Skip to main content
Beantwoord

Alleen NL 1, 2, 3 werken op VIP 5202, alle andere zenders op zwart

• April 30, 2025
  • 17 reacties
  • 135 keer bekeken

Sinds gisteren heb ik alleen de zenders NL 1 2 en 3  met beeld 
alle andere zenders zijn wel kiesbaar (via menu) maar blijven zwart 
ook hetzelfde probleem met de opnames 
het gaat om de Vip 5202 welke ik al naar fabrieksinstellingen heb gereset maar probleem blijft !

en op de 2e SU Arkadyan 2260 heb ik geen problemen en kan alle zenders gewoon zien !
als ik het stappenplan van KPN mbt deze storing volg kom ik niet verder dan de selectie van de Su box en daarna gaat het stappenplan niet verder !

wie kan mij verder helpen ?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@websurfer, op deze manier kijk je natuurlijk niet fijn televisie. Als de reset niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd, zou ik toch voorstellen om de tv-ontvanger om te ruilen voor een nieuwe. De omruil kan via de klantenservice worden geregeld

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@websurfer, op deze manier kijk je natuurlijk niet fijn televisie. Als de reset niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd, zou ik toch voorstellen om de tv-ontvanger om te ruilen voor een nieuwe. De omruil kan via de klantenservice worden geregeld

• Auteur
  • Helper
  • May 3, 2025

jeroen, het wordt nog gekker dit verhaal en er is inmiddels een 2e lijn ticket aangemaakt maar ik zou gisteren gebeld worden maar nope geen belletje 

de situatie nu en genomen acties 
bekabeling van de setupbox is vernieuwd (geen verbetering )

een oudere als 2e tv aansluiting gebruikte setup box op oude en daarna nieuwe kabels aangesloten en op beide situaties wel alle zenders 

conclusie Vip5202 defect dus omruil !

gisteren die omruil gekregen en aangesloten en ……….  hetzelfde probleem 

setup box op slaapkamer (2e TV) aangesloten en ook daar het probleem 

dus de oude setup box maar weer in huiskamer gezet en nu blijkt deze ook GEEN zenders meer door te geven na NL 3 (zwart beeld ) 
nu kan ik dus met de oude en de nieuwe setup box alleen NL 1,2,3, live kijken en alleen opnames van die 1,2,3, zender s

als ik de gids oproep zie ik wel alle zenders en kan deze ook selecteren (ook de opnames) maar na het aanzetten zwart beeld en ook geen geluid !

ga ik via de itv app of de ITV website tv kijken werkt alles zoals het moet (ook opnames )

heb uiteraard wel de setupboxen diverse keren gereset (de nieuwe dus niet) en het modem een keer opnieuw opgestart (fact. reset niet gedaan ivm kwijtraken instellingen en onzeker of dit gewoon kan !)

al met al een rare situatie en zeer vervelend (ook vervelend dat men mij zou terugbellen voor 1830 u gisteren en niets van dat alles )

• May 3, 2025

Had dit probleem (alleen npo1,npo2 en npo3) ook een paar dagen geleden met een 5202.
Voor mij was de oplossing: 
-de experiabox (v10/v10a/box12 of box14) van het stroom af;
-de tv ontvanger (2260, 2952 of 5202) van het stroom af;
-de experiabox weer aangezet na 10 seconden van het stroom af;
- een paar minuten gewacht, daarna de 5022 aangezet en alle zenders deden het weer.

• Auteur
  • Helper
  • May 4, 2025

VwDt net gedaan maar geen verbetering dus nu maar afwachten tot KPN (2e lijn ticket) eens gaat reageren (zou vrijdag al gebeuren en na bellen zaterdag maar nog steeds niets )

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dan is het nu inderdaad even afwachten tot de Technische Dienst contact opneemt ​@websurfer

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2025

Heb je wel alle zenders via de app (in bijvoorbeeld je smartphone) of via de website tv.kpn.com ​@websurfer ?

• Auteur
  • Helper
  • May 4, 2025

Ja hoor in de itv app en via internet alle zenders en alle opnames bekijkbaar 

Alleen thuis dus niet via de setups box 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2025

Okee. Dan gaat er alleen in de iTV boxen dus '’iets'’ fout. Wat is aan het TV team.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Morgen komt er een monteur op locatie. Laten we hopen dat na dit bezoek, alles weer werkt ​@websurfer 

• Auteur
  • Helper
  • May 7, 2025

Ik hoop het maar heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in !

Niet omdat ik de monteur kwaliteit niet hoog acht en niet omdat KPN niet helpt maar omdat ik denk dat het aan mijn account ligt (dacht 2e lijn ook maar voor de zekerheid toch monteur)!
maar we gaan het zien en ben nu al 1 week bezig met deze problemen 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Dit soort problemen zitten héél vaak in je in huis netwerk. Bijvoorbeeld ongeschikte switches (zonder IGMP Snooping) enzo.

Zit het dieper, account, dan kan het ook opgelost worden hoor.

• Auteur
  • Helper
  • May 7, 2025

Waarom ik denk dat de monteur geen nut heeft is het gegeven dat de apparatuur welke ik gebruik ik deze al jaren met volle tevredenheid en zonder KPN storingen gebruik!
er is dus niets aan het thuisnetwerk in de voorgaande maanden / jaren aangepast en ineens van dag 1 op dag 2 krijg ik geen andere zenders dan 1,2,3, op 1 setup box

de oude andere deed het wel volledig op andere bekabeling in het huis (sl kmr)

en deed het dus ook volledig op de bekabeling in de woonkamer en na een herstart de dag later doet deze het ineens ook alleen maar op 1,2,3, (in sl en woon kmr) en dit terwijl er dus nog steeds geen aanpassing in het binnennetwerk of op apparatuur heeft plaats gevonden !
 dat maakt voor mij de keuze dat het netwerk binnen goed werkt  maar de blokkering toch echt bij KPN ergens vandaan moet komen !

maar morgen zullen we zien of de monteur een stap kan maken in deze zeer vervelend problemen 

ps Bijvoorbeeld ongeschikte switches (zonder IGMP Snooping) enzo.  ik heb een SMC switch (SMC F58 ) in gebruik maar daar zit de sl kmr setup box op  en woonkmr zit rechtstreeks op v12 (al vele jaren) maar ken dit begrip niet ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

We gaan het zien. KPN stuurt juist een monteur om ogen en handen ter plekke te hebben. Die kan de apparatuur in je netwerk ook dan het beste beoordelen.

Via google vind ik geen '’SMC F28” helaas. Ik denk dat de monteur die er wel even tussenuit haalt om te testen hoe het dan werkt. Wijs 'm er wel op.

Laten we de bevindingen van de monteur afwachten. In plaats van op zaken te veel vooruit te lopen of voor te sorteren.

• Auteur
  • Helper
  • May 7, 2025

had in het onderzoek al op verzoek de connectie met die switch verbroken en blijft de storing aanwezig maar zal het dit melden !
maar switch is al jaren oud (4+ jaar) en altijd er tussen gezeten en altijd gewerkt dus of KPN heeft de software/eisen aangepast of het zoou moeten werken 

• Auteur
  • Helper
  • May 8, 2025

Monteur geweest en het is eindelijk na 1 week opgelost 

bleek dat mijn V12 modem iets deed of niet deed en daarmee de zenders niet doorgaf

Dus nu werkt alles weer maar enige compensatie? waar kan ik dat aangeven ! doet KPN dat ook ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2025

In dit geval geen geldelijke compensatie. Want je kunt altijd tijdelijk via de app of website kijken. Daar is het óók voor in het leven geroepen.

Er is ook geen financiële schade. 

Bij uitval van internet, en dus alle diensten, is er een vergoeding van 1/30 abonnement x aantal dagen uitval.

Misschien tijdelijk een extra pakket gratis. Dat is dan meestal ESPN of Pluspakket.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Een mogelijke vergoeding voor de problemen kan worden aangevraagd via de klantenservice middels telefonisch contact. Je kunt zelf een belafspraak inplannen zodat het contact plaatsvindt op een moment dat jou past.