Skip to main content
Beantwoord

Als ik nu een tweede ontvanger bestel, krijg ik dan wel een modern apparaat?

• October 10, 2025
  • 6 reacties
  • 120 keer bekeken

Hoi,

Ik wil mijn abonnement uitbreiden met met een tweede TV. Nu geeft KPN aan dat ze me voor 6 euro zullen belonen met een KPN TV box. Omdat er verder niets wordt vermeld over het type vrees ik dat ik dan 6 euro ga betalen voor een ontvanger uit het jaar kruik. 

Ik heb nu al één antieke Arcadyan hmb2260 en ik wil geen geld uitgeven aan meer verouderde spullen.

Weet iemand welk type ontvanger ik krijg als ik mijn abo uitbreid?

Beste antwoord door Marlon92

Je krijgt waarschijnlijk een VIP 5202. In ieder geval geen 2260. Want die deelt KPN niet meer uit.

Als je naar KPN belt en je klaagt over de 2260, dan denk ik dat ze die ook wel omruilen.

Als je tv+ ontvangers wil, dan moet je het abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat kan alleen als je contractvrij bent. 

6 reacties

• Antwoord
  • October 10, 2025

Je krijgt waarschijnlijk een VIP 5202. In ieder geval geen 2260. Want die deelt KPN niet meer uit.

Als je naar KPN belt en je klaagt over de 2260, dan denk ik dat ze die ook wel omruilen.

Als je tv+ ontvangers wil, dan moet je het abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat kan alleen als je contractvrij bent. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 10, 2025

Klopt, we leveren enkel nog vip5202 als extra boxen bij oude hussel (of oudere) abonnementen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 10, 2025

@Marlon92 hoe bedoel je de term contractvrij? Bedoel je als een verplichte contractperiode voorbij is?

Ik zit al 9 jaar bij KPN, dus volgens mij heb ik al genoeg losgeld betaald inmiddels… :-)

En hoe zet ik mijn contract om dan? Ik kan nu niet zien welk abo ik heb in de app..

• October 10, 2025

@Marlon92 hoe bedoel je de term contractvrij? Bedoel je als een verplichte contractperiode voorbij is?

Ja. Maar als je onlangs verlengd hebt, dan heb je dus weer een contract voor 1 of 2 jaar.

En hoe zet ik mijn contract om dan?

Bellen naar KPN op nummer 0800-0402.

Ik kan nu niet zien welk abo ik heb in de app..

Staat op de factuur 2de pagina.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 10, 2025

De 5202 is een betrouwbare tv ontvanger, en een stuk sneller dan de HMB.

Ik zou in jouw geval ‘m eerst een maandje uitproberen om te kijken hoe die bevalt, voordat ik zou besluiten om over te stappen naar tv+.  Je kunt na overstap niet meer terug naar de oude ontvangers.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 11, 2025

Bedankt voor de hulp. Ik zal m bestellen!