Skip to main content

Bbij het opstarten van de TV bij NPO1 begint programma maar na enkele seconden blijft het beeld stilstaan, alleen met zogenaamd opnemen begint het programma weer. Dit gebeurt alleen bij NPO1, bij alle andere zenders gaat alles gewoon goed. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Welke KPN tv ontvanger heeft u? Of kijkt u via de iTV app?


Welkom op het forum @Theo-Agneshof, dat is een goede vraag. Voordat we daar antwoord op kunnen geven hebben we eerst meer informatie nodig, de vragen van Joop kunnen daar al bij helpen.

Welke KPN tv ontvanger heeft u? Of kijkt u via de iTV app?

Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Als het makkelijker is om het telefonisch te bespreken kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Ik heb hetzelfde probleem van een freeze van live beeld na enkele seconden op NPO 1 en NPO 2. Freeze is alleen op te lossen door verder te kijken in replay Aangesloten via Wifi, maar ook op ethernet bedraad.

 

Vervelend probleem. Wat is hiervoor de oplossing.


Wij ervaren hetzelfde probleem met zender 15 Discovery. Fijn als er al een oplossing voor is.


Er zijn veel entries in dit forum over dit onderwerp. Ik heb ook Kpn gebeld hierover, maar men is niet in staat om t op te lossen. Alleen een reset van de tv box geeft even geen freeze, maar deze komt na enkele zenderwisselingen weer terug. Zeer irritant. Wat stelt KPN voor om te doen?


@Joost002@Ilse1812@Theo-Agneshof Vervelend dat jullie TV+ kastje niet soepel werkt. Dit heeft, als ik het verhaal zo hoor, te maken met een multicast instelling. Kort samengevat is multicast en unicast een technische manier om het beeld bij jou thuis aan te leveren. 

Multicast is beter, maar kan ook storingsgevoeliger zijn. Voornamelijk in combinatie met WiFi werkt Multicast nog niet altijd soepel. Hebben jullie het kastje met WiFi verbonden? En zit er een grote afstand vanaf de router naar het kastje? Dan kan die afstand te ver zijn, dat je TV+ kastje automatisch van multicast naar unicast springt. Dat merk je als het zappen echt een flinke 5-6 seconde duurt.

Beste is om een kabel te  trekken vanaf je KPN router naar je TV Box. Heb je er een switch tussen? Zorg dan voor eentje met IGMP Snooping.

Andere oplossing is in je instellingen “Multicast” naar “Unicast” zetten: het kwaliteit gaat dan iets naar beneden. Maar ik moet bekennen dat het ons niet super erg opvalt, ondanks een 4K TV uit 2022. Dan werkt het zappen en het beeld gewoon weer super goed.

Hou wel rekening dat als je kijkt via WiFi, het beeld nooit 100% soepel zal lopen: soms kan die heel even hangen of iets. De verbinding gaat door de lucht, waardoor elk klein dingetje het signaal tijdelijk kan verstoren. Met beeld kijken merk je zoiets direct.