Skip to main content
Vraag

Als beide TV's aan staan geeft dat storing. Ik maak gebruik van een Fritzbox

• July 23, 2025
  • 6 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik heb al eens eerder dit probleem aangekaart, maar ik kan het niet meer terugvinden.In de woonkamer staat een tv met een Arris ontvanger.Dezelfde combinatie staat op de slaapkamer.De ontvangers staan rechtstreeks zonder aftakkingen bedraad aangesloten op de (gehuurde)Fritz 7590 modem.Het werkt naar behoren, als er maar een TV aanstaat!Staan beide TV's aan, staat beeld en geluid op beide toestellen stil.Mijn vraag:bezitters van de Fritz 7590 modem hebben dit probleem ook?En de bezitters van het KPN 12? modem ook?Blijkbaar gaat dat niet samen,of is hier wat aan te doen?

Mvg, Maarten.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 23, 2025

Beste ​@maarten73 zie onderstaand je eerdere topic over hetzellfde onderwerp:

Gewoon even op je profielfoto klikken en je ziet al je eerdere topics of reacties op topics.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@maarten73 .  Welkom hier. Ik zie dat er een ouder topic is maar daar die ik geen recente reacties.

Hoe is het nu met de storing?

• Auteur
  • Helper
  • July 25, 2025

Blijkt nog het zelfde te zijn.Als beide tv ontvangers aan staan,staat het beeld stil en geen geluid.Ik ben bang dat het modem niet geschikt hier voor is...dat wil ik nu juist uitvogelen.In het begin heb ik de KPN 12 modem gehad (die standaard bij een nieuw abonnement geleverd wordt) .En heb je hier dan ook storing bij dubbel TV bedrijf?Daar was ik nieuwsgierig naarâ€Ĥ

Als mijn vrouw naar bed gaat en TV wil kijken, dan kan ik beneden niet meer kijken en zij ook niet.

mvg, Maarten.

Erwin van KPN
Moderator

Ik ben wel benieuwd naar je snelheid, ​@maarten73 Zit jjij op glasvezel of op koper? En als je op koper(dsl) zit. wat meet je dan voor bekabelde snelheid via: https://www.kpn.com/internet/speedtest

• Auteur
  • Helper
  • August 8, 2025

Ik zit op glasvezel, download snelheid 200,7, Upload 239,8.

Alle verbindingen van het modem naar de TV's zijn bekabeld,er zit verder niets tussen.

Modem is de Fritz! 7590, gehuurd van KPN.Probleem is, dat als mijn vrouw naar bed gaat en boven de TV aanzet, ik beneden niet meer kan kijken.Boven gaat de TV direct in storing en beneden stilstaand beeld en geen geluid.Toen ik het abonnement afsloot, kreeg ik het KPN standaard modem (12?) , ik weet niet of die beter was dan de Fritz met de genoemde storing.

mvg, Maarten.

Erwin van KPN
Moderator

Bij mijn weten zou dit allemaal gewoon moeten werken. Vooral omdat alles rechtstreeks is aangesloten zonder swtich o.i.d.

Je kunt het beste een terugbelafsrpaak maken. Zodat een collega dit stap voor stap met jou kan doornemen.

Â