Skip to main content

Hallo,

 

Als ik het geluid harder of zachter zet hoor ik plotseling een stem die zegt: volume 10 of volume 11 heel irritant, hoe zet ik dit uit? 

Ik heb al in de instellingen gezocht kan het niet vinden.

Hallo @Trijntje1312 ,

Mogelijk de Google Assistent uitzetten? 

 


Helaas google assistent uit gezet werkt niet


OK @Trijntje1312 ,

Dan heb ik een ander idee : 

bron : 

Je kunt een aantal geluidsinstellingen zelf aanpassen. In dit artikel leggen we je uit hoe je dit kunt doen en wat je precies kunt aanpassen.

Inhoud

 

Geluidsinstellingen

 1. Open de Instellingen.

 

2. Kies rechts voor Apparaat (Open algemene instellingen).

 

3. Ga naar Apparaatvoorkeuren.

 

4. Ga naar Weergave en geluid.

 

Geluidinstellingen opties

 

Systeemgeluiden KPN TV+ Box

Systeemgeluiden zijn geluiden die je hoort als je navigeert door de schermen en menu's. De optie hiervoor staat standaard uit. Je kunt dit aanzetten door het schuifje achter Systeemgeluiden aan te zetten.

Je hoort dan een soort doffe tik voor elke beweging die je maakt door het menu bovenaan, en in de instellingen. 

 

Geavanceerde geluidsinstellingen KPN TV+ Box

S/PDIF output 

Deze optie bepaalt of je geluid via de optische uitgang hebt. Standaard staat dit uit. Zet dit aan als je een optische kabel gebruikt om je KPN TV+ Box met je geluidsapparatuur of tv te verbinden.


AC4 Dialog Enhancer

Het kan voorkomen dat dialogen in films of series zachter klinken dan muziek en omgevingsgeluiden. Als je moeite hebt om gesprekken dan te kunnen volgen, kun je deze optie aanpassen. Deze zet dan het volume en de helderheid van gesprekken hoger.

Standaard staat dit op off. Je kunt verder kiezen uit LowMedium of High.


Indelingen selecteren

Heb je audio apparatuur aangesloten zoals een soundbar of versterker? Dan zorgt deze voor het geluid. Meestal gaat deze doorgifte automatisch goed. Maar soms kan het zijn dat het geluid via je eigen apparatuur niet goed (genoeg) is. Te zacht, te hard, ruis erdoor, etc. In dat geval kun je hier opties aanpassen.

De standaardoptie is automatisch. Met deze optie kijkt de TV+ Box wat jouw apparatuur ondersteunt en gebruikt die instellingen. Dit is voor de meeste apparatuur geschikt.

Daarnaast kun je kiezen voor Stereo. Deze zet Dolby audio om in stereo PCM.

De laatste mogelijkheid is Passthrough. Deze zet de geluidsindeling één op één door naar je geluidsapparatuur zonder wijzigingen. Gebruik dit als je echt problemen ervaart met het geluid op je eigen apparatuur.


Helaas staat uit dus werkt ook niet

 


Dan zou je nog kunnen kijken in het menu van jouw TV.  (Gebruik daarvoor de afstandsbediening van de TV.) 


Dit is dus gelukt .

Audio begeleiding stond aan op de TV


Mooi zo  👍🏽


dank jullie voor de reacties


Beide zaken geprobeerd, sinds de update legt een vrouwenstem constant alle knoppen waar ik op sta uit.  Ontzettend irritant, en door gebeitst alleen op kpn, niet op netflix,  Samsung tv e.d.

 

 


Beide zaken geprobeerd, sinds de update legt een vrouwenstem constant alle knoppen waar ik op sta uit.  Ontzettend irritant, en door gebeitst alleen op kpn, niet op netflix,  Samsung tv e.d.

 

 

Goedemorgen @AndreaGarritsen,

 

Het lijkt erop dat de 'Talkback’ functie op de ontvanger aanstaat. Deze kan uitgezet worden via het menu 'Instellingen’ → 'Toegankelijkheid’ → 'Algemene Instellingen’ -> 'Talkback’


Hallo,

Bij mij stond Audio begeleiding aan op de TV hier kun je naar kijken of dit ook zo bij jou is.


Hartelijk dank,  talkback onder toegankelijkheid , dat was hem!!!! 


Beide zaken geprobeerd, sinds de update legt een vrouwenstem constant alle knoppen waar ik op sta uit.  Ontzettend irritant, en door gebeitst alleen op kpn, niet op netflix,  Samsung tv e.d.

 

 

Goedemorgen @AndreaGarritsen,

 

Het lijkt erop dat de 'Talkback’ functie op de ontvanger aanstaat. Deze kan uitgezet worden via het menu 'Instellingen’ → 'Toegankelijkheid’ → 'Algemene Instellingen’ -> 'Talkback’

Supertip, 🙏🏼 Dankjewel

 


Dankjewel had er ook last van , heel irritant


Reageer