Skip to main content

Ik heb het enige weken aangekeken, maar mijn TV+ boxen (3) starten alledrie opnieuw op, vrij kort nadat ze zijn gestart. Dus ik zet de Box aan, hij start op en dan komt er TV beeld. Enkele seconden later start de Box opnieuw op. Dat gebeurt soms tot wel 3 keer. Daarna kan ik de hele avond TV kijken zonder de spontane herstart. Zoals gezegd: alle 3 de boxen doen dit en ze zijn alle 3 voorzien van de nieuwste software.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?

Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen?

 

Zet je hem in stand-by uit of haal je de spanning (volksmond stroom) eraf? 


Hoi @Bernardo99, bedankt voor jouw bericht!

Zou je de tv ontvanger eerst eens een reset willen geven? Hoe je dat precies doet, lees je in dit artikel op onze kennisbank. Op deze manier zorg je ervoor dat de tv ontvanger meteen wordt voorzien van de nieuwste software. 

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?

Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen?

 

Zet je hem in stand-by uit of haal je de spanning (volksmond stroom) eraf? 

Goede vragen, hier ben ik ook benieuwd naar! 


2 apparaten gaan volledig van de stroom en de ander blijft in stand-by. Spontaan opnieuw opstarten doet zich bij alledrie voor, dus dat maakt het verschil niet.

Alle apparaten zijn verbonden via Devolo, dus elektrakabels. Door het hele huis werkt dat prima. Een paar maanden geleden werkte dat zonder spontaan opnieuw opstarten. Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Nee, het is puur een kwestie van de software. Vriend van mij ervaart precies hetzelfde en zijn Box zit met UTP kabel verbonden met het modem op glasvezel.

Bij een vorige update had ik gemeld dat er een fout was gemaakt met de NPO app. Werd steeds ontkend, maar uiteindelijk toch toegegeven.

Kortom: software probleem.


Die spontane herstart heb ik inderdaad ook soms nadat je net hebt aangezet. Daarnaast ook wel ens gehad nadat ik al een paar uur tv kijk.

De ontvanger wordt aangezet vanuit de energiebesparende modus.

IK zie de tv+ ontvanger als een computer, ook die kan crashen/vastlopen.

Daar het niet zo vaak gebeurt, erger ik me er eigenlijk niet aan,

Donald


2 apparaten gaan volledig van de stroom en de ander blijft in stand-by. Spontaan opnieuw opstarten doet zich bij alledrie voor, dus dat maakt het verschil niet.

Alle apparaten zijn verbonden via Devolo.

 

Volledig van de spanning (volksmond stroom) afhalen houden ze niet echt van.

Het kan daardoor gebeuren dat ze soms niet goed 100% opstarten en een herstart nodig is.

Ze verbruiken in standby niet veel energie (volksmond stroom).

 

Een DVS (Devolo) adviseer ik om zo wie zo helemaal niet te gebruiken.

Er zit steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk.

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Zie hier het advies aansluitschema van KPN.

groene lijn is UTP kabel (altijd het beste)

 


Reageer