Skip to main content
Beantwoord

Als ik op de groene knop van de afstandsbediening druk dan krijg ik een zwart beeld

• January 18, 2025
  • 24 reacties
  • 211 keer bekeken

Als ik op de witte KPN afstandsbediening op het groene knopje druk  het programma vanaf het begin te kijken dan krijg ik een zwart beeld. Lijk ik het programma via de app terug dan werkt het wel. Iemand een idee?

heb al een fabrieks reset uitgevoerd. 

Beste antwoord door Denise van KPN

Ik heb uiteraard een KPN modem en 5 KPN Wifi versterkers. Verder heb ik een router die bedraad is aangesloten op zon KPn wifi versterker. De TV box is weer bedraad aangesloten op deze router. 

@Eefde19 Ah, ik vermoed dat deze manier van aansluiten het probleem is. Wil je eens kijken of het wel goed werkt als je de tv-ontvanger direct op het modem aansluit? Dus zonder de wifi versterker en router ertussen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

24 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2025

Dat is niet de bedoeling. 

Welke ontvanger heb je? Zie voorkant. 

Werkt het wel al je het via de gids doet? In de gids: programma selecteren, OK , knop terugkijken. 

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2025

Dank voor de reactie Het is de VIP5202

via gids werkt het ook niet

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2025

Arris VIP 5202

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2025

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2025

Zie wel dat het programma terugspringt maar beeld blijft zwart

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2025

Hmm. Via die ontvanger had ik dit niet verwacht. 

Kun je ook geen programma's terugkijken die verder in het verleden liggen?

Al een herstart gedaan? Instellingen - systeem 

30 seconden stroomloos gehad?

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2025

Hetzelfde probleem als ik programma’s van een paar dagen geleden probeer terug te kijken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2025

Even 30 seconden stroomloos of herstart doen.

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2025

Is al van de stroom geweest 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2025

Er werkt iets niet goed in die ontvanger. Er is geen algemene storing op dat platform hiermee. 

Beste is maandag toch even bellen. Zeg "mijn tv ontvanger heeft storing". Bespreek het met de medewerker. Mijns inziens moet ie even omgeruild. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 18, 2025

Ik had eerder vanavond rond 18:45 iets dergelijks met een iets oudere opname (BBC 2, 6 januari) op VIP 2952.  Kon deze wel kijken via chromecast vanuit de app.  Later op de avond geen problemen meer gehad met terugkijken vanuit de gids of opnames op tv ontvanger.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat gek dat je niet kunt terugkijken op de tv-ontvanger, ​@Eefde19. Ik zie ook geen foutmelding. Kan je misschien vertellen hoe je de tv-ontvanger hebt aangesloten? En heb je de tv-ontvanger ook al eens een frisse start gegeven?

• Auteur
  • Topper
  • January 21, 2025

Goedemiddag,

de ontvanger is bekabeld cat 6 aangesloten en vervolgens direct op de TV. 

ik heb vanalles al geprobeerd:

• factory settings
  • spanningsloos
  • andere utp kabel.

zou willen voorstellen de tv box te vervangen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 21, 2025

Heb je wel de bij de 5202 geleverde HDMI kabel gebruikt? En niet de oude omdat ie 'toch aan de tv zat'.

Ik had dit nog niet gevraagd zie ik. 

• Auteur
  • Topper
  • January 21, 2025

Dank Peter, ja en het heeft met deze box ook gewerkt. Alleen de laatste weken niet meer. Kan niet duiden wat en of er iets veranderd is. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dan zou de volgende stap zijn om een andere HDMI kabel te proberen. Wil je daar eens naar kijken?

• Auteur
  • Topper
  • January 23, 2025

Dat is al gedaan maar heeft geen effect. 

dus al:

spanningsloos gemaakt

utp kabel vervangen 

HDMI kabel vervangen 

fabrieksinstellingen

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Een collega zegt dat dit waarschijnlijk heeft te maken met dat de omschakeling naar unicast niet helemaal lekker verloopt. En daarvoor moeten we het thuisnetwerk controleren. Kan je misschien wat meer vertellen over hoe je jouw tv-ontvanger hebt aangesloten? En heb je nog andere apparatuur aangesloten zoals een eigen router of een switch?

• Auteur
  • Topper
  • January 24, 2025

Ik heb uiteraard een KPN modem en 5 KPN Wifi versterkers. Verder heb ik een router die bedraad is aangesloten op zon KPn wifi versterker. De TV box is weer bedraad aangesloten op deze router. 

• January 24, 2025

Ik herken dit soort problemen ook met mijn VIP5202. Ook b.v. met de blauwe knop (5 min vooruit) en zo, zowel bij terugkijken als het kijken naar opnames. Wat ik dan doe is op de terug-knop drukken of op de tv-knop (rechts naast opties). Daarna lukt het meestal wel.

Opmerkelijk is dat ik dit heb sinds ik 3 maanden terug glasvezel heb gekregen. Bij DSL gebeurde dit niet. Én het gebeurt dus ook bij opnames die nog gemaakt zijn toen ik nog DSL had.

Ze zijn bij kpn aan het "rommelen" met tv-platforms en de klassieke ontvangers worden overgezet naar het platform dat ook de tv+-ontvangers bedient, helaas. In verband daarmee hoopte ik dat dit soort problemen met de aangekondigde update van de ontvangers opgelost zou zijn, maar die update is uitgesteld. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2025

@Eefde19 Ah, ik vermoed dat deze manier van aansluiten het probleem is. Wil je eens kijken of het wel goed werkt als je de tv-ontvanger direct op het modem aansluit? Dus zonder de wifi versterker en router ertussen.

• Auteur
  • Topper
  • January 27, 2025

Dat gaat helaas niet want het modem staat aan de andere kant van het huis. Het heeft tot voor een paar maanden gewoon gewerkt 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat iets eerder heeft gewerkt, is geen garantie dat het blijft werken. Heb je niet de mogelijkheid om het te testen met een lange kabel? Het hoeft niet direct permanent, maar wel even om te kijken of de huidige manier van aansluiten inderdaad het probleem is.

• Auteur
  • Topper
  • March 3, 2025

@ Denise, ik heb uiteindelijk jouw advies gevolgd en de tv ontvanger rechtstreeks op het modem aangesloten en nu werkt alles prima. Dank en groet