Skip to main content

e ontvanger is met HDMI aangesloten op de tv. Vanaf de TV een HDM naar de soundbar. En dan nog een optische kabel van soundbar naar ontvanger. Dat werkte prima, kon radio luisteren zonder de TV aan te laten.

Nu heb ik gisteren een nieuwe TV aangesloten op dezelfde manier en de TV automatisch verbonden met de afstandbediening van de ontvanger, ging prima allemaal.

Maar nu mijn probleem: als ik de TV uitdoe gaan ook de soundbar en de ontvanger uit, Ik kan dan niet radio luisteren met de TV uit. Het is geen ramp, maar wel heel vervelend.

Wat heb ik verkeerd gedaan?

 

Kan het zijn dat HDMI CEC in je oude televisie niet aanstond, en in de nieuwe wel? (En dan in de TV+ Box, als het daarover gaat, blijkbaar ook, maar daar heb je niks veranderd.) HDMI CEC heeft een afwijkende naam voor sommige merken. Uitzetten helpt denk ik, voor jouw opstelling.


Dank je wel voor je antwoord. Heb het uitgezet en het is wat betreft de ontvanger gelukt. die blijft aan als ik de TV uitzet. Alleen de soundbar gaat nog wel uit, ik denk dat ik dat in de instellingen van de Tv moet veranderen. Ik ga er straks even mee puzzelen.