Skip to main content

Sinds afgelopen weekend kan ik (plotseling en onverwacht omdat het al jaren prima ging)  iTV via de webbrowser enkel en alleen nog maar naar NPO1, 2 en 3 kijken.  M.b.v. telefonisch contact hebben KPN en ik echt van alles gedaan om het op te lossen, zoals:

• PC rebooten
  • alle netvoeding in het hele huis een kwartier uit
  • Andere browsers (Firefox, Edge etc.) installeren
  • Laptop (met de nieuwste versie van Windows erop) proberen
  • de KPN TV ontvanger vernieuwen
  • het glasvezelkastje in de meterkast rebooten
  • router rebooten
  • enz.

Het is als een storing bij KPN naar de technische dienst door gezet, maar het probleem is er nog steeds.  Hebben anderen hier ook last van?  Heeft iemand nog een idee dat ik nog zou kunnen proberen?

Wij gebruiken Google Widevine voor DRM encryptie van de commeciële kanalen. Per 31-10-2024 heeft Google een heel hoop oudere licenties vanuit hun kant stopgezet. Ondersteuning was er al langer niet meer, maar het werkte nog wel op heel veel oude systemen. Maar vanaf vorige week zou het door die aanpassing écht niet meer werken op b.v. Windows 7 en 8 systemen, onafhankelijk van de browser.

Echter benoem je in je post ‘de nieuwste versie’ van Windows. Oftewel Windows 11. Of bedoel je soms de nieuwste update van Windows en is het nog wel Windows 7 of 8? Zo ja, dan heb je je antwoord.

Zo nee, welke browser en browserversie gebruik je? Ok andere browsers geprobeerd en getest? (met welke versienummers).

Wij gebruiken Google Widevine voor DRM encryptie van de commeciële kanalen. Per 31-10-2024 heeft Google een heel hoop oudere licenties vanuit hun kant stopgezet. Ondersteuning was er al langer niet meer, maar het werkte nog wel op heel veel oude systemen. Maar vanaf vorige week zou het door die aanpassing écht niet meer werken op b.v. Windows 7 en 8 systemen, onafhankelijk van de browser.

Echter benoem je in je post ‘de nieuwste versie’ van Windows. Oftewel Windows 11. Of bedoel je soms de nieuwste update van Windows en is het nog wel Windows 7 of 8? Zo ja, dan heb je je antwoord.

Zo nee, welke browser en browserversie gebruik je? Ok andere browsers geprobeerd en getest? (met welke versienummers).

Dank voor het antwoord.  Op de laptop heb ik Windows 11 en daar liep ik tegen precies hetzelfde probleem aan. 

Ik gebruik Chrome Versie 109.0.5414.120 (Officiële build) (64-bits) 

@TV Apps Team      PS: de (zeer klantvriendelijke en deskundige) medewerkster die ik aan de telefoon had, kon checks doen in een eigen omgeving en liep zelf ook (bij KPN zelf dus) tegen hetzelfde probleem aan.  Daarom heeft zij een ticket aangemaakt bij KPN technische ondersteuning

Dank voor het antwoord.  Op de laptop heb ik Windows 11 en daar liep ik tegen precies hetzelfde probleem aan. 

Ik gebruik Chrome Versie 109.0.5414.120 (Officiële build) (64-bits) 

Vanaf Chrome (Edge) 128 werkt het sowieso weer. Up to date is momenteel versie 130.  Daar naar updaten en het zal doorgaans weer werken.

Is er een specifieke reden waarom je nog op versie 109 zit, uit januari 2023 op een Windows 11 machine? Is dat bewust of onbewust?

Want je geeft ook aan dat je andere browsers hebt geïnstalleerd, dat zou normaliter dan die  130 zijn geweest in geval van Chrome of Edge. Maar misschien beletten bepaalde policy's (in geval van een bedrijfslaptop) het gebruik van up-to-date versies. Ook maken de browsermakers het inmiddels erg lastig om met opzet oudere browserversies dan de up-to-date versie te installeren. 

TV Apps Team schreef:   Vanaf Chrome (Edge) 128 werkt het sowieso weer. Up to date is momenteel versie 130.  Daar naar updaten en het zal doorgaans weer werken.Goed idee!  Ga ik proberen! 

TV Apps Team schreef:   Is er een specifieke reden waarom je nog op versie 109 zit, uit januari 2023 op een Windows 11 machine? Is dat bewust of onbewust?
Dat heeft inderdaad een reden.  De laptop met Windows 11 heb ik via Marktplaats gekocht om er alleen maar TV series (bingen) op te bekijken voor het slapen gaan.  De laptop gebruik ik nooit met iets online.  Alleen maar bingen.  Verder niets. Maar ook daar zal ik proberen om up te daten naar 128.  Misschien werkt het dan wel.

TV Apps Team schreef:   Vanaf Chrome (Edge) 128 werkt het sowieso weer. Up to date is momenteel versie 130.  Daar naar updaten en het zal doorgaans weer werken.

Zojuist op de laptop (met Windows 11) Chrome update gedaan naar versie 130 en het werkt weer.  :-))  

Reageer