Toen mijn ouders (80+) laatst verhuisd zijn, heb ik ze laten wisselen van Ziggo naar KPN Glasvezel. Die lag er namelijk al dus het was een kwestie van de KPN router instellen en de TV+ kastjes (WK+SK) met wifi koppelen. Dat was allemaal zo gebeurd. Even los van de ellende van TV+ (voor compleet a-technische bejaarden), hebben ze vreemd probleem: alle zenders werken prima, behalve Nederland 1, die hapert gruwelijk, en dat is juist de zender die zij voor 50% van de tijd willen bekijken. Ik heb al de wifi doorgemeten, zelfs met een UTP-kabel het zwikje aangesloten en ik haal altijd ruim de beloofde 100 Mb/s en een ping van ongeveer 6 ms. De beide kastjes zijn uiteraard al meermaals gereset (en geupdate), evenals de router.
Wat ik niet snap is dat alle zenders prima streamen, behalve Nederland 1. Ik kan helaas met niemand anders in hun appartementencomplex vergeliken, omdat die bejaarden allemaal Ziggo hebben en mijn ouders de enigen zijn met KPN glas.
Heeft iemand een idee, of kan ik hier het beste een ticket voor aanmaken bij KPN?