Skip to main content

Beste kpn, 

 

Sinds de overstap van Telfort naar kpn kan ik alleen nog maar npo 1,2 en 3 kijken via jullie itv app.

De andere zenders hoor ik wel geluid maar zie ik geen beeld.

Aangezien de Telfort app offline is gezet moest ik over naar kpn, maar Bij Telfort nooit geen problemen gehad met tv kijken via de app.

 

Kunnen jullie mij helpen dit te verhelpen?

 

Gr Falco ten Brinke 

 

Ps met nieuwste versie app 7.4.0 en Android 11

 


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dag @Falco ten Brinke, goed dat je jouw vraag hier stelt.

Wat raar dat je alleen NPO kunt bekijken in de KPN TV app. Anders zenders kun je wel aanklikken, maar geven alleen geluid. Ik denk graag even met je mee. Wil je eens naar onderstaande kijken?

 

Ik heb zwart beeld en geluid of mijn beeld loopt vast

Waarschijnlijk heb je een slechte internetverbinding. Of heeft je apparaat moeite met het afspelen van hoge beeldkwaliteit. Volg deze stappen:

  1. Ga in de app naar je profiel
  2. Klik op ‘Instellingen’
  3. Kies ‘Beeldkwaliteit’
  4. Verlaag hier je beeldkwaliteit voor wifi of 3G/4G

 


Beste Denise,

Geen van dit is de reden dat het niet Functioneert, aangezien er niets is veranderd ten opzichte van Telfort (alleen de App is veranderd van Telfort naar KPN) …

 

Heb het gevoel dat het met de Crome versie van mijn Smartphone te maken heeft maar hier heb ik geen verstand van. Dit staat namelijk standaard op mijn Smartphone en heeft wel gewerkt met de Telfort ITV App.

 

Gr Falco


De KPN TV app werkt anders dan de Telfort iTV app. Ik wil je daarom toch vragen om te kijken naar de beeldinstellingen.

Daarnaast raad ik je aan om de Chrome app te updaten naar de meeste recente versie.


Beeldinstellingen Geprobeerd maar geeft geen verandering, blijft zwart.

Ik heb het gevoel dat het komt dat het toestel met een te nieuwe versie heeft tov de chrome versie 98.0.4758.87

 

Hieronder is het probleem ook al eens aangezwengelt maar niet opgelost zie ik ..

 

Wie Kan mij helpen ? of moet ik lang een KPN Winkel gaan want dit is niet handig ...


Jammer dat het veranderen van de beeldkwaliteit geen verschil maakt.

 

Ik heb het gevoel dat het komt dat het toestel met een te nieuwe versie heeft tov de chrome versie 98.0.4758.87

Wat bedoel je hier precies mee?

Welke versie van de app heb je?

Welke versie van Google Chrome heb je?

Welke versie van Android of iOS heb je?

 

Hieronder is het probleem ook al eens aangezwengelt maar niet opgelost zie ik ..

 

Het gaat in dit topic wel over een ander probleem. De persoon in dit topic kijkt via de browser. Jij kijkt via de app. Het is dus niet echt te vergelijken.


Je bent absoluut niet de eerste die meldt dat de iTV app problemen heeft i.c.m. Android 11.

 


Beste Allemaal,

Heb nu het volgende geprobeerd:

Firefox geïnstalleerd > TV kijken via de browser doet het op alle kanalen !

Aleen het Tv kijken via de Kpn ITV App en via Chrome alleen mogelijk voor NPO 1,2 en 3. Overige zenders zwart beeld maar wel geluid.

Info:

Welke versie van de app heb je? > 7.5.2

Welke versie van Google Chrome heb je? 99.0.4844.73

Welke versie van Android  heb je? > 11

Zou mooi zijn of iemand weet hoe ik het TV kijken via de App werkend krijg, omdat het casten van App naar Chromecast veel makkelijker en fijner is dan via Firefox je beeldscherm te delen.

Gr Falco


Toestel = Samsung 32A (4G)

Gr Falco


Ik moet je eerlijk zeggen: ik herken dit probleem niet. Ik heb wel dezelfde versie van de app en Chrome, maar Android 12 in plaats van 11. Misschien dat dit het verschil verklaart.

Ik heb daarom even rond gevraagd in het team. Maar ook zij herkennen dit probleem niet.

Het enige wat ik daarom kan doen, is kijken of ik dit door kan zetten naar onze technische dienst. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?


Dankjewel Denise, 

Heb het profiel aangepast, ben benieuwd of de app binnenkort gaat werken en ik en alle andere die zwart beeld hebben weer kunnen genieten van alle tv zenders met beeld! Want dat is toch wel handig van een tv app!

Gr. Falco


Bedankt voor de gegevens. Er zijn nog een aantal dingen waarvan mijn collega's graag willen dat wij dit controleren.

 

1) Controleer of je kijkt via de wifi verbinding. Als je via 4G kijkt, zorg dan dat jouw locatie ook aan staat. Sommige streams kun je namelijk alleen bekijken als je thuis bent. En andere streams kan je bijvoorbeeld alleen binnen Nederland kijken. Via de locatie kunnen wij bepalen of je toegang tot de streams hebt op dat moment.

 

2) Controleer of de tijdsinstellingen op het apparaat juist zijn. Wanneer de tijdsinstellingen van het gebruikte apparaat niet juist zijn, zal iTV Online de stream namelijk niet op kunnen halen.

Volg onderstaande algemene instructie om de instellingen te controleren, ze kunnen afwijken omdat elke fabrikant het anders kan hebben.

  1. Ga naar ‘Instellingen’
  2. Open ‘Algemeen beheer’
  3. Open ‘Datum en tijd’
  4. Controleer of ‘Automatisch datum en tijd’ aan staat

 

3) Controleer of je met jouw inloggegevens wel streams kunt bekijken op een ander toestel. Werkt het wel op een ander apparaat? Dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in jouw apparaat.

 

4) Controleer of je niet aan het maximum aantal streams zit. Je kunt op maximaal 3 apparaten tegelijkertijd naar iTV Online kijken. Dit geldt voor de KPN iTV app, de KPN Smart TV app en voor tv.kpn.com.

 

5) Controleer of het Kinderslot is ingeschakeld en of deze goed is ingesteld. De iTV app neemt de instellingen van de tv-ontvanger over. Als het kinderslot geactiveerd is via de tv-ontvanger, dan is dit dus ook actief in de iTV app.

  1. Druk op ‘menu’ van de afstandsbediening en ga naar ‘instellingen’
  2. Toets de pincode in
  3. Ga naar ‘Kinderslot’
  4. Controleer de instellingen

 

6) Controleer of je voldoende bandbreedte beschikbaar hebt. Het kan voorkomen dat de streams op Interactieve TV Online niet willen starten als er niet genoeg bandbreedte is. Om uit te sluiten dat de bandbreedte het probleem veroorzaakt controleer het volgende:

  1. Zet eventuele downloads uit
  2. Zet de tv-ontvanger op stand-by
  3. Controleer of de draadloze verbinding goed is
  4. Voer een snelheidsmeting uit (je hebt minimaal 10 Mbit/s nodig)

 

7) Controleer of je de juiste beeldkwaliteit geselecteerd hebt. Soms kan het namelijk helpen om de beeldkwaliteit te verlagen.

  1. Ga naar het ‘Profiel’ icon in de app
  2. Kies de optie ‘Beeldkwaliteit’
  3. Kies de optie ‘Laag, kijk ongeveer 1.5 GB per uur’

 

Ik ben benieuwd of 1 van deze dingen misschien de oplossing voor jou is. :)


Alles gechecked:

1> Bij allebij geen Beeld (Alleen  NPO 1, 2 en 3)

2> Staat goed

3> Ga ik vanavond doen

4>zit niet aan het max. streams

5>Niet ingesteld

6> niet het probleem

7>helpt ook niet

  • Moet ook zeggen dat het vreemd is dat het Tv kijken via app op NPO 1, 2 en 3 wel goed gaat maar vanaf RTL 4 naar boven niet meer … alleen geluid en geen beeld. en dat het via de Telfort app wel functioneerde !

Het is inderdaad bijzonder. Ik ben benieuwd of het nog gelukt is om het op een ander apparaat te testen.


3> met een oude Telefoon geprobeerd (Android 7) en op dit toestel kan ik wel alle zenders kijken.

maar dit lost het probleem voor mijn eigen toestel nog niet op (Android 11) ...

 


Is jouw toestel up-to-date?


Welke gegevens heb je nodig om te kunnen zien of alles up to date is ?