Skip to main content

Dag, sinds enige tijd kan ik geen live uitzending commerciele zenders krijgen op mijn ipad. Het vreemde is dat dit wel op net 1,2 en 3 kan en terugkijken op alle zenders werkt ook prima.

Daarnaast werkt alles wel goed op mijn smartphone en flatscreen.

Wat is hier het probleem?

Hi @JMoed en welkom op het forum!

Dat is inderdaad gek. 😕 Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd sinds dit speelt? 
Herstart je iPad anders ook voor de zekerheid en zorg ervoor dat je op de wifi thuis zit.

Ik ben benieuwd hoe het dan gaat!


Yep, ben bekend met IT en alles er omheen.

Maar wat opvallend is, is dat de NPO zenders wel live te zien zijn maar de rest niet. En dat is onverklaarbaar wanneer er een deel (in dit geval npo kanalen) het wel doen en de rest niet. Dan ligt het niet aan de streaming van het apparaat.


Hmm, wat gebeurt er dan precies wanneer je naar de commerciële zenders gaat? Krijg je een foutmelding te zien, of laadt er gewoon niks?

Ook ben ik benieuwd naar het type iPad waar het om gaat.


Geen foutmelding. Het begint kortstondig met laden en dan blijft het zwart. Tik ik het scherm aan dan loopt wel de groene balk maar alles blijft stil, zowel beeld als geluid.

Het betreft een Samsung TapS2 SM-T710.


Check, welke versie besturingssoftware staat er op de tablet? Dit moet namelijk minimaal Android 7.0 zijn, anders zal de app niet (goed) werken. 

Je kunt de softwareversie vinden onder de instellingen en dan vaak onder ‘Algemeen’ of iets soortgelijks.


Klopt, had ik gecheckt. Is versie 7.0


Top, dan is dat in orde. 

Ik heb het nagekeken en ik zie dat er op meerdere apparaten problemen zijn met de iTV app. We hebben dit in onderzoek. Zie dit topic voor updates en extra informatie. 

Je kunt klikken op ‘Topic volgen’ bij dat topic, dan krijg je vanzelf bericht wanneer er een nieuw bericht in geplaatst wordt!