugd in de wifi versterker. Ik heb al 4 jaar kpn en de laatste maanden geen problemen en nu weer ineens dit. 


Thanks!

 

Heel de tijd problemen TV ontvanger met updaten software.

Was ff zoeken div knopjes ingedrukt afstandsbediening. Software update uitgesteld en direct weer TV. Ook via de SuperWifi2 werkt het weer zonder rechtstreeks LAN kabel.


KPN staat ook op nummer 1 bij allestoringen.nl Zal wel probleem zijn daar en morgen wel werken. Ga wel ff via de app tv kijken. Via KPN website op mijn postcode:

Melding
Op dit moment is er een Interactieve TV storing in jouw regio. Het spijt ons dat je nu geen tv kan kijken zoals je gewend bent. We werken hard aan een oplossing.

.

Hier is het al sinds gisterenochtend en via de website staat er geen storing 

Staat wel een bericht dat er een storing was op 13 september 2024 om 0800 uur maar dat die is opgelost.

 

Toch knap, aangezien t vandaag 10 september is...


Bij mij werkt het ook weer! 

 

Geweldig Am86, zul je net zien dat er dan weer een storing is! 😉

 


KPN staat ook op nummer 1 bij allestoringen.nl Zal wel probleem zijn daar en morgen wel werken. Ga wel ff via de app tv kijken. Via KPN website op mijn postcode:

Melding
Op dit moment is er een Interactieve TV storing in jouw regio. Het spijt ons dat je nu geen tv kan kijken zoals je gewend bent. We werken hard aan een oplossing.

.

Hier is het al sinds gisterenochtend en via de website staat er geen storing 

Staat wel een bericht dat er een storing was op 13 september 2024 om 0800 uur maar dat die is opgelost.

 

Toch knap, aangezien t vandaag 10 september is...

Ik vulde net bij KPN website mijn postcode in en melding er is een storing bij uw postcode met interactieve TV.


Er was inderdaad een stroring. Deze begon rond 20:00 en had alleen effect op de oudere TV ontvangers (dus niet op de TV+ ontvanger). Het had geen effect op ontvangers die al aan stonden. Maar als je de ontvanger aan deed, of herstartte, dan ging het mis.


Er was inderdaad een stroring. Deze begon rond 20:00 en had alleen effect op de oudere TV ontvangers (dus niet op de TV+ ontvanger). Het had geen effect op ontvangers die al aan stonden. Maar als je de ontvanger aan deed, of herstartte, dan ging het mis.

Helder, bedankt voor de update! 


Er was inderdaad een stroring. Deze begon rond 20:00 en had alleen effect op de oudere TV ontvangers (dus niet op de TV+ ontvanger). Het had geen effect op ontvangers die al aan stonden. Maar als je de ontvanger aan deed, of herstartte, dan ging het mis.

Ik heb de Arris VIP 5202, is er inmiddels al een andere dan? Buiten de tv+ box.

Hier is de storing al sinds 9 september...


Ik heb de Arris VIP 5202, is er inmiddels al een andere dan? Buiten de tv+ box.

Hier is de storing al sinds 9 september...

 

Er zijn nog oudere ontvangers in gebruik. De 2952 en de 2260. De TV+ ontvanger is de nieuwste en er is nog geen nieuwere.

Als je na 22:00 gisteravond nog last van een storing had dan zal dit een andere oorzaak hebben. Het is dan geen algemene storing, maar iets specifiieks voor jouw situatie. Dan kun je beter contact opnemen met de helpdesk voor hulp.


Allereerst wil ik @Jeroen-bart Engelen bedanken voor de toelichting met betrekking tot de storing op 10 september!

Dan gaan we nu kijken of we het probleem van @Am86 kunnen verhelpen, aangezien dit probleem los staat van de storing die er op 10 september was. Ik vermoed zelf dat het probleem in de Draadloze Verbindingsset zit. Dit kan goed werken, maar is erg storingsgevoelig. Zo hebben led lampen die op hetzelfde stroomnetwerk zijn aangesloten grote invloed op jouw televisie ervaring. Ook andere apparaten die zijn aangesloten op hetzelfde stopcontact kunnen van invloed zijn.

Daarom is het toch goed om de tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten. Hiermee kunnen we uitsluiten of het probleem in de DVS zit of toch ergens anders. Om die reden wil ik je toch vragen om dit even te proberen, ook al ligt de kabel dan door het hele huis. Laat je mij weten wat de uitkomst is van deze test?


Reageer