Skip to main content

Heb een Android tv 4k UHD die vrijwel alle dolby’s ondersteund (DD -DTS etc) en HDR (geen 10) 

Bij Ziggo werkte dat uitstekend doch over naar KPN die beweert dat ook door te geven; niet dus.

(alle mogelijke KPN instellingen uitgeprobeerd)  Ook mijn receiver ondersteund dat incl. voor beeld. (zet HD om in 4K uit) Geluid op zich (stereo) klinkt hetzelfde als bij Ziggo en niets mis mee. 

 

Beeld … gewend bij Ziggo en ook KPN nu; soms rare flauwe bogen kringen in de achtergrond in donkere gedeelten, doch nu bij film raar donker beeld en in bijna donkere gedeelten (beeldverversing 100) soms bij flauwe lichte gedeelten zie ik het raster van mijn 4K TV. rest van alle TV programma’s perfect beeld en komt dit niet voor. LOVE NATURE is een voorbeeld hiervan. 

Van kabel/koper naar UTP (via de telefoon) pas in april ‘25 glaskabel. 

Is dat de oorzaak van het probleem ? KPN blijft volhouden dat ze DD etc alles doorgeven zoals Ziggo en dat is dus niet zo of zie ik het verkeerd en alleen mogelijk via glaskabel ? 

 

 

Vraagje om je snel verder te kunnen helpen:

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verzonden met de Experiabox of Box12? of te wel wat zit daar allemaal precies tussen.
  3. Wat is jouw echte downloadsnelheid (indien je koper hebt en dat heb je helaas nog begrijp ik)

 

Dat raster zien, is volgens mij een probleem van de instellingen van je tv zelf.

En raster? zoiets mag je helemaal nooit kunnen zien.

Welke tv heb je?

 

Ik gok erop dat je de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt en de KPN modem / router de Box12.

Als dit klopt, kijk dan of het volgende goed staat en indien nodig aanpassen:

Ik type alsof het uit staat, maar het kan natuurlijk aan staan. 😉

  1. Zet hem op Multicast
  2. Zet “beste beeldkwaliteit” aan
  3. Zet HDR op HDR automatisch.
  4. En bij prioriteit HDR

 

De opmerking “via de telefoon” begrijp ik niet.


ik weet het ik weet het en er is niets mis met de instellingen. allemaal uitgeprobeerd doch koper was beter dan nu via de telefoonaansluiting. De beeldfouten komen nergens in voor bij de Nederlandse en andere zenders. Doch een speelfilm via de zenders vaak hevige storingen doch niet in de lichte partijen. RTL SBS NET 5 etc prima beeld. Alleen bij speelfilms alle zenders. Ben zelf alg. fotograaf & reprograaf all Round laborant, kleurdeskundige analoog en digitaal op mijn Mac. Geluid niet mijn vak doch had ooit een P.A. Het geluid is we goed stereo doch vrees dat DD & D.Vision + HDR niet op te brengen is via de telefoonaansluiting (koper dus net als kabel). Kan wel een kabel aan de Experia koppelen doch het blijft via de telefoon. Vraag was dus … alles wat ik nu mis kan alleen via glaskabel. Zo ja dan net als Ziggo zie ik mijn Panasonic Android tv en Denon AVR 4100 weer DTS DD of Audissy (NPO 1 2 3) en zou het beeld weer beter dienen te zijn in de donkere gedeelten. Het kostte mij wel moeite goed HDR beeld er uit te persen (heb. 5 instellingen o.a.True Cinema) 85 achtergrond 80 contract en helderheid min 10 - 15 (True C en Dynamic ziet er dan fors beter uit dan het signaal wat ik binnenkrijg. Ga bellen met 1200 … of dat 800 nummer … Apparatuur is O.K. doch de doorgifte ….. 


KPN DW 7022 en KPN Box 12 (Joop2011) heb ik hier in huis 


@Cat Icey

 

Heb je dit al nagekeken:

-----------------------------   

Als dit klopt, kijk dan of het volgende goed staat en indien nodig aanpassen:

Ik type alsof het uit staat, maar het kan natuurlijk aan staan. 😉

  1. Zet hem op Multicast
  2. Zet “beste beeldkwaliteit” aan
  3. Zet HDR op HDR automatisch.
  4. En bij prioriteit HDR

Dit kan zowel op koper als op glasvezel.

(telefoonkabel is koper)😉

 

Ziggo gebruikt coax kabel en dat is weer iets heel anders.

---------------------------------------------------- 

HDMI kabel kan je het beste als volgt aansluiten.

HDMI van de DIW7022 naar de tv.

HDMI vanaf de tv (HDMI eARC) naar de Denon.

----------------------------------------  ---------  

 

Ook 0800-0402 is gratis.😉

 

D.D. en Dolby Vision zijn 2 compleet verschillende dingen.

D.D. (Dloby Digital) is voor geluid.

Dolby Vision is net zoals HDR voor beeld.


Standaard staat het geluid op stereo. Dit moet je zelf op Dolby zetten. 

⚙️ - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluid instellingen - audio kwaliteit 

En welkom bij kpn 🌺


Ik ga KPN bellen. Al die dingen heb ik al gedaan. Als het toen bij Ziggo werkte dan dient het nu ook bij KPN te werken en dat doet het niet dus ….. bellen. Dank voor de reactie 


Reageer