Sinds gisteravond zijn er allerlei opnames verdwenen. En veel opnames die ik heb gewist, zijn weer terug. Ik kan nu een aantal series waar ik middenin zat niet afkijken. Wéér, want dit is bepaald niet de eerste keer dat dit gebeurt.
Meer info over het probleem
- De spontaan verdwenen opnames en de verwijderde/weer opgedoken opnames zijn zowel losse opnames als series.
- Het gaat om programma's die ik opgenomen en verwijderd heb in de afgelopen weken en maanden, en dus niet om (te) oude opnames.
- De opnames zijn verdwenen uit mijn mobiele app, iPad-app, tv en web-app.
- Uitloggen en opnieuw inloggen in de apps lost het probleem niet op.
- De afgelopen maanden heb ik alleen maar opnames verwijderd via de tv, omdat het via de app sowieso altijd een rommeltje wordt en gewiste opnames gewoon blijven staan.
Mijn bezwaren
1) Dit is geen incident, maar een structureel probleem. Volgens mij is dit al de vierde keer dat ik opnames zomaar kwijtraak.
2) Het kunnen opnemen en terugkijken van programma's van allerlei zenders is de voornaamste reden dat ik überhaupt een tv-abonnement heb. Daar heb ik op deze manier weinig aan, want ik heb niet de garantie dat ik mijn opnames daadwerkelijk kan bekijken.
3) Ik betaal voor een service die gebrekkig is en waarbij KPN z'n beloften niet nakomt.
4) De klantenservice vind ik tot nu toe onder de maat. Op veel van deze vragen, want ik zie dat ik niet de enige ben met het probleem, wordt niet of pas laat gereageerd. Bij veel mensen zie ik dat de voorgestelde oplossingen geen zoden aan de dijk zetten. Ook op een van mijn vragen hierover van maanden geleden is niet meer gereageerd. Toen heb ik het maar opgegeven, in de hoop dat het probleem niet meer zou terugkeren.
5) Ik zie geen tekenen van een structurele oplossing. Blijkbaar gebeurt dit af en toe en accepteert KPN dat? En als er geen oplossing is, zou op z'n minst een serieuze vergoeding terecht zijn. Een cadeautje van een paar gratis films, zoals vorige week werd aangeboden, staat niet in verhouding tot het regelmatig kwijtraken van opnames.
Mijn vraag
KPN, ik hoor heel graag wat hieraan gedaan kan worden. Hoe krijg ik de verdwenen opnames terug? En hoe kan ik erop vertrouwen dat dit niet blijft gebeuren?