Skip to main content
Beantwoord

Alleen nog NPO 1, 2 en 3 op mijn tablet (heeft Android 14)

• October 27, 2025
  • 13 reacties
  • 183 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

Alleen NPO 1, 2 en 3 kan ik nog actief bekijken op mijn Blackview tablet, andere zenders helemaal niet.

Tablet heeft Android 14 dus dat is geen superoude versie volgens mij.

Tot voor kort deden de andere zenders het nog wel gewoon.

Ik heb de KPN TV+ app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, tablet opnieuw opgestart en ga zo maar verder.

Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor weten.

Alvast bedankt.

Beste antwoord door PeterG

Was er geen versienummer met 01 op het einde, kortom ging/gaat ie van 00 naar 02?

Bij mij is ie van 00 naar 02 gegaan.

Die versie wordt momenteel gefaseerd uitgerold. Hij komt voor jou dus nog.

13 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Kijk bij instellingen of je gebruikersnaam (14 cijfers 200000xxxxxx) goed is. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Jacciolio . Welkom hier.

Dank voor je uitgebreide toelichting. De Android-versie 14 is inderdaad nog recent genoeg, dus daar zou het in principe niet aan moeten liggen.

Het is wel goed mogelijk dat er recent een update op je tablet is geweest die invloed heeft op de werking van de KPN TV+ app. Zou je kunnen nagaan of er onlangs een systeemupdate is geïnstalleerd?

Om te testen of het probleem specifiek bij de app ligt, kun je het ook eens proberen via de webversie: https://tv.kpn.com/. (bij voorkeur via Chrome, mocht die op je tablet staan )

Als het daar wél goed werkt, weten we dat het aan de app of de instellingen daarvan ligt. 

Laat vooral even weten wat de uitkomst is, dan denken we graag verder mee.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

Kijk bij instellingen of je gebruikersnaam (14 cijfers 200000xxxxxx) goed is. 

Ja, die is goed.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

Hoi ​@Jacciolio . Welkom hier.

Dank voor je uitgebreide toelichting. De Android-versie 14 is inderdaad nog recent genoeg, dus daar zou het in principe niet aan moeten liggen.

Het is wel goed mogelijk dat er recent een update op je tablet is geweest die invloed heeft op de werking van de KPN TV+ app. Zou je kunnen nagaan of er onlangs een systeemupdate is geïnstalleerd?

Om te testen of het probleem specifiek bij de app ligt, kun je het ook eens proberen via de webversie: https://tv.kpn.com/. (bij voorkeur via Chrome, mocht die op je tablet staan )

Als het daar wél goed werkt, weten we dat het aan de app of de instellingen daarvan ligt. 

Laat vooral even weten wat de uitkomst is, dan denken we graag verder mee.

Hoi Erwin,

Dank voor je uitleg en opties.

Laatste update naar Android 14 is van oktober 2024, dus onlangs niet geupdate.

Ik heb gekeken of hij het wel doet via de KPN webversie en het antwoord is nee.

Conclusie: dan zou het aan de tablet liggen. Meest vreemd is dan dat we tot kort geleden wel de andere netten konden bekijken.

Ik heb de tablet zojuist teruggezet naar de fabrieksinstellingen (met automatisch Android versie 14, tablet is door ons gekocht na oktober 2024, dus dan was dat al de laatste versie).

Helaas zonder resultaat, dus we staan voor een raadsel, Netflix doet het overigens ook volwaardig met alle soorten films, dus mij bekruipt toch het gevoel dat het aan KPN ligt.

Uitermate frustrerend dit.

Hoop dat je me verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Jacco Steur

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

Hoi Erwin,

Dank voor je snelle reactie, uitleg en opties.

Conclusie: dan zou het aan de tablet liggen. Meest vreemd is dan dat we tot kort geleden wel de andere netten konden bekijken.

Ik heb de tablet zojuist teruggezet naar de fabrieksinstellingen (met automatisch Android versie 14, tablet is door ons gekocht na oktober 2024, dus dan was dat al de laatste versie).

Helaas zonder resultaat, dus we staan voor een raadsel, Netflix doet het overigens ook volwaardig met alle soorten films, dus mij bekruipt toch het gevoel dat het aan KPN ligt.

Ik hoop dat je me verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Jacco Steur

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 31, 2025

Mijn tablet heeft ook Android 14 (krijgt helaas geen nieuwe meer, op mobiel ondertussen Android 16)

En bij mij werkt KPN tv+ app op de tablet.

Restart (volledig uit zetten en daarna weer aanzetten of opnieuw opstarten) de tablet, misschien helpt dat.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi Erwin,

Dank voor je snelle reactie, uitleg en opties.

Ik hoop dat je me verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Jacco Steur

Dat is jammer en ook best wel merkwaardig, ​@Jacciolio .  Als jij via de browser probeert dan kom je op de inlogpagina van itv neem ik aan?  En als je daarna inlogt, wat zie je dan? Ik ben zeer geïnteresseerd in foutmeldingen. Tweede vraag: kun je wel bij apparaat beheer in de itv omgeving via de browser? Zo ja, verwijder daar dan alle aangemelde apparaten en probeer het opnieuw.

Ik lees graag of dit je verder gaat helpen.  

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 1, 2025

Hoi ​@Erwin van KPN , 

Wederom bedankt voor je snelle reactie.

Als ik via de browser naar binnen ga dan kom ik inderdaad op de inlogpagina van itv en zie ik hetgeen in het screenshot in bijlage 1.

Ik kan daar ook bij apparaatbeheer en heb de aangemelde apparaten verwijderd.

Daarna tablet uitgezet en weer opnieuw opgestart, maar helaas zonder het gewenste resultaat :-(

Als ik nu bijvoorbeeld ESPN (of SBS6, maakt niet uit welke buiten NPO 1, 2 of 3) wil bekijken dan springt ie in de KPN app gelijk weer terug, maar op de omgeving via de inlogpagina van TV+ krijg ik nu een foutmelding te zien, zie screenshot in bijlage 2. Daar verwijst men over het verlagen van de resolutie van de player opties, geen idee waar ik die kan benaderen.

Ik hoop dat je me weer verder kan helpen, alvast veel dank!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 1, 2025

Die onderste krijg je omdat de player in de  webversie niet compatibel is met Android. Wel met MacOS en Windows, maar dat hebben tablets en smartphones niet. 

Kun je zien of de app op je tablet al versie 08.81.02 is? Doe wordt op dit moment uitgerold. Dan zit dáár een probleem in lijkt mij. Want dan kunnen we ook constateren dat 08.81.00 het wel deed op je tablet. 

Versie checken 

Profiel - tandwiel - Hulp en ondersteuning (daar onderaan staat het versie nummer)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Hoi Peter,

Dank voor je reactie en de helpende hand.

We hebben nog versie 08.81.00 en de update datum daarvan is 24 oktober 2025, dus vorige week.

Ik heb al een paar keer de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ik denk dat dat tien voor de eerste keer is gedaan.

Ik hoop dat KPN weer snel een nieuwe versie uitrolt en het dan opgelost wordt.

Was er geen versienummer met 01 op het einde, kortom ging/gaat ie van 00 naar 02?

Zou mooi zijn als ik die versie ergens kan opduikelen.

Ik hou me aanbevolen voor andere tips, waarvoor dank.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • November 3, 2025

Bij mij is ie van 00 naar 02 gegaan.

Die versie wordt momenteel gefaseerd uitgerold. Hij komt voor jou dus nog.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Dank je Peter!

Ik wacht het nog even rustig af tot ik de nieuwe versie 02 krijg.

Erwin van KPN
Moderator

Dank ​@PeterG .  Het lijkt er inderdaad op dat het daarmee te maken heeft.

@Jacciolio Helaas heb ik geen controle over die uitrol. Dat zullen we even moeten afwachten.   Mocht het straks met de nieuwe versie ook niet werken, wil ik dat graag weten.